Як ефективно управляти креативними проектами, або десять порад по створенню сайтів не як у всіх

  • 9 декабря, 16:46
  • 4505
  • 0

Поки ви не навчитеся керувати собою, керувати проектами не вийде. Будете спізнюватися. Лаятися з замовниками і видавати необдумані правки. В результаті постійні нерви і перевантаження для всієї команди. Проект починає йти на дно, і ви не в силах нічого з цим вдіяти.

Тож як не потонути в довгих проектах і робити їх круто? Ось 10 порад.

Як ефективно управляти креативними проектами, або десять порад по створенню сайтів не як у всіх

Геть формальність, спілкуйтеся в радість

Прагніть до менш формальних відносин з замовником. Ясне і приємне людське спілкування краще бездушної мови хворого канцеляризму. Звісно, все має бути в міру: без "дружбанчик", "lol" и т.д.

Будуйте стосунки з клієнтом на рівних. Під час проекту ви стаєте командою з однією метою - зробити крутий проект. Ви експерт в розробці, замовник - експерт в своєму бізнесі.

Кризові ситуації у відносинах легше не допустити, ніж вирішити. Для цього завжди фіксуйте домовленості. Будь-яку недомовленість сторони часто трактують по-різному, тому важлива прозорість інформації. Замовник повинен в будь-який момент часу розуміти, де знаходиться проект, що відбувається зараз, що буде відбуватися потім, які існують ризики, і що ми робимо для їх скорочення.

Грати з замовником в «сліпого крота» дуже складно. Він швидко знайде ваші недомовлені косяки, і повернути довіру вже навряд чи вийде.

Пориньте в проект разом з замовником

Відразу на самому початку проекту настає один з відповідальних моментів - брифінг.

Питань може бути багато. Важливо, щоб замовник дав на них глибокі, осмислені відповіді, і ви повинні допомогти йому в цьому. Хороший фундамент - це запорука надійного і міцного будинку. Так і скажіть замовнику, щоб йому було простіше зрозуміти, що після виконання ряду робіт по раніше узгодженим даним, переробляти проект буде трудозатратно і місцями навіть неможливо.

Малюйте картину в голові у себе і у клієнта. Постарайтеся знайти спільне розуміння і головне переконайтеся, що ви говорите однією мовою. У цьому найчастіше допомагають референси (приклади робіт, які подобаються замовнику) з описом того, що саме сподобалося в кожному конкретному прикладі. Згодом, якщо команда виробить свій власний унікальний стиль виконання, фірмовий почерк, клієнти найчастіше стануть звертатися саме за ним. Це скоротить непорозуміння і багато питань при роботі над новими проектами. А ще, швидше за все, це вплине на вартість ваших сайтів.

Давайте повернемося до брифу. В основі завжди лежать одні й ті ж питання і, отримавши на них відповіді, звичайно, все не дізнаєтеся, але отримаєте хорошу порцію інформації для старту.

Обов'язково зафіксуйте на рівні договору ім'я, контакти, посаду людей, які будуть приймати рішення при узгодженні етапів робіт. Інакше ви можете втратити багато. Дуже багато. Час, нерви, гроші, співробітників, честь, владу. Перераховувати можна довго, але коли прийдуть тридцять треті правка в дизайн від якогось новоспеченого директора, який прийшов в проект на етапі запуску, ви згадайте цю пораду.

Ведіть облік ресурсів

Ваш ресурс - час. А час - ну ви самі розумієте. У вас повинна бути зафіксована точка беззбитковості проекту. І бажано не думати про неї як про крайню, адже вам необхідно заробляти. Час кожного фахівця повинен мати вартість. Складайте кошторис проекту, в який будуть закладені не тільки час роботи, але і правки. Прагніть скоротити їх і тим самим підвищити рентабельність проекту.

Також ви можете запропонувати клієнту спосіб оплати за роботу по факту - коли замовник платить тільки за витрачений час. Вартість години, як правило, нижче при такому форматі. Ви економите час, клієнт - гроші.

Планування - світло, а не планування - тьма

Грузнути в непроглядній безодні факапів для вас це нормально чи все-таки вам хочеться вести проекти з мінімумом «приємних» сюрпризів?

На планування йде багато часу, але воно окупається з лишком. Ведення проекту через п'яту точку може працювати тільки для команди в 2-3 людини або для завдань тривалістю в кілька тижнів. В інших випадках п'ята точка почне давати витрати, і ви навряд чи зможете не те щоб вчасно, а взагалі запустити сайт.

Довгострокове та короткострокове планування, а також деталізація до рівня завдань становить єдину систему.

  1. довгострокове планування

Розбивайте проект на етапи з чітким розумінням їх тривалості. Так буде наочно видно ресурс часу, а значить приблизно зрозуміло де перевантаження, а де утворюються вільні вікна. Такий підхід допомагає заздалегідь скорегувати розподіл завдань. 

  1. короткострокове планування

Етапи ділите на конкретне число завдань, які оцінюються в годинах і розподіляються по тижневим спринтом. Тоді ви отримаєте графік ходу проекту на найближчий місяць. 

  1. деталізація завдань

Кожне завдання видавайте за типовим алгоритмом, наприклад, в такому форматі: що зробити, як зробити, які матеріали на вході і що повинно вийти на виході. Це дозволяє уникнути непорозумінь всередині команди.

Робота з командою

Ну ось. Нарешті старт. Ви сповнені ентузіазму. Передчуваєте сотні ідей в свідомості команди. Але головне добре підготуйтеся до зустрічі з учасниками проекту. Ще раз перечитайте бриф, зафіксуйте важливі деталі і обов'язково озвучте їх. І запам'ятайте, зустріч команди необхідна для обговорення ідей, а не для вивчення брифа.

Плануйте дії наперед. Не створюйте зайвої метушні і психічного навантаження учасникам проекту.

Не заважайте, а довіряйте

Кожен грає свою роль. Почнете вчити дизайнера дизайну, звичайно ви отримаєте хейт з його боку. Ваше головне завдання - встановити з замовником довірчі відносини, щоб втілити саме ту ідею, яку розробляє ваша команда. Мінімум правок - максимум реалізації задуманого.

Не довіряєш команді або не віриш в отриманий результат - клієнт це відчує. Ще гірше, якщо ви займете його сторону і будете погоджуватися з усіма правками, які він просить. Так би мовити, «упустите проект руками замовника». Спочатку ви йому у всьому поступаєтеся. Потім він незадоволений результатом каже, що всі пропозиції були від нього, і такий підхід йому не подобається. Команда буде демотивована тим, що їх ідеї пішли в стіл. Всі будуть хотіти швидше закінчити такий проект (позбутися). Тому або довіряйте своїй команді, або біжіть від неї.

Захищайтеся разом

Захищайте дизайн-концепт спільно з дизайнером. Ніхто не допоможе вам краще в узгодженні робіт з клієнтом, ніж автор дизайну. Презентвція результатів робіт здійснюється усно (по скайпу або особисто), але після кожної презентації варто писати протокол, де відображаємо: що обговорили, до чого прийшли, що чекаємо від замовника, що тим часом робимо ми, коли і яка наступна контрольна точка. Протокол відправляється на пошту клієнта з проханням підтвердити або доповнити, якщо щось було упущено. У месенджерах теж активно спілкуємося, але контрольні точки погоджень завжди по пошті. У такого підходу є кілька плюсів:

  • Це дисциплінує, структурує як замовника, так і керівника проектів з боку розробника. У вас же теж є зобов'язання.
  • Дуже зручно передавати обговорені правки в подальшу роботу. Ctrl + C - Ctrl + V дизайнеру в задачу.
  • З'являється конкретний план дій, про який в курсі обидві сторони.

Пишіть ТЗ по готовому дизайну

Вам буде важко планувати ресурси на розробку сайту не як у всіх, поки не готовий дизайн. Або ви розоритеся після смуги збиткових проектів, або вам постійно доведеться думати про спрощення оформлення. Таким чином сайти будуть виходити примітивними і досить схожим на інші. 

Якщо ви хочете розробляти креативні сайти: продавайте окремо створення дизайну, далі, коли він узгоджений, пишіть технічне завдання і домовляйтеся з клієнтом про вартість розробки. Він бачить перед собою крутий дизайн, розуміє його ціну, і якщо він почне торгуватися, ви наочно зможете показати, чим доведеться жертвувати на сайті для зниження вартості.

Після того як ви домовитеся, пишіть технічне завдання. Якщо ви хочете отримати на виході гідний продукт, написання ТЗ по готовому дизайну допоможе вам в цьому. Життєво важливо описати всю анімацію, поведінку елементів в різних ситуаціях, всю логіку взаємодій. Чим докладніше складете ТЗ, тим менше доведеться смикати дизайнера, щоб він подивився верстку.

Складайте ТЗ обдумано, не поспішаючи, і головне так, щоб ним легко можна було оперувати в розмові як клієнтові, так і виконавцю. Навіть саме детальне технічне завдання містить масу місць для вільної інтерпретації.

Тестування

Забули про брову на айфоні? Даремно ви так з нею. Чи не перевірили адаптивність на реальних пристроях? Так, емулятори, на жаль, не панацея. Чи не подивилися, як відкривається сайт через вбудований браузер Instagram? Так він там може взагалі не відкритися.

Допускати помилки - це нормально. Їх потрібно знаходити і виправляти. Бажано до запуску проекту. І до презентації замовнику. Використовуйте не тільки емулятори, але і попросіть учасників команди зі своїх пристроїв пройтися по сайту.

Програми для тестування не завжди гарантують таке ж відображення сайту, як на фізичних пристроях, тому краще зробити кілька тестових запусків якихось екзотичних подій (вбудовані браузери соцмереж, телефони з нестандартним співвідношенням екранів, і ін.)

Запуск

Довгоочікуваний день настав. Сайт запущений. Акти підписані. Гроші отримані. Команда винагороджена. Радіти рано? Після запуску буває всяке, тому краще відразу обговоріть з замовником, як ви бачите подальше обслуговування сайту.

Якщо замовнику швидше потрібен сайт і відведеного часу на розробку недостатньо - робіть поетапний запуск проекту. Щоб знайти золоту середину, сплануйте проект так, щоб якомога швидше запустити основну частину, яка буде готова до виконання основних цілей, поставлених перед сайтом. Додаткові опції підключайте після запуску, щоб замовник вже почав отримувати користь від вашої роботи, а ви могли спокійно доробити всі ті завдання, які доведуть сайт до досконалості.

Висновки

Підхід до ведення проектів, описаний в цій статті, вимагає суворого тайм-менеджменту. Кожен учасник команди повинен вміти коректно розрахувати скільки часу у нього займе та чи інша задача. І, звичайно, не варто забувати про систему мотивацій, щоб виконавець прагнув дотримуватися термінів, які були обумовлені. Веб-розробку можна і потрібно контролювати, якщо ви хочете домогтися максимального результату командної роботи.

Управління масштабними (та по суті будь-якими) проектами - це зона відповідальності менеджера, а ось щоб «створювати сайти не як у всіх» необхідна повноцінна команда професіоналів, які кайфують від роботи. Команда, яка прагне до однієї спільної мети - створювати унікальний продукт, за яким буде стежити весь світ. 


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости

Смотреть все