Як використовувати ШІ для бізнесу: досвід українських підприємців

  • 25 марта, 14:00
  • 4235
  • 0

Поява генеративного штучного інтелекту (ШІ) назавжди змінила правила гри на всесвітньому ринку. ШІ-інструменти дозволяють автоматизувати багато рутинних процесів, які раніше вимагали значних зусиль та людських ресурсів, й у такий спосіб заощаджувати кошти та час фахівців. Якщо 2022 року все починалося зі спроб генерувати тексти у ChatGPT і картинки у Midjourney, DALL-E чи Stable Diffusion, то вже за короткий час ШІ навчився також створювати анімовані відео, якісно транскрибувати аудіозаписи, за лічені секунди розробляти вебсайти — і це не межа його можливостей. 

У спецпроєкті з партнерами компанії AMD ми дослідили, як бізнес стає ефективнішим за допомогою інструментів на основі ШІ. Про свій досвід розповіли три українські підприємці: засновник вебстудії Artycoders Іван Малиш, СЕО кар’єрного сервісу LEZO Анна Черниш і співвласник відео-контент агенції and action Іван Іщенко.

Як розвиток ШІ впливає на бізнес

37% працівників з рекламної сфери та маркетингу та 35% спеціалістів з технологічної індустрії використовують штучний інтелект для допомоги у виконанні робочих завдань — такі результати опитування фахівців США 2023 року. А звіт O’Reilly за 2023 рік показує, що рівень впровадження генеративних технологій ШІ у корпоративному секторі сягнув 67%.

Світові компанії відповідають на попит, пропонуючи користувачам дедалі більше продуктів на базі ШІ. Наприклад, Microsoft і Google інтегрують мовні моделі та чат-боти у свої пошукові сервіси. Компанія Adobe за допомогою ШІ підсилює можливості Photoshop, Snapchat запровадив чатбота-компаньйона My AI, а Salesforce дозволяє автоматично генерувати задачі з продажів у своїй CRM-системі.

Впроваджуючи інструменти на базі ШІ, компанії підвищують свої бізнес-результати. Наприклад, ритейлер жіночої білизни Cosabella відмовився від послуг агенції, яка налаштовувала бренду рекламні кампанії, і залучив до цієї роботи ШІ-платформу. Відтоді компанія більш ніж утричі збільшила рентабельність інвестицій і на 30% розширила клієнтську базу. 

Українські бізнеси також цікавляться трендовими технологіями. 2023 року команда Projector AI Lab опитала 150 компаній і виявила, що 22% з них використовують ШІ широко, а 51% — час від часу. Серед найпопулярніших в українських компаніях ШІ-сервісів — ChatGPT та Midjourney. Найактивніше з ними експериментують дизайнери (65% респондентів), копірайтери (52%) й представники маркетингу та PR (49%).

Як інтегрувати ШІ у роботу своєї компанії

Іван Малиш, засновник вебстудії Artycoders:

«Artycoders — креативна digital-агенція, яка надає послуги у дизайні та розробці сайтів, вебпродуктів і брендингу. У нашій команді працює близько 20 людей.

Як працюємо з ШІ. Ми інтегрували ШІ у свій бізнес одразу, щойно ці технології з’явилися на ринку. На початковому етапі більшість працівників складали мої друзі чи знайомі — вони не мали достатньо знань, але хотіли створювати щось круте. На допомогу прийшов ChatGPT — з ним ми змогли робити значно більше, ніж уміли чи могли б собі дозволити фінансово. 

Завдяки ШІ ми заощадили чимало часу на розв’язання конкретних задач із розробки, а також копірайту та генерації ідей. Крім цього, значно розширили функціональність агенції, не наймаючи розробників, які на той час були нам не по кишені. Відтак отримали змогу брати дедалі складніші проєкти, а зекономлені кошти я реінвестував у розвиток бізнесу. Отже, у такий спосіб ШІ напряму вплинув на зростання агенції та пришвидшив нас на декілька років. 

Ми регулярно навчаємо працівників, як саме потрібно спілкуватися з ШІ, яку логіку запитів використовувати для отримання потрібних результатів. Також експериментуємо з різними ідеями реалізації внутрішніх проєктів на основі ШІ. Наприклад, розробили для себе Screenshot to code, який дозволяє зчитати структуру та стилі вебсторінки зі скриншоту, перетворюючи картинку на код. Поки що це MVP — не ідеальне, але робоче, і я бачу у цьому перспективу.

Кейси та результати. Нещодавно до нас звернулася німецька агенція для розробки MVP вебзастосунку для держустанови. Бюджет був обмежений, тож ми вирішили зверстати вебзастосунок на Webflow, використавши ChatGPT як DevOps-інженера та Frontend-розробника. Так, зекономивши на цьому, інвестували більшу частину бюджету у Backend-розробку — на етапі MVP якісний Backend важливий для подальшого масштабування продукту. У результаті отримали успішно запущений проєкт і подальшу співпрацю з хорошим фінансуванням.

Зараз у нас в роботі мудборд для брендингу LATEXFAUNA, у якому потрібно поєднати стиль ретро-футуризму та античності. Для генерації картинок ми використали Stable Diffusion — це дозволило наочно побачити поєднання специфічних концептів, які виникли у нашій уяві. ШІ добре справився з цим завданням, і ми представили його клієнту як один з концептів.

Midjourney ми використовували під час генерації картинок для спецпроєкту AIN.UA з компанією «Дарниця». Нам потрібно було візуалізувати сучасний підземний склад ліків, який керується роботизованою системою. Ми не мали справжніх фотографій, на які можна було б орієнтуватися, адже на підземному складі компанії завжди темно й заборонено фотографувати. Тому створили зображення у дещо фантастичному стилі, керуючись своєю уявою та ШІ.


Обмеження vs перспективи. ШІ — не панацея, він не може проводити дзвінки з клієнтами, побудувати відносини у команді чи запровадити грамотну стратегію розвитку. Так само, ШІ не розробить за нас якісний та цікавий дизайн. Наприклад, вебконструктор Framer уміє створювати лендинг на основі промпту користувача, але наразі це виглядає досить шаблонно. 

Серед ШІ, які генерують зображення, одним з найкорисніших і перспективних я вважаю сучасний Adobe Photoshop — він дозволяє значно зекономити час та досягти чудових результатів з обробкою фотографій. Проте ілюстрації, згенеровані ШІ, все ж таки здебільшого програють роботам художників. Зараз, коли у нас уже є ресурси на залучення фахівців, я віддаю перевагу саме їм. Хоча ШІ стрімко розвивається й, можливо, невдовзі мені доведеться змінити свою думку.

Отже, ШІ — ефективний інструмент для бізнесу, який перебуває на початковій фазі розвитку і не може найняти компетентних спеціалістів. Далі, якщо ми хочемо рости як компанія, то маємо вміти створювати круті проєкти і без ШІ. Я бачу ШІ тільки як інструмент для економії ресурсів та делегування рутинних процесів, аби ми могли фокусуватися на творчих задачах. 

Також ШІ дозволяє нам брати малобюджетні, але класні проєкти. Наприклад, коли бюджет не дає залучити професійного копірайтера чи маркетолога, проте завдяки ШІ ми не виходимо у мінус».

Анна Черниш, СЕО кар’єрного ШІ-сервісу LEZO:

«LEZO — кар’єрна платформа від Projector, яка метчить кандидатів з роботодавцями. За допомогою ШІ-алгоритму ми відсікаємо зайве і пропонуємо лише ті вакансії чи резюме, які відповідають запиту. Завдяки цьому компанія знаходить потрібну людину, опрацьовуючи значно меншу кількість профілів, а кандидати включаються у комунікацію лише тоді, коли запит відповідає їхнім очікуванням і навичкам.

Як працюємо з ШІ. На початку створення LEZO ми досліджували, як можемо допомогти компаніям та кандидатам знаходити одне одного. Відтак з’явилася ідея формувати базу кандидатів не за назвою спеціальності, а за навичками фахівця. Для цього потрібно аналізувати вакансії компаній та профілі кандидатів і розпізнавати ключові слова — саме це завдання ми доручили ШІ.

Зараз ми використовуємо декілька відкритих ШІ — AI Vision від Google та ChatGPT від OpenAI. На однакові промпти ці інструменти щоразу видають дещо різні результати, проте цієї точності достатньо, щоб витягувати необхідні дані зі згенерованого користувачами тексту. А от для того, щоб визначити, наскільки кандидат відповідає вакансії, похибки неприпустимі. Тож метчинг у нас базується на семантичному аналізі та здійснюється без участі ШІ.

Ми постійно продовжуємо експериментувати з ШІ. Оплачуємо корпоративні доступи до ChatGPT, Midjourney та інших інструментів, автоматизуємо з їхньою допомогою власні процеси та завдання. Також зараз готуємо кілька невеликих продуктів на базі ШІ для користувачів Projector.

Кейси та результати. Ми можемо порівняти показники LEZO до того, як впровадили ШІ, та після. На початку ми відбирали компанії та кандидатів за ключовими параметрами, як-от назва професії, рівні зарплати, рівень англійської, фултайм чи партайм. Фактично, за такою моделлю працюють класичні платформи для пошуку роботи.

Коли ми додали аналіз вимог і профілів за допомогою ШІ, протягом першого місяця кількість метчів зросла більш ніж у 12 разів. Варто зазначити, що у цей час ми працювали у тестовому режимі й тільки готувалися до публічного запуску продукту.


Обмеження vs перспективи. ШІ робить наш продукт цікавішим і ефективнішим, адже ми показуємо кандидатам і компаніям найбільш релевантні пропозиції. Як результат, зростає активність і залученість користувачів. За рік бета-тестування ми досягли того, що кожен сьомий метч завершується запрошенням на співбесіду. 

Проте ШІ-складова — це лише частина нашого продукту. Наразі ШІ не здатний повністю автоматизувати процес рекрутингу. Ми доволі точно визначаємо, наскільки кандидат підходить за своїми технічними навичками, але оцінка його особистих якостей все одно виноситься за дужки. Скоріш за все, це можна реалізувати, якщо натренувати нейронну мережу на наших власних даних, що потребує дуже великих інвестицій. Отже, наразі ми збільшуємо ймовірність запрошення людини на співбесіду, але не гарантуємо успішний рекрутинг з одного метчу — до цього ще далеко.

Розробляючи кар’єрний сервіс, я спостерігаю, як ШІ трансформує сферу працевлаштування. Не думаю, що він забере всю роботу у людей. Кількість згенерованого ШІ контенту збільшується, але якість залишається посередньою — тож попит на фахівців, зокрема у креативній індустрії, не зменшуватиметься. 

Водночас ШІ змінює вимоги до кандидатів. За прогнозами WEF, до 2027 року 60% людей потребуватимуть рескілінгу або апскілінгу через технології. До цього потрібно бути готовим, адаптуючи як себе, так і свої бізнеси».

Іван Іщенко, співвласник агенції відеоконтенту and action:

«and action — відео-контент агенція з повним спектром послуг. Ми робимо візуали, анімації, ілюстрації, зйомки, моушн, постпродакшн. Навіть якщо ідея клієнта вже готова, ми підходимо до реалізації креативно та допрацьовуємо її на етапі виконання.

Серед наших клієнтів — «Сільпо», «Галичина», «Молокія», «Планета Кіно», MasterZoo, «Розетка», Comfy, ОККО, Banda agency, TedEd, 7-Eleven Hawaii. У нас працюють 24 таланти, три собаки в офісі та три не в офісі, а також один бот штучного інтелекту.

Як працюємо з ШІ. Нашою першою ШІ-інтеграцією був GPT-бот Andy: він нагадував логати час, питав про самопочуття, жартував. Паралельно кожен сам собі експериментував з Midjourney. У той самий час я натрапив на анімацію в Instagram і не міг зрозуміти, як її зробили. Виявилося, що за допомогою Stable Diffusion — відтоді я загорівся тим, аби опанувати цей інструмент.

Згодом до нас звернулася Banda agency з нетиповим візуальним запитом для проєкту з Comfy, і 95% ілюстрацій ми згенерували з ШІ. Менш ніж за рік у нас назбиралося вже понад 10 проєктів, де ми використовували ШІ — зазвичай для створення анімаційних вставок. При цьому намагаємося досягти ефекту, щоб візуал не виглядав як намальований ШІ.

Крім цього, ШІ допомагає у створенні сторібордів і концептартів — з Midjourney їх робити швидше, ніж із художником. Також працюємо зі звуком: генеруємо войсовер, щоб показати клієнтам озвучку до запису фінальної начитки. На платформі ElevenLabs доступно багато різних мов, акцентів, голосів.

Ми купуємо корпоративний доступ до повних версій ШІ-інструментів, адже так можна отримати більше можливостей, ніж у безплатних демоверсіях. У формуванні стратегії розвитку на 2024 рік одразу заклали ці витрати у бюджет. Так само інвестуємо у навчання — проводимо для команди воркшопи з ШІ-інструментів. А позаяк я сам цим захоплююся, то подаю всім приклад, запроваджую у нас культуру використання сучасних технологій та заохочую людей також проявляти ініціативу та розвиватися у цьому напрямі.

Кейси та результати. Влітку 2023 року ми разом з агенцією Bickerstaff робили анімаційний ролик «Кефір шукає Ложку» для компанії «Галичина». Там використовували алюзії на різні мультфільми: від Disney до «Свинки Пеппи». За допомогою ШІ генерували бекграунди, на яких рухаються персонажі, — це допомогло оптимізувати близько 50 годин роботи ілюстратора. У такий спосіб зекономили кошти й змогли вкластися у стислі терміни.


В іншому анімаційному ролику для Comfy — 95% усіх ілюстрацій згенеровано ШІ. Решта 5% — це правки, які ми вносили вручну: наприклад, перемальовували пальці чи позиції рота при співі персонажів. У цьому проєкті я згенерував одну з ілюстрацій для фону — з ШІ це зайняло годину, а не звичайні 3-4 дні. Ролик вийшов у вересні, а вручну ми б, напевно, малювали його досі. Та й стилістика — досить складна, тому я не впевнений, що ми б з усім впоралися.

Для IT-компанії uSoftware ми з нуля розробляли ідею ролика. Концепт вийшов ризикованим, і вкладати великі кошти у продакшн без розуміння ефекту кампанії не хотілося. Тож ми протестували задум за допомогою ШІ. У Midjourney розробили ключові візуали, зробили аудіоначитку. Клієнту концепт сподобався, тож згодом ми створили повноцінний ролик. 

Обмеження vs перспективи. ШІ не може розробити проєкт з нуля до повної готовності або навіть взяти на себе якийсь окремий процес. Його потрібно менеджерити, супроводжувати, бути готовими вносити правки, а також комбінувати інструменти — тоді можна досягти хороших результатів. 

Уже зараз ШІ дозволяє оптимізувати рутинні процеси, економити час команди, генерувати ідеї першого рівня. Думаю, що далі, то ширші перспективи розгортатимуться. І вже незабаром ту анімацію, яку ми зараз робимо місяць, можна буде згенерувати за три дні. 

У цьому одночасно є загроза: якщо контент буде дешевший і доступніший, його ставатиме все більше, а якість страждатиме. Але тоді й праця фахівців, креативність, ексклюзивність та нетипові рішення будуть дедалі ціннішими. Тож наша стратегія — першими пробувати нові інструменти, поєднувати класичні та новаторські підходи й завдяки цьому створювати якісний результат». 

5 порад, як посилити свій бізнес за допомогою ШІ

  1. Подумайте, які процеси ви можете оптимізувати, впровадивши ШІ-інструменти. Наприклад, це може бути генерування типових email-листів, автоматична обробка та аналіз даних, персоналізація обслуговування клієнтів, SMM, прогнозування попиту на товари та послуги тощо.
  1. Перевіряйте та корегуйте результати роботи ШІ. ChatGPT не напише якісний текст, а Midjourney не згенерує ідеальну ілюстрацію. Але вони можуть створити чернетку, яку ви допрацюєте — і тим самим зекономите свій час.
  1. Поєднуйте різні інструменти. Кожен сервіс має свої унікальні функції та можливості. Наприклад, можна використовувати аналіз тексту для обробки великих обсягів інформації, а потім інтеграцію з інструментом для генерації зображень, аби візуалізувати дані.
  1. Досліджуйте нові напрями. Виходите на новий ринок? Запросіть ШІ згенерувати ідеї просування. Хочете додати нову функцію на сайт, але недостатньо досвіду та обмежений бюджет? Спробуйте написати код за допомогою ШІ.
  1. Не економте на платних версіях ШІ-інструментів. Вони зазвичай мають більше функцій та можливостей для налаштування, кращу підтримку та оновлення. Отже, ви отримуєте кращі результати.

За надані локації для зйомки дякуємо мережі висококласних бізнес-просторів Creative States та креативному простору Nat coworking.

ТЕКСТ Валентина Шимкович

ЛІТЕРАТУРНИЙ РЕДАКТОР Оля Закревська

ФОТО Володимир Коваленко, Данило Гунько

МЕНЕДЖЕР Ірина Насильнєва

ПРОДЮСЕР Ольга Андрусів

ПРЕДСТАВНИК ПАРТНЕРІВ AMD Наталя Калініна


Похожие материалы

0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости

Смотреть все