Як ще на етапі працевлаштування зрозуміти, що за культура у компанії, і зробити правильний вибір? Для Happy Monday радить Леся Арнольд, засновниця A-Players Recruiting, а у якості бонусу ділиться лайфхаками з роботи у міжнародних культурах.
Тема культури у компанії вже давно займає одне з найголовніших місць на ринку праці у США та стає усе більш актуальною і у нас. Адже від того, як усі співробітники взаємодіють між собою, що ними рухає і наскільки сильно вони вкладаються у роботу, насправді залежать і результати компанії, і щастя кожної людини у команді.
За час роботи у компаніях, кожна з яких мала свою особливу культуру, я побачила дві залежності:
- успіх компанії залежить від того, наскільки сильних людей вона наймає та чи вкладається у побудову сильної культури;
- щастя людей залежить від того, у яких культурах вони працюють.
Культура vs Цінності
Іноді культурою компанії можуть здатись такі поверхневі речі, як любов всієї команди до певного виду спорту чи постійні п’ятничні вечірки у барі. І при виборі компанії дуже важливо розуміти, що є справжньою причиною універсального інтересу в команді: у компанії насправді різностороння та інклюзивна культура, але природно так склалося, що всі члени команди полюбляють, наприклад, певний вид спорту; чи це є наслідком дискримінації, коли працівників наймають не відповідно до цінностей, а відповідно до бажання керівника чи ключових осіб оточувати себе подібними людьми.
І зараз я хочу поділитися з вами порадами, які допоможуть вам ще на етапі працевлаштування визначити, чи підходить вам культура потенційного роботодавця і чи поділяєте ви його цінності.
Спробуйте скласти враження про культуру компанії до співбесіди
Багато компаній описують свою культуру, наприклад, на власному веб-сайті. Пошукайте прес-релізи та проаналізуйте, які новини про себе публікує компанія. Наприклад, компанії, які на своїх сторінках у соціальних мережах пишуть переважно про отримані інвестиції та включення до якихось рейтингів, скоріше за все, розвивають культуру досягнень / цифр / прибутку і, ймовірно, менше цінності вбачають у людині та її індивідуальності. А для компаній, що частіше публікують новини про фічі продукту, інтеграціі з партнерами та історії користувачів, зазвичай характерна культура креативності, інноваційності та фокусу на людині та її індивідуальності.
Приклади питань, за допомогою яких до і під час співбесіди можна визначити, чи близькі вам цінності та культура компанії:
- у що компанія інвестує свої ресурси;
- яка місія компанії, з якою метою вона була створена;
- чому людина, з якою ви спілкуєтесь, працює у цій компанії;
- за що в цій компанії звільняють чи, навпаки, підвищують людей (це питання дозволяє найкраще зрозуміти справжні цінності компанії, а не ті, які гарно звучать).
Обов’язково перекажіть представнику компанії ваше бачення її культури та запитайте зворотний зв’язок.
Намагайтеся познайомитись з командою
Якщо це не передбачено процесом інтерв’ю, попросіть влаштувати вам зустріч. Зустріньтеся з командою неформально (у кафе, на прогулянці, під час будь-яких активностей). Я дуже вірю у свого роду «дейтінг» перед прийняттям оферу. Адже приймаючи пропозицію співпраці, ви приймаєте рішення проводити з цими людьми більшу частину вашого часу в певний період життя.
Поспілкуйтеся з першими особами компанії
Зараз усе більше компаній практикують інтерв’ю із засновником у якості одного з етапів працевлаштування. Але навіть якщо він не передбачений, попросіть вас познайомити (звичайно, якщо розмір компанії це передбачає). Бо найкраще культуру та цінності компанії можна зрозуміти, тільки познайомившись з її першими особами. При зустрічі поставте засновникові одне-єдине питання: чому він займається цією справою і навіщо створив компанію.
А як щодо культури у міжнародних компаніях?
В Україні з’являється усе більше компаній з командами в різних країнах. Як взаємодіяти з людьми, з якими у нас спільна культура, ми навчаємось з дитинства і розуміємо інтуїтивно. Але що робити, якщо ви потрапили до інтернаціональної команди?
- Пам’ятайте, що культури в інших країнах можуть сильно відрізнятись. Люди там дивились інші мультфільми в дитинстві, сміялись з інших жартів, грали в інші ігри, їли іншу їжу, спілкувались іншою мовою та найголовніше — зростали у країні з іншою історією.
- Спробуйте вивчити мову ваших колег хоча б на базовому рівні. Через певні конструкції, фрази та ідіоми можна краще зрозуміти особливості культури. Так, наприклад українська команда Talkable (стартап із Сан-Франциско, в якому я відповідала за таланти та культуру) свого часу брала уроки англійської, а американська — уроки російської з носіями мови (тоді переважна більшість людей в українській команді ще розмовляли російською). Якщо мова ваших колег — англійська, інвестуйте у вільне володіння цією універсальною та надзвичайно корисною мовою.
- Проводьте достатньо часу з колегами з інших культур. Якщо це можливо, зустрічайтесь особисто. Якщо ні — спілкуйтесь хоча б онлайн і, що важливо, — не тільки на професійні теми. У тій же Talkable регулярно запрошували українську команду до Сан-Франциско, а американську — до Києва. Вплив цих візитів на результат роботи компанії та відчуття командної єдності був колосальний.
- Постійно вивчайте особливості інших культур. Читайте новини країн, звідки ваші колеги. Споживайте матеріали з їх інформаційного поля хоча б на базовому рівні.
- У якості експрес-методу рекомендую прочитати книгу “The Culture Map”.
0 комментариев
Добавить комментарий