Як «читати» майбутнє та швидко стати експертом у новій індустрії? Інструменти від стратега з інновацій

  • 26 ноября, 11:48
  • 2041
  • 0

Інновації народжуються на стику нинішніх проблем індустрій та моделей майбутнього. Щоб створювати нові продукти, продавати консалтинг і відкривати нові ніші, потрібно володіти двома ключовими навичками — швидко занурюватися в нову індустрію та передбачувати майбутнє. Стратег із інновацій Антон Верховодов радить, як розвинути в собі ці вміння.

Як «читати» майбутнє та швидко стати експертом у новій індустрії? Інструменти від стратега з інновацій

Антон Верховодов

Бувши інноваційним консультантом, завдяки своїй компанії я потрапив на закриту executive-level тусовку в Берліні, де народ обговорював тему insurtech. Це був 2017 рік — інновації у страхування злітали так само швидко, як це було з fintech. Я завжди цікавився фінансами, тому вирішив покопатися в темі. За кілька місяців я вже публікувався у блозі профільного венчурного фонду, а згодом отримав оффер приєднатися до інвестиційної команди insurtech-акселератора, який є найбільшою мережею подібних програм на планеті.

Такі маневри мені доводилося робити не раз, бо я працював інноваційним консультантом у трьох країнах і мав справу з проєктами у різних галузях — телеком, банки, страхування, автомобілі, медицина, авіація, медіа, e-commerce у косметиці та моді, Industry 4.0, енергетика, агро. Цей досвід допоміг мені розвинути дві корисні навички:

  1. Швидко «вгризатися» в індустрію та розбиратися, що там відбувається.
  2. «Читати» майбутнє і «приземляти» ці знання на конкретну компанію.

Я поділюся кількома прийомами, які допоможуть розвинути їх і вам. Байдуже, яку бізнес-посаду ви обіймаєте.

Кому це допоможе

Цей набір інструментів буде корисний різнобічній аудиторії. Рано чи пізно майже кожному, хто має справу з бізнесом, доводиться освоювати нові ніші чи прогнозувати майбутнє. Особливо це стосується:

  1. стартапів, які хочуть створити потрібний продукт і думають, де шукати ідеї, в яку індустрію податися, які там є болі;
  2. ІТ-компаній чи спеціалістів, які хочуть вийти на новий рівень і утримати клієнта, запропонувати нові ідеї для його бізнесу;
  3. стратегів великих компаній, що вирішують, які технології «копати»;
  4. власників і директорів бізнесів, які паряться, як на них вплинуть зміни та куди рухатися далі (чув таке як від полтавських заводів, так і від креативних агенцій);
  5. консультантів чи сервісного бізнесу, які думають, як вразити клієнта новими ідеями, стати в його очах експертом з інновацій та глибше зануритися у його стратегію;
  6. всіх, хто працює у сфері інновацій та хоче перейти від історій про disruption і байок про Airbnb до реальних справ.

Як «читати» майбутнє

Можна обкурити кімнату ефірними оліями та покласти руку на магічну кришталеву кулю. Можна накреслити пентаграму і викликати демонів, які знають курс акцій через 10 років. Можна сходити на консультацію до переможців «Битви екстрасенсів».

Усі ці традиційні методи передбачення майбутнього об’єднує те, що вони — булшіт.

Точно передбачити майбутнє неможливо. Проте можна спрогнозувати певні його частини та прицільно в них експериментувати. Інструмент пошуку таких можливостей називається strategic foresight — це розпізнавання шаблонів і вміння передбачати різні шляхи розвитку сценаріїв.

Пророки й Нострадамуси не просто вміють моделювати подібні сценарії у голові — вони знаходять між ними взаємозв’язки та накладають на тренди, різні життєві ситуації, кейси з непов’язаних між собою індустрій.

Щоб майбутнє спрацювало, потрібна комбінація багатьох факторів. Ті, хто на початку тисячоліття з’єднали в голові постійне здешевлення обчислювальної потужності та технологій зберігання інформації зі стрімким проникненням інтернету і швидкості передачі даних, зробили ставку на cloud-технології. Через 10 років момент цієї технологічної конвергенції настав і вони озолотилися, переводячи увесь світ на «хмару».

Вміння дивитися у майбутнє дає хорошу базу для вигадування нових ідей, формулювання гіпотез та стратегічних планів. Знання, куди їх «приземляти», допомагає зрозуміти, що відбувається у різних індустріях та де конкретно ці ідеї можна використати.

Як швидко стати експертом у будь-якій індустрії

Ніяк. Це неможливо. Експертиза з’являється з досвідом роботи у сфері та кількістю проєктів, над якими ви працюєте.

Але для того, щоб освоїти нову індустрію та почати будувати в ній бізнес, ставати експертом не обов’язково. Достатньо розуміти базові принципи функціонування, болі та напрями руху індустрії. Хорошим індикатором у цьому є вміння вести якісний діалог з експертами, щоб вигризати інсайти (і не здаватися при цьому повним дурнем). Досягається це двома процесами — повним зануренням в індустрію та генерацією власних ідей.

Занурюватися в індустрію треба до стану ехо-кімнати — я ще називаю це ефектом Despacito, яке лунало з кожного чайника. Зате всі знали мелодію і слова. Обрану тему потрібно слухати, читати, дивитися, ходити на івенти, обговорювати. Нею потрібно жити, звикати до термінології та типових тем для розмов.

У якийсь момент ви досягнете теоретичного насичення — зрозумієте, що інформація починає повторюватися і ви вже чуєте мало нового. Після цього потрібно задуматися, що ви можете зробити чи змінити в індустрії. Шукайте прогалини та можливості для себе, формулюйте власні гіпотези.

І головне — не сидіть у темі самостійно. Ніщо не замінить спілкування з експертами — вони допоможуть швидко зорієнтуватися на місцевості, докопатися до інсайтів, розібратися з проблемними питаннями, а головне — вкажуть на проблеми галузі. Саме на них треба перевіряти свої ідеї та гіпотези.

Які для цього є ресурси

Усю роботу з контентом я ділю на дві групи:

  • Інновації, технології, майбутнє — для розуміння макротрендів, можливих сценаріїв, великої картинки.
  • Конкретні індустрії та теми — тут треба зариватися вглиб.

Кращі канали для першого я напишу нижче. З конкретними темами складніше — ресурси для них потрібно довго шукати (тому інноваційні консультанти й мають роботу).

  1. Розсилки. Вони економлять час на пошук новин, бо дають їх у концентрованому форматі. Але просто добірки новин не несуть великої цінності. Найкрутіші розсилки роблять rockstar-аналітики та ветерани своїх індустрій — вони коментують новини й дають свою експертну точку зору. Моє обов’язкове чтиво на тиждень — Exponential View, CB Insights, Ben Evans. Також можна читати Stratechery, Techcrunch Weekly, Strategyzer.
  2. Подкасти. Моя супер-зброя, на яку я витрачаю «непродуктивний» час прогулянок містом, приготування сніданку та тренувань у залі — загалом набігає 7-10 годин контенту. З загальноосвітніх слухаю Exponential View, Pivot by Recode, The Future of Everything (обидва — від Stanford та WSJ), After Hours, CXO Talk, Inside the Strategy Room, Innovation Roundtable Insights.
  3. Звіти від аудиторів та консультантів. Рятівне коло, коли потрібно структурувати думки та оперувати реальними фактами. Зі всеїдних консультантів — McKinsey, Bain, BCG, Accenture. Зі всеїдних аудиторів — Deloitte, KPMG, EY, PwC. Для кожної індустрії є ще свої, нішеві експертні компанії.
  4. Конференції. По них не обов’язково їздити. Для початку можна пошукати виступи на YouTube, у подкастах та на сайтах. Подивіться великі «діснейлендові» конференції (Web Summit, NOAH, The Next Web, VivaTech, KIEF) та вужчі, по індустріях.
  5. Венчурна аналітика. Спостереження за тим, чим займаються стартапи та куди тече венчурний капітал, допомагає помічати зародження трендів та аналізувати їхню силу. Узагальнені звіти про це публікують CB Insights, Pitchbook, Crunchbase, Dealroom і все ті ж аудиторо-консультанти. Деталі потрібно вигризати вже із самих баз даних, а над схемою їх інтерпретації мені довелося працювати багато місяців.
  6. Соціальні мережі. Читайте експертів та оточіть себе дискусією. Причому важливо дивитися за межі нашого болота (тобто, Facebook) — прогресивний світ живе у Twitter та LinkedIn. Мій Twitter, наприклад, за замовчуванням заточений під інновації та цифрову трансформацію берлінського толку, лондонський фінтек та жарти інвесторів з Долини. Кілька маніпуляцій у TweetDeck — і я занурююсь у digital health, distributed energy systems, industrial automation. Фоловити розпіарених експертів (а рейтингових інфлюенсерів й поготів) треба дуже обережно — вони частіше спамлять новинами, ніж світять мудрістю.

Джерело: vctr.media


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий