Стійке масштабування бізнесу: чому без комунікацій нічого не вийде

  • 6 февраля, 06:54
  • 4284
  • 0

Постійне та прогнозоване масштабування бізнесу — це те, про що мріє кожен підприємець. Комунікація є одним із визначальних факторів у цьому напрямі, тож під час планування зростання краще відразу прийняти реальність – у намаганнях масштабуватися без правильних комунікацій важко досягнути успіху. Про те, чому комунікації важливі для стійкого бізнесу та на що звернути увагу під час їхнього налаштування, в авторській колонці розповіла Аліна Стєклова, Founder and CEO COMMSX PR agency. 

Стійке масштабування vs стрімкий стрибок

Стійке зростання та масштабування — це один із найгучніших бізнес-трендів останніх років. Причини очевидні: COVID, військові конфлікти та економічні потрясіння здатні дуже швидко змінювати умови та правила гри. У такому середовищі на перший план виходить не глибина потенціалу, а стійкість до змін та готовність плавно реагувати на виклики, бажано — без втрат працівників та ресурсів.

Перелік компаній, які швидко зростали й потім згасали значно довший, аніж тих, кому вдається залишатися на ринку впродовж багатьох років. Відтак, якщо СЕО планує будувати тривалу історію, то очевидним рішенням стає наслідувати підходи компаній із такою біографією. Зрештою, хороша робота та правильно налаштовані процеси самі собою передбачають можливості для масштабування та розвитку, тому побудова компанії та процесів за принципом «спочатку стійкість – потім масштабування» виглядає виправданим та логічним.

Звісно, короткі спринти — це частина сучасного бізнесу, тож відмовлятися від них ніхто не збирається. Обережні побоювання радше викликають різкі стрибки, які не були запланованими й не є повністю контрольованими. Стрибок показників без можливості контролювати «напругу» може призвести до непрогнозованих наслідків, які, у кращому випадку, відкинуть компанію назад, у гіршому — завдадуть великих збитків.

Вийти на певний рівень – це талант, втриматися на ньому й підкорювати нові вершини – це вже мистецтво, яке потребує балансування та управління великою кількістю процесів, факторами та ризиками. Спростити процес та допомогти наблизитися до успіху допоможуть правильні комунікації, які стануть наріжним каменем подальшого зростання.

Вдалі комунікації — запорука зростання та стійкості

Можна знайти десятки, якщо не сотні визначень комунікацій, але для бізнесу варто зрозуміти одне: комунікації – це все. У прямому сенсі. Це те, що про вас знають, чи вас знають взагалі, культура спілкування в компанії, з якими ідеями, цінностями та експертизою ви виходите у public space, який ваш tone of voice, наскільки сильно вам довіряють, чи готові вважати вас партнером та залишатися поруч у моменти невдач та потрясінь. Комунікаціями просякнуті всі бізнес-процеси та робота за межами офісу/компанії, тому так важливо приділити їм багато уваги.

Через стрімкий ривок технологій та зростання конкуренції тепер просто гарно виконувати свою роботу та мати бездоганну бізнес-етику буде замало, аби впевнено рухатися вгору. Ви повинні бути впізнаваними, залишатися на порядку денному та в інформаційному полі. Одна з головних вимог сучасного бізнес-світу — добре робити роботу та вміти про це розповідати.

Як комунікації допоможуть масштабуватися

  1. Встановлення зв’язку зі стейкхолдерами

Ефективні комунікації дозволяють підприємству підтримувати зв’язок із ключовими стейкхолдерами, включаючи клієнтів, співробітників, інвесторів і партнерів. Це сприяє формуванню довіри та забезпечує підтримку всіх зацікавлених сторін під час масштабування.

  1. Кларифікація візії та місії

Ясне комунікування візії та місії бізнесу допомагає залучити і зберегти таланти, які поділяють цінності компанії і готові працювати на досягнення спільних цілей. Це особливо важливо для стійкого масштабування, оскільки мотивовані співробітники можуть значно підвищити ефективність робочих процесів.

  1. Прозорість і етичність

Згідно з Барселонськими принципами ефективних комунікацій, прозорість і дотримання етичних норм у спілкуванні забезпечують високий рівень довіри з боку споживачів та інших стейкхолдерів. Це сприяє підтримці стійкого іміджу бренду та збереженню лояльності клієнтів під час масштабування.

  1. Адаптація до змін

У процесі масштабування бізнес стикається з різноманітними викликами та змінами в зовнішньому середовищі. Ефективна комунікація сприяє швидкій адаптації до цих змін, дозволяючи вчасно реагувати на нові вимоги ринку та потреби споживачів.

  1. Вимірювання та аналітика

Систематичне вимірювання ефективності комунікаційних стратегій є необхідним для забезпечення їх відповідності цілям бізнесу. Аналітика дозволяє оцінити вплив комунікацій на досягнення бізнес-цілей та коригувати стратегії відповідно до отриманих даних, що сприяє більш ефективному масштабуванню.

Не витрачайте час на спростування аксіоми

Правильні комунікації — це основа сучасного успішного бізнесу, який стійкий до викликів, зростає і масштабується навіть у час викликів і здатний швидко проявити гнучкість у випадку різких змін на ринку. Якщо ви асоціюєте себе з таким типом компаній, то просто зобов’язані виділити час та ресурси на побудову комунікацій.

Звісно, є ймовірність, що певний час вам буде чудово житися і без них. Ба більше, бізнес-показники та увага аудиторії можуть зростати, що стане підтвердженням вашої гіпотези. Однак згодом на інші шальки терезів ляже згадана нами гіпотеза, і тоді вам доведеться звертатися до кризових комунікацій, які не завжди можуть повернути час назад та відбудувати те, що у вас наламалося.

Негативний відгук клієнта, атака конкурента, токсичне партнерство — є багато ситуацій, у який без правильно побудованих комунікаційних процесів будете безсилими.

Без ефективних комунікацій неможливо досягти стійкого масштабування, оскільки вони лежать в основі розвитку відносин зі стейкхолдерами, адаптації до змін, забезпечення прозорості та етичності діяльності, а також вимірювання та аналітики ефективності процесів.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости

Смотреть все