Від чекіну до конфіденційності данних: якими були технологічні тренди в 2010 році і чого чекати від 2020 року

  • 27 декабря, 12:18
  • 3952
  • 0

Підводячи підсумки десятиліття, проаналізуємо як змінились тренди цифрового світу за 10 років.

Головне в 2010 році

Найпомітнішими подіями в списках технологічних оглядачів CNN, The Telegraph і інших видань в 2010 році були планшети, магазини додатків, боротьба за мобільний ринок і активний розвиток 3D-телевізорів.

Поява iPad і зростання ринку планшетів

На початку 2010 року про перший планшеті Apple тільки ходили чутки, а журналісти називали iPad «величезним iPod Touch» або «айфоном на стероїдах» для перегляду відео, читання і веб-серфінгу. Стів Джобс представив пристрій в січні 2010 року, в продаж iPad надійшов у квітні.

Від чекіну до конфіденційності данних: якими були технологічні тренди в 2010 році і чого чекати від 2020 року

За перший день було продано близько 300 тисяч пристроїв, а до кінця 2010 року продажі перевищили 13 млн. За даними Nielsen, iPad став найбажанішим подарунком на Новий рік.

Популярність і доступність iPad також залучили до ринку планшетів інші компанії: Samsung запустила лінійку Android-планшетів Samsung Galaxy і продала за місяць 1 млн пристроїв, а виробник Blackberry Research In Motion заявила про вихід в 2011 році планшета PlayBook.

Також на ринок планшетів вийшли або були анонсовані планшетні комп'ютери Dell Inspiron Duo, Asus Eee Tablet, Lenovo ThinkPad Tablet, гібрид ноутбука і планшета Lenovo IdeaPad U1 і безліч пристроїв інших великих виробників ПК.

Боротьба Android з iPhone і Blackberry, перехід на смартфони

З 2010 року почалася активна стадія перестановок на мобільному ринку: незважаючи на те, що iPhone 4 став найуспішнішим продуктом компанії на той момент, вже в серпні смартфони на Android випередили Apple по продажу з 27% ринку проти 23%. На першому місці все ще залишалися смартфони BlackBerry.

Поставки Android-смартфонів у другому кварталі 2010 року зросли на 886% в порівнянні з аналогічним періодом 2009 року. За рахунок різкого зростання виросла частка користувачів смартфонів: якщо в 2009 році тільки у 16% американців був смартфон, то до серпня 2010 року їх частка зросла до 25%.

У жовтні 2010 року Microsoft, яка на той момент утримувала 11% ринку смартфонів в США, анонсувала Windows Phone 7. Компанія вирішила відмовитися від Windows 6.5 і випустити абсолютно нову і мінімалістичну ОС, засновану на жестах і динамічних плитках. Серед перших партнерів Microsoft були Samsung, HTC, LG, Dell і Acer.

Перехід на поширення програм через магазини

Запущені в 2008 році Android Market і App Store отримали активне поширення в 2010 році, пише CNN. З'явився магазин додатків для iPad, був анонсований Mac App Store, в витоках інформації про Windows 8 з'явилася згадка Windows Store, а в грудні 2010 року Google анонсував магазин додатків для браузера Chrome.

За даними аналітичної компанії Distimo, до кінця 2010 року в iTunes було близько 300 тисяч додатків, в Android Market - 130 тисяч, в Nokia Ovi - 25 тисяч, а в магазині BlackBerry 18 тисяч. 

Телевізори з 3D, інтернетом і додатками

Після виходу «Аватара» в 2009 році виробники почали нарощувати випуск і просування 3D-телевізорів. Наприклад, на виставці CES 2010 перегляд тривимірного відео став головною темою презентацій багатьох великих брендів - Sony, LG, Samsung, Panasonic і інших. Кожна розробляла свої технології, укладала партнерства - ринок навіть очікував перенасичення 3D-телевізорами.

Від чекіну до конфіденційності данних: якими були технологічні тренди в 2010 році і чого чекати від 2020 року

До кінця 2010 року близько 15% проданих телевізорів були з підтримкою технології 3D-відео, але аналітики DisplaySearch відзначали , що продажі були нижче очікуваних, пише Telegraph.

Покупців відлякали високі ціни, відсутність хорошого 3D-контента, використання окулярів, які доводилося заряджати і купувати додатково, а також проблеми самої технології.

Активні 3D-окуляри занадто сильно напружували очі, викликаючи головний біль, запаморочення і втому очей у глядачів, а зображення було занадто темним, писав Wired.

Ще одне нововведення в телевізорах 2010 року - можливість підключення до інтернету і зростання інтересу до створення додатків і сервісів для ТВ. Google запустила сервіс Google TV, з'явилися ТВ-приставки з підключенням до інтернету, а Apple знизила ціни на Apple TV і запропонувала купувати фільми і ТБ-шоу.

Також Google пообіцяла оптимізувати сайти для ТВ та укласти угоди з Netflix, HBO і Pandora для перегляду на телевізорах контенту студій в онлайні. Таким чином, з 2009-2010 років почалася повноцінна підготовка до майбутнього стрімінговому перегляду відеоконтенту.

Foursquare і соціальні програми

Видання Telegraph назвало 2010 рік «роком чекіну» завдяки виходу все більшого числа смартфонів на Android і продажу iPhone. Лідером серед таких додатків став Foursquare, а на тлі його популярності Facebook запустила схожий сервіс Facebook Places.

У березні 2010 року гендиректор Foursquare Денніс Кроулі повідомив про 500 тисяч користувачів, а в грудні їх число перевищило п'ять мільйонів. За словами Кроулі, одна з цілей таких додатків - «перетворення всього світу в гру».

Мільйони користувачів чекінились всюди - від місцевих кав'ярень і барів до робочих місць і домашніх спалень, змагалися в популярності і отримували за чекін знижки та інші бонуси від компаній.

Від чекіну до конфіденційності данних: якими були технологічні тренди в 2010 році і чого чекати від 2020 року

Ще один популярний тренд 2010 року - інтеграція соціальних функцій в ігри, які дозволяли ділитися статистикою і досягненнями з друзями або взаємодіяти з ними.

Наприклад, в ігри на консолях і смартфонах був вбудований Facebook Connect для порівняння успіхів з друзями в соцмережі, а успіх «Веселої ферми» на платформі Facebook створив цілий напрям подібних ігор-ферм.

Facebook і приватність

2010 рік був гучним для соціальної мережі і її засновника: Facebook стала найбільш відвідуваним сайтом у США, обігнавши Google, журнал Time назвав Марка Цукерберга людиною року, а Девід Фінчер випустив фільм «Соціальна мережа», присвячений Цукербергу і створенню Facebook.

Річне зростання трафіку Facebook становило 185%, а число користувачів перевищило 500 млн, у той час як трафік Google зріс лише на 9%.

Компанія стала називати себе платформою, а не сайтом: запустила геолокаційні сервіс Facebook Places, новий вид електронної пошти для спілкування всередині соцмережі і активно інтегрувалася в додатки і сайти за допомогою Facebook Connect.

Однак поширення Facebook спричинило і перші питання, пов'язані з конфіденційністю користувачів, наприклад, функція Places була включена за замовчуванням і публічно вказувала місце розташування користувача без його згоди, а Connect передавала ім'я користувача і його друзів третім сторонам, а також відстежувала відвідані ним сайти.

Технологічні тренди 2020 року: «інтернет тіл», боротьба з корпораціями і «брудні» дані

Телекомунікаційна компанія Telenor сформувала список з двадцяти ІТ-трендів, які вплинуть як на бізнес, так і на користувачів.

«Зелені» інновації стануть більш корисними

Комбінація з «інтернету речей», великих даних і технологій штучного навчання допоможе виміряти споживання вуглекислого газу, скоротити його викиди і одночасно скоротити витрати і створити нові джерела доходу.

Компанії, зокрема з Європи, будуть прагнути до поновлюваних на 100% джерел електрики, споживачам будуть пропонувати нові послуги та програми для формування «екологічно чистого» способу життя, а держава та інвестори будуть частіше інвестувати в «зелені» стартапи.

Зростання проектів «інтернету тіл»

У 2020 році можуть з'явитися перші програми та пристрої, які будуть не тільки аналізувати дані з датчиків «розумних» годин і фітнес-браслетів, а й автоматично втручатися в разі потреби.

Наприклад, «розумні» інсулінові помпи зможуть вимірювати цукор в крові і в разі відхилень автоматично вводити в організм інсулін.

Поширення децентралізованих і пірінгових мереж

Через збір даних технологічними компаніями і державами, користувачі все частіше будуть захищати свої канали зв'язку. Крім повністю зашифрованих додатків з'являться приватні засоби зв'язку, наприклад, як під час протестів в Гонконзі, пише Telenor.

Поява терміна «брудні дані»

У 2020 році може з'явитися термін dirty data, який користувачі будуть використовувати для того, щоб ставити під сумнів рішення, прийняті технологіями штучного інтелекту.

На думку Telenor, користувачі будуть частіше шукати відповіді на запитання, наскільки рішення справедливі і неупереджені; чи не були набори даних, за якими навчалася нейронна мережа, неточними, упередженими або скомпрометованими.

Запуск комерційних мереж 5G і створення об'єднаних технологічних платформ

Нові високошвидкісні мережі дозволять пристроям «інтернету речей» в режимі реального часу проводити віддалені розслідування злочинів, допомагати в надзвичайних ситуаціях, забезпечувати електронну медицину, логістику, системи безпеки за допомогою відеокамер, датчиків і безпілотників.

Зниження довіри до технологічних компаніям

Користувачі все частіше будуть розуміти, що безкоштовні інтернет-послуги корпорацій такими не є - компанія монетизує дані аудиторії. У 2020 році довіра користувачів буде все більше залежати від того, чи залежить виручка компанії від збору інформації про клієнтів.

Від чекіну до конфіденційності данних: якими були технологічні тренди в 2010 році і чого чекати від 2020 року

зростання eSim

На думку аналітиків Telenor, в 2020 році технологія eSim стане поширеною як в споживчій електроніці, так і в корпоративному «інтернеті речей».

Користувачі зможуть активувати і змінювати тарифні плани без оформлення і установки фізичних SIM-карт, а комерційне впровадження eSim дозволить операторам і ІТ-компаніям створювати на ринку нові послуги та програми для електронних SIM-карт.

Електромобілі будуть ще популярнішими

У 2020 році майже всі великі автовиробники випустять нові сімейні електромобілі-універсали для поїздок на великі відстані, а не тільки для міських умов.

Завдяки розширенню автопарку ціни знизяться, що поліпшить продажі і збільшить популярність електротранспорту серед покупців. Це ж призведе до першої негативної реакції на електромобілі, так як уряди скоротять пільги на користування електрокарами, а попит на зарядні станції буде переважувати пропозицію.

Розвиток інструментів для відстеження сну

У 2020 році аналітики Telenor очікують появи нового покоління фітнес-пристроїв і «розумних» годинників, які будуть вимірювати не тільки пульс, рух і інші базові параметри, але і рівень кисню в крові і, можливо, активність мозку. Нові технології дозволять виміряти, контролювати і покращувати сон, хоча і не будуть ідеальними.

Війна стрімінгових відеосервісів

У 2020 році між Netflix, Disney +, Apple TV +, HBO Max, NBC Peacock, BBC та іншими сервісами посилиться конкуренція, завдяки чому глядачі отримають більше контенту, і, можливо, кращу якість.

«Золота лихоманка» на ринку відеоігор

В кінці 2019 року Apple запустила сервіс Arcade, Google - стрімінговий сервіс Stadia, а в 2020 році запланований запуск стрімінгового сервісу Microsoft xCloud і вихід консолей нового покоління - Microsoft Xbox Series X і Sony PlayStation 5.

Від чекіну до конфіденційності данних: якими були технологічні тренди в 2010 році і чого чекати від 2020 року

Спрощення використання технологій АІ

Поширення технологій штучного інтелекту стримуються дефіцитом талантів і навичок розробників. У 2020 році будуть більш популярними платформи штучного інтелекту з автоматизованими функціями машинного навчання, зі зручним інтерфейсом і інтеграцією.

Це дозволить додавати технології АІ недосвідченим розробникам, а також організаціям. Звичайні бізнес-користувачі зможуть використовувати АІ без допомоги експертів.

Deepfake стане масовим явищем

У 2020 році з'явиться більше інструментів для створення фото і відео з використанням штучного інтелекту. Наприклад, покращаться технології обчислювальної фотографії, а створення підроблених відео стане простіше.

Регулювання технологічних гігантів

Уряд і користувачі будуть більше протистояти зростаючому впливу ІТ-корпорацій, вважають в Telenor.

Серед інструментів впливу може бути посилене оподаткування, більш серйозний розгляд конфіденційності та безпеки даних, обмеження політичної реклами і, можливо, примусовий поділ корпорацій на кілька компаній.

Етичний АІ

Технологічні компанії зіткнуться з активністю регуляторів, інвесторів, співробітників та суспільства в прагненні створити етичні кодекси, принципи розробки ПО, нові структури управління і програми навчання співробітників з метою створити «гуманний» штучний інтелект.

«Цифрові близнюки»

У 2020 році поширення отримають інструменти для створення «цифрового» двійника реального фізичного об'єкта, наприклад, автомобілів, будинків, доріг і міст.

Копії отримуватимуть дані від фізичного об'єкта в режимі реального часу за допомогою датчиків і інших інструментів, прогнозувати його поведінку і пропонувати дії для фізичного «близнюка».

Від чекіну до конфіденційності данних: якими були технологічні тренди в 2010 році і чого чекати від 2020 року

Боротьба з телефонним шахрайством за допомогою машинного навчання

Число шахрайських дзвінків буде збільшуватися в 2020 році, тому для виявлення шахраїв і захисту клієнтів оператори будуть використовувати методи машинного навчання.

Зміни трудових прав працівників агрегаторів таксі, служб доставки їжі та інших компаній у сфері послуг

На думку Telenor, підрядники не отримують належну зарплату, не захищені звичайним трудовим договором і не мають стільки ж прав, скільки звичайні співробітники компаній. У 2020 році напруженість між виконавцями і компаніями буде рости.

Зростання вторинного ринку смартфонів

Через зростаючу вартість смартфонів і наслідків виробництва для екології все більше людей буде купувати смартфони на вторинному ринку, вважають в Telenor.

Зростання космічного ринку

У 2020 році очікуються комерційні поїздки на космічні станції і Місяць, запуск широкосмугового супутникового інтернету та інших проектів від приватних космічних компаній. У міру того, як космос буде ставати все більш доступним, розвиток принесе і проблеми, пов'язані з нормативно-правовим регулюванням цієї галузі.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий