Як працюють у Banda: внутрішня кухня найтитулованішої креативної агенції України

  • 20 января, 15:08
  • 3698
  • 0

Якщо хтось поруч скаже «креативна агенція», ви, ймовірно, подумаєте про Банду. За час свого існування вони виграли 25 нагород Effie, привезли в Україну Каннського лева та стали найефективнішим креативним агентством країни. У грудні 2019 року ейчар, продакт оунер, стратег, копірайтер та арт директори компанії зібралися в UNIT.City і розповіли, що робить їх такими крутими.  

Як працюють у Banda: внутрішня кухня найтитулованішої креативної агенції України

Про культуру компанії та за що можуть звільнити з Банди

Едо Івакін, ейчар

Колись у Банді було дуже багато правил. Приходь о 10:00, йди о 19:00, якщо потрібно поїхати у справах — доповідай, куди і як надовго, якщо хворієш — принось лікарняний. Але ми швидко зрозуміли, що справжні таланти не ростуть у неволі. Так сформувалася культура, в якій головну роль відіграє комфорт та розвиток співробітників.  

Ми не навантажуємо людину у перший тиждень її роботи. Не ставимо жодних задач, зате є людина, яка водить новачка офісом, усе розповідає, знайомить з командою, бере на обід та максимально вводить у курс усіх справ, щоб мінімізувати стрес і полегшити процес адаптації. 

У нас люди ростуть із неймовірною швидкістю. Приходять з нульовим досвідом, а вже за 3-4 місяці роблять круті й значущі проєкти, які стають відомими по всій країні та не тільки. 

Ми віримо: якщо нас будуть оточувати класні люди, ми будемо робити класні проєкти.

Ми не рахуємо відпустки. Команди працюють по Scrum, тому кожен сам бачить, коли його присутність потрібна на проєкті, а коли можна взяти відпустку і як надовго. 

У нас заведено святкувати свої перемоги. Щомісяця ми збираємось разом і розповідаємо, що у кого відбувається — на роботі і в особистому житті. А щороку влітку виїжджаємо кудись до води, кілька днів відпочиваємо, а потім підбиваємо підсумки, радіємо з того, що вдалося зробити, розробляємо і обговорюємо стратегію на рік.

Фішки, які допомагають працювати і розвиватися

  1. Апґрейд на 70%. Banda оплачує 70% усіх навчальних курсів чи програм.
  2. Містер Чекін. Кожні три місяці ми зустрічаємось з людиною, щоб обговорити, наскільки їй комфортно працювати. У свою чергу співробітник також отримує фідбек — про свої скіли, слабкі / сильні сторони тощо. 
  3. Ґречний понеділок. Іноді важко знайти час, щоб похвалити одне одного. Тому ми вирішили влаштовувати понеділки, коли усі в офісі говорять тільки хороше.  
  4. Телепорт. У нас можна взяти тиждень роботи поза офісом. Обов’язкова умова — не сидіти вдома, а кудись поїхати, наприклад у Буковель чи Одесу, але при цьому працювати віддалено повний день. 
  5. Вихідний поганого настрою. Це коли ти можеш написати, що в тебе поганий настрій і не приходити завтра на роботу, щоб не зіпсувати його ще комусь. У такий день можна не відповідати на дзвінки.

Цінність у нас всього одна — щирість. Ми не накопичуємо у собі негатив чи дискомфорт, а відверто говоримо про проблеми. 

За що можуть звільнити з Банди 

1) Надто серйозне обличчя. Люди без почуття гумору нам не близькі. Наша мета — працювати весело і отримувати задоволення від процесу. 

2) Експертність рівня «Я знаю все». Коли людина стає надто впевненою у собі, перестає розвиватися та втрачає здатність допустити, що може чогось не знати або помилятися. 

3) Токсичність. Буває двох типів: 1) людина вигоріла і вважає, що навколо все погано, від утоми (таких ми відправляємо відпочивати); 2) токсичність, вшита у ДНК (з такими ми прощаємось).

4) Байдужість. Коли людині не важливий результат — вона просто приходить на роботу, щоб відсидіти своє, піти додому та забути про все. 

Як у Банді працюють з командою та клієнтами

Женя Дворецька, продакт оунер

Коли я проходила співбесіду, Паша (співзасновник та креативний директор Banda — прим. ред.) спитав мене: «Чим, на твою думку, менеджер у Банді відрізняється від менеджера будь-якої іншої агенції?», я відповіла, що у Банді, ймовірно, головні люди — саме креативники, а завдання менеджерів — просто допомагати їм у роботі. Так і є. 

Як ми допомагаємо креативникам креативити 

  1. Ретельно обираємо проєкти для роботи: чи збігаються цінності клієнта з нашими, чи комфортно нам буде працювати з його представниками, чи надихає нас ця тема тощо. 
  2. Закохуємо команду у клієнта та його продукт: їздимо з екскурсіями на виробництво, п’ємо / пробуємо / тестуємо продукт, переїжджаємо працювати в офіс клієнта, відвідуємо його вечірки, обідаємо разом. Це допомагає ближче познайомитись — а для знайомих і близьких людей хочеться робити креатив краще, ніж для ефемерних клієнтів. 
  3. Дозволяємо бути самостійними. Ми використовуємо Scrum, тож у нас кожен сам визначає своє навантаження та озвучує терміни виконання задач. Ми збираємось на планування спринту і на щоденні стендапи — таким чином менеджер завжди у курсі всіх справ, але нікого не задовбує.

Як ми працюємо з клієнтами

  1. Розбираємось у специфіці його бізнесу. Ніколи не починаємо роботу без стратегічної сесії — це коли ми 8 годин розпитуємо клієнта про бізнес, конкурентів, очікування від співпраці тощо. 
  2. Залучаємо клієнта до роботи. Ми не працюємо з тими, хто хоче просто заплатити, а потім отримати ідеальний результат без жодної участі. У нас рідко не приймають ідеї на фінальній презентації, бо до того клієнт, можна сказати, створював креатив разом із нами. 
  3. Ми щирі. Ми можемо зателефонувати клієнту за тиждень до презентації і сказати, що нічого не придумали. Але завдяки своєму залученню до роботи, він не лютує, а питає, чим може допомогти, приїжджає подивитися на чорнові ідеї тощо.  
  4. Ми визнаємо помилки. Деякі клієнти думають, що у Банді вони одразу ж отримають ідеальний продукт, але ми теж люди і можемо помилятися. Зате ми завжди готові спробувати ще і зробити краще. 
  5. Ми не кидаємо клієнтів після завершення проєкту: навчаємо дизайнерів всередині компанії працювати з нашим брендингом, відслідковуємо, як він живе без нас, а якщо бачимо, що можна щось покращити — обов’язково пропонуємо. 

Ми ненавидимо слово «неможливо». Немає нічого неможливого, просто деякі ідеї потребують більше часу, грошей або інших ресурсів.

Як працюють у Banda: внутрішня кухня найтитулованішої креативної агенції України

Як створюють креативні стратегії в Банді

Богдан Гетманов, стратег

Зазвичай стратегія — це довга та нудна презентація, яку хочеться одразу закрити й забути. Натомість ми готуємо бренд-книгу, де розповідаємо цікаву історію про бренд. Можемо навіть доповнити її якимось мерчем.  

Процес створення стратегії: занурення у тему → стратегічна сесія з клієнтом → фокус-групи та генерація ідей → підготовка презентації → рев’ю креативного директора → презентація клієнту → розробка брифу для креативної команди.

Про виклики та креатив у Банді

Ілля Ануфрієнко, арт директор

«Робота у Banda вимагає сміливості боротися за свої ідеї. Буває, що креатив не заходить клієнтам. Але немає поганих клієнтів, є погано розказані ідеї. Якщо ви вірите у свою ідею та переконані, що вона вирішить бізнес-задачу — знайдіть аргументи і вашу ідею не відхилять». 

Льоша Дівісенко, арт директор

«Ми знаходимо виклик у кожному завданні. Моїм першим проєктом у Банді був брендинг Євробачення. Ми почали аналізувати логотипи минулих років, стали їхніми заручниками та повторювали старі ідеї. І тоді Паша сказав, що наші ідеї класні (насправді ні), але давайте зробимо ще один варіант — такий, щоб світова дизайн-спільнота побачила не просто пісенний конкурс, а рівень дизайну нашої країни. Це був виклик». 

Ілля Почкун, арт директор

«Будь-яка реклама повинна продавати продукти / послуги. Але проблема у тому, що продавати свої товари / послуги хочуть багато компаній. І креатив потрібен, щоб комунікувати їхні, по суті, однакові меседжі по-різному, щоб вони відрізнялись один від одного. Саме це — головне завдання креативу, а не щоб “було красиво” або “дали Red Dot”». 

Як розмовляє реклама Банди

Рома Гурбанов, копірайтер

  1. Ми хочемо, щоб люди у рекламі розмовляли як у реальному житті. Якщо вам потрібен холодильник, навряд чи ви скажете: «Як ти вважаєш, Галю, в якому магазині кращий асортимент холодильників?» Ми намагаємося зауважувати, як розмовляють люди, записувати за ними та переносити живу мову у рекламні діалоги. 
  2. Сенс важливіший за гарну картинку. Коли я тільки прийшов у Банду, мені здавалося, що тут рекламу потрібно робити максимально красиво, Але потім зрозумів: головне — наповнити її змістом, щоб вона говорила не просто так, а про щось. 
  3. Не варто боятися довгих текстів — їм просто потрібно приділяти час. Зараз здається, що довгі тексти у рекламі нікому не потрібні і краще сказати все максимально коротко. Але я вірю, що довгі тексти працюють не гірше, а то й краще — люди просто розівчилися їх писати.

Джерело: happymonday.ua


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости