Як UX-копірайтинг допомагає створювати класний дизайн

  • 25 марта, 16:14
  • 1533
  • 0

Якщо ви вважаєте, що легкість взаємодії з вашим сайтом повністю залежить від дизайну - подумайте ще раз.

Переклад статті How UX writing can help create good design авторства Lesley Vos.

Більшість дизайнерів і веб-розробників сьогодні буквально божеволіють по UI і UX. В останні роки ця ніша розростається з величезною швидкістю по всьому світу. Професія UX-дизайнера - фахівця, що створює максимально зручні з точки зору юзабіліті і при цьому стильні сайти - все більше входить в моду.

Але є одна заковика: користувачів утримує на сайті не дизайн, а інформація.

Як UX-копірайтинг допомагає створювати класний дизайн

Іншими словами, всі ці прийоми дизайну, будь то психологія кольору і ін., працюють тільки в поєднанні з текстом: розумне поєднання слів і дизайну - це те, що гарантує максимальну зручність використання і приємну взаємодію користувача з вашим сайтом.

Тому якщо ви хочете зробити перебування користувача на сайті комфортним, зрозумілим і при цьому привести його до намічених вами «конверсії», зверніть свою увагу на UX-копірайтинг і його основні принципи.

Що таке UX-копірайтинг?

"UX-копірайтинг або копірайтинг на основі призначеного для користувача досвіду - це процес написання і структурування тексту, який допомагає користувачам досягати поставлених цілей на інтуїтивному рівні" , - Челсі Армстронг.

У той час як UX-дизайн дозволяє користувачам легко орієнтуватися в логіці сайту, грамотний UX-текст пояснює що і для чого потрібно робити, куди натискати і до чого це призведе, тим самим спонукаючи користувачів здійснювати більш активні дії.

Як UX-копірайтинг допомагає створювати класний дизайн

Добре розроблені макети з точки зору юзабіліті і тексту - це сполучний міст між продуктом і споживачем. Деякі дизайнери можуть не погодитися, мовляв, картинка варта тисячі слів.

Дійсно, людський мозок сприймає зображення в 60 000 разів швидше, ніж текст. Більш того, він фіксує інформацію у вигляді зображень навіть тоді, коли ми просто дивимося на слова. Ось чому деякі дизайнери прагнуть перетворити всі призначені для користувача інтерфейси в графіку.

Так, користувачі сприймають зображення швидше, однак при всьому цьому зображення повинні нести чітке повідомлення. Без слів завжди існує ризик двоякого розуміння, неправильних асоціацій, провалів в спробах зрозуміти, що взагалі відбувається на сторінці. І саме тут текст передає основну ідею більш чітко і робить дизайн в рази зручніше для користувачів.

Як користувачі читають в онлайні

UX-копірайтинг зараз знаходиться на підйомі, оскільки ринок потребує фахівців, які можуть створювати короткі, ємні і при цьому ефективні для юзабіліті тексти. Все це випливає з людської особливості сприйняття інформації: ми не читаємо весь текст цілком, а лише скануємо його і виокремлюємо найбільш значущі для розуміння ділянки. Звідси контент на сторінках повинен бути коротким, точним і структурованим.

UX-копірайтинг включається в себе створення текстів для кнопок, слоганів, повідомлень, повідомлень про помилки, навігації, керівництва для користувачів і багато чого іншого. Тут важливо пам'ятати, що всі ці тексти - частина дизайну і користувальницького досвіду.

Як UX-копірайтинг допомагає створювати класний дизайн

Наше сприйняття інформації в онлайні на 25% повільніше, ніж при читанні друкованої продукції. Крім того, користувачі читають тільки 20-28% слів, які бачать на сторінці сайту. Звідси випливає, що UX-текст повинен відповідати наступним критеріям:

  1. Ясність. Переконайтеся, що ключове повідомлення на сторінці виражено чітко і зрозуміло.
  2. Стислість. Пишіть коротко і по справі. Уникайте лонгрідів там, де вони недоречні.
  3. Єдність. Зберігайте єдність між стилем письма і загальним tone of voice бренду.

Також не забувайте про те, що ваш текст повинен нести практичну користь і реально допомагати користувачам легше взаємодіяти з сайтом. Найкраще, якщо ви розмістите текстовий контент відповідно до принципів того, як люди сканують сторінки при інтернет-серфінгу.

Отже, користувачі:

  1. Починають читати з верхнього лівого кута сторінки.
  2. Краще взаємодіють з елементами навігації, коли вони розташовані у верхній частині сторінки [звідси меню все-таки краще розміщувати зверху]
  3. Сканують сторінку по діагоналі, від верхнього лівого кута до нижнього правого.
  4. Ігнорують незвичайне, нетипове розташування елементів.
  5. Люблять заголовки і списки.
  6. Ігнорують величезні блоки тексту.
  7. Воліють формат з одним стовпцем
  8. Спочатку помічають текст, а потім графіку.

Поради щодо інтеграції UX-тексту в дизайн

Деякі як і раніше недооцінюють роль текстового контенту в UX, хоча створення короткого тексту для кнопки з CTA може зайняти значно більше часу і зусиль, ніж може здатися на перший погляд. Крім того, що текст інформує і спонукає користувачів до дії, він також є елементом дизайну, і його ефективність також залежить від візуального представлення.

Звідси випливають такі прийоми:

Ніякого Lorem Ipsum в макетах

Типовий крок для багатьох дизайнерів, коли вони починають працювати над проектуванням інтерфейсу - скопіювати Lorem Ipsum в місця, в яких передбачаються текстові блоки. Не робіть цього. Фінальний текст буде все одно виглядати інакше, навіть якщо UX-копірайтер постарається "вписати" його в концепцію макета. В результаті зовнішній вигляд прототипу може значно відрізнятися від того, яким ви його спочатку задумали. Тому чим раніше ви почнете інтегрувати реальний текст в призначений для користувача інтерфейс, тим краще.

По-перше, це зробить прототип близьким до (майбутнього) оригіналу, і ви зможете оцінити як працюють всі елементи макета в цілому. По-друге, це заощадить час і нерви на правках.

Чим простіше - тим краще

UX-копірайтинг - це завжди про простоту і ясність. Тому частіше використовуйте прості за своєю структурою пропозиції, уникайте пасивного стану, не використовуйте складні терміни і професійний жаргон [виняток: якщо ваша ЦА їх розуміє]. Словом, робіть все можливе, щоб подати інформацію просто і коротко, а також вибудувати за допомогою тексту візуальну структуру, яка дозволить користувачам легше сканувати сторінку.

Як UX-копірайтинг допомагає створювати класний дизайн

Також краще використовувати більш позитивні лексичні форми для закликів до дії. Наприклад, замість «Ок" на кнопці на сторінці з помилкою краще вказати "Спробувати ще раз". Позитивна мета-мова працює набагато краще, ніж негативна. 

Цифри, цифри, цифри

Сила числівників добре відома: люди підсвідомо пов'язують їх з світом фактів і статистики. Числа найкраще працюють для надання додаткової цінності контенту і підсилюють довіру до інформації на сторінці в цілому.

Більш того, непарні числа є потужною зброєю нейро-копірайтерів: такі заголовки, як «11 способів як прокачати UX-копірайтинг для e-commerce за 15 хвилин в день» спонукають користувачів частіше натискати на них.

Для UX-письменників цифри є відмінним інструментом, щоб зробити подачу матеріалу більш компактною і лаконічною. Такий прийом значно економить час користувачів при перегляді сторінки і допомагає фокусувати увагу на головному.

Пам'ятайте про tone of voice бренду

Якщо ви UX-копірайтер, не забудьте ознайомитися з брендбуком тієї компанії, якій будете готувати тексти, оскільки всі матеріали повинні звучати в одній тональності не тільки один з одним, але і з брендом в цілому.

Tone of voice - це те, як бренд спілкується з аудиторією, тому завжди використовуйте ключові слова і мовні шаблони, характерні для того чи іншого бренду. Принцип єдності і послідовності в комунікативній стратегії неймовірно важливий. Тому буде круто і корисно створювати інструкції по створенню креативів не тільки для дизайнерів, але і копірайтерів.

Tone of voice бренду в UX-копірайтингу - це особлива термінологія, стиль письма, характерні заголовки, особливості пунктуації та навіть гумор. Це все визначає ідентичність бренду і служить формуванню та зміцненню його репутації.

Будьте креативні

Вже зрозуміло, що UX-тексти - це короткі і інформативні повідомлення, що відображають характер і імідж бренду. Але це не означає, що вони повинні бути нудними. Не соромтеся привнести креативність і додати емоцій в призначений для користувача інтерфейс, якщо те дозволяє позиціонування бренду. Наприклад, повідомлення про помилку - це ваш шанс додати ввічливий жарт, який не відлякає користувача, а навпаки переведе його на інші сторінки.

Вся сіль тут в тому, щоб не переборщити, і бути впевненим в тому, що користувачі правильно сприймуть ваш гумор. В остаточному підсумку, навіть одне дотепне слово може викликати позитивні емоції від взаємодії з вашим брендом і бажання розповісти про нього іншим.

І на останок

Грамотний UX-копірайтинг робить для користувача шлях на сайті або в додатку зручнішим і, що важливо, більш осмисленим [в розумінні того, що ми хочемо, щоб користувач зробив в результаті взаємодії з контентом]. Тому не варто ігнорувати побажання і зауваження авторів контенту про те, який блок тексту і де краще розмістити. Розумне поєднання контенту і дизайну - ось, що здатне виділити ваш сайт серед конкурентів.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий