Володимир в IT-сфері працює понад 15 років, пройшов шлях від Web-розробника до проектного менеджера, менеджера з розвитку регіону, операційного директора та виконавчого директора. Наразі, виступає консультантом з розробки та запуску нових програмних продуктів на ринку IT, а також займається розвитком продуктового напрямку бізнесу RubyGarage. Має значний досвід побудови відділів маркетингу та продаж для аутсорсингових компаній та поділиться ним у своїй доповіді.
RubyGarage існує вже понад 10 років на IT-ринку України. Ключова експертиза RubyGarage – проекти у сфері Ecommerce та FinTech. Наразі, команда RubyGarage розвиває продуктовий напрямок, створивши white-label рішення для сфери маркетплейсів та онлайн-консультацій.
Дніпро часто називають містом ІТ. Чим Дніпро вирізняється поміж інших ІТ-міст України та які на Вашу думку його конкурентні переваги?
Так, дійсно, я згоден, що Дніпро – це перспективне місто для IT-індустрії. Але варто пам’ятати, що головними IT-містами України залишаються Київ, Одеса, Харків та Львів з їх розвитою IT-екосистемою та значною підтримкою зі сторони держави. Дніпру не вистачає головних офісів великих компаній, значних інвестицій та масштабних проектів на кшталт IT Park (Львів), UNIT.City (Київ).
На мою думку, IT-спільнота Дніпра все ще розвивається і робить перші кроки на шляху до стратегічних проектів. Наприклад, довгострокові колаборації з вищими навчальними закладами, метою яких є підготовка якісних спеціалістів, все ще являються рідкісним явищем для нашого міста. З позитивних моментів – у Дніпрі достатньо ВНЗ, тож IT-компаніям є куди інвестувати свої ідеї та зусилля.
Взагалі я вважаю, що Дніпро – це місто, яке залишається “камерним”, затишним і зручним для життя. Попри його інфраструктурні можливі недоліки, тут комфортно жити, будувати бізнес та просто надихатися його атмосферою.
Чи простіше розвивати IT-бізнес у Дніпрі, ніж в інших містах-мільйонниках?
Наразі, RubyGarage працює тільки у Дніпрі, тож я не можу об’єктивно оцінити ситуацію. Я впевнений, що у кожного міста є свої нюанси. Говорячи про наймання спеціалістів, як складову розвитку бізнесу, можу сказати, що у Дніпрі нелегко знайти кваліфікованих спеціалістів з високим рівнем seniority. У нашій компанії ми розв’язуємо цю проблему, створивши інтернатуру за напрямками Product Management and Business Analysis, UI/UX Design, Programming and Engineering, Quality Assurance. Ми беремо на навчання новачків та прокачуємо їх до спеціалістів рівня Junior/Middle приблизно за 6 місяців.
Наразі, ми вирішили для себе, що цей підхід підходить нам, ми готові інвестувати свої зусилля задля того, щоб виростити справжніх професіоналів.
Чи є шанси у Дніпра стати основним IT-містом України? Якщо так, то що для цього потрібно?
Так, звісно. Дніпро – це перспективне місто. Щоб зробити його ще більш привабливим (й не тільки для працівників IT-індустрії), я вважаю, варто вирішити декілька важливих проблем.
По-перше, потрібно розвивати інфраструктуру. Це стосується багатьох питань: нового аеропорту із якісним сполученням; якісних, обладнаних коворкінгів та офісів як для великих компаній із 100+ співробітників, так і для невеликих стартапів; розвитку доброустрою міста в цілому. Подорожуючи по Україні та за кордоном, мимоволі починаєш порівнювати інфраструктуру міст й розумієш, що Дніпру є чому повчитися.
По-друге, для нас гостро стоїть питання якісної освіти. Говорячи про якісну освіту, я маю на увазі масштабні проекти на кшталт UNIT Factory, дворічні фултайм програми від КАМА. Такі проекти являються альтернативою класичній освіті, вони практикують інноваційні підходи у навчанні, включать багато практики. Їх навчальна програма стисла, інформативна та націлена на пошук нестандартних рішень, чого бракує сучасним вишам. Крім того, спеціалістам із досвідом бракує платформ для “прокачки” навичок. Я маю на увазі такі формати, як Professium від Projector: фундаментальні, націлені на довгострокове якісне навчання та поглиблення наявної експертизи.
По-третє, завжди є актуальною проблема утримання талантів. Стартапи, продуктові компанії та, як результат, цікаві вакансії, як правило, сконцентровані у великих містах, тож потрібно розвивати стартап-індустрію та продуктовий напрямок задля формування ринку праці.
Чи відвідуєте ви IT-конференції? Яка Ваша основна мета відвідування? Чи є практичний результат від таких заходів?
Я відвідую IT-конференції для того, щоб обмінятися знаннями та досвідом, отримати зворотний зв’язок від аудиторії та дізнатися нову думку. Після таких подій завжди з’являються ідеї та нові плани. Від конференцій очікую саме такого результату.
Як ви оцінюєте стан ІТ-ринку у Дніпрі, на якому він етапі сьогодні, які його тренди на найближчі рік-два?
Значна кількість IT-компаній у Дніпрі – це аутсорсингові компанії. У зв’язку із цим, власникам компаній варто запитати себе: “Куди ми рухаємося? Як ми будемо розвиватися через рік, два, п’ять років?” Відповіді на ці питання й будуть створювати тренди.
На мою думку, класичний аутсорс поступово здає свої позиції. Сьогодні, багато компаній переходять із ресурсної економіки до продуктової, що не дивно, адже є значний досвід роботи із клієнтами, є розуміння їх проблем та запитів. У результаті тісної роботи з клієнтом та його потребами й виникають ідеї продуктів, дійсно потрібних своїм користувачам.
Також, я бачу великий потенціал у створенні додаткової вартості сервісу шляхом розвитку нішової експертизи, покращення якості послуг та знову ж таки, створення власних продуктів, які будуть економити час на розробку та бюджет клієнта. Про це і буду розповідати на конференції. Аутсорсу потрібно зрозуміти, що такий підхід – це win-win для обох сторін.
Чому варто відвідати IT Dnipro Conference цього року?
Конференцію варто відвідати, щоб бути в курсі подій: не тільки IT-індустрії в цілому, а й нашого регіону. Цікаво послухати доповіді про взаємодію IT та місцевої влади, плани з залучення зовнішніх інвесторів та проекти з розвитку IT-галузі. Ну, і звісно, цікаво дізнатися про результати “Аналітики 2.0” від IT Dnipro Community: як змінилися профілі IT-бізнесу, експортні ринки, фінансові показники у порівнянні з останнім роком.
Які тренди в IT-галузі очікують ринок найближчим часом?
Sharing economy все ще править світом, тож один із трендів, який отримує новий виток розвитку, є маркетплейси. Варто зазначити, що нові стартапи не намагаються створити конкуренцію таким гігантам, як AirBnb чи Uber. Навпаки, вони більш “нішові”, часто орієнтовані на локальний ринок. У своїй роботі, ми часто стикаємося із подібними запитами від клієнтів. Гадаю, що ми побачимо ще багато цікавих та успішних маркетплейс-проектів, орієнтованих на нішові запити.
У контексті глобалізації, явно можна побачити тенденцію переходу в онлайн: особливо це стосується сфери освіти та івентів. Це й не дивно, адже технології допомагають прибрати кордони, вивести свій бізнес онлайн та масштабувати його. Ми це бачимо навіть на своєму досвіді: ми проводимо Ruby/Rails курси двічі на рік у Дніпрі, й останні 2 роки отримуємо все більше запитів на онлайн-навчання. Людям навіть дивно, як ми ще не зробили свій онлайн-курс ?
У яких областях IT-галузі українські підприємці можуть скласти гідну конкуренцію своїм колегам з інших країн? У чому ми сильніше за всіх?
Підприємництво в Україні тільки набирає оборотів, ми все ще вчимося (часто на своїх помилках) та робимо потрібні висновки. Але, ми вчимося дуже швидко. Нам дісталася добра інженерна база; правильний майндсет, орієнтований на вирішення бізнес-задач; розвинуті soft skills. Все, що нам потрібно – це трохи впевненості у собі, зрозуміти, що ми не гірші наших західних колег та підтримка з боку держави. Я маю на увазі прозору та справедливу систему оподаткування, створення безпечних умов для створення бізнесу, фінансову підтримку у вигляді тендерів, грантів тощо. Якщо ми сьогодні заручимося підтримкою з боку держави, то впевнений, що вже за 5 років ми станемо гідними конкурентами державам із розвинутою стартап-культурою: США, Ізраїлю, Великобританія, Німеччині тощо.
Чому клієнти обирають Дніпро (компанії із Дніпра)?
Насправді, клієнти рідко вибирають компанію по локації, особливо у масштабах міста. З власного досвіду можу сказати, що клієнти зазвичай формують short list компаній завдяки їхній експертизі, якісному портфоліо, правильно сформованій ціннісній пропозиції. Клієнти зазвичай звертають увагу на ті речі, які апелюють саме до їх проблематики, тому вибір міста грає не значну роль у виборі компанії.
Джерело: www.itdnipro.com.ua
0 комментариев
Добавить комментарий