З широко відкритими очима: чому стартапу не вижити без UX-досліджень

  • 26 августа, 06:29
  • 4180
  • 0

Практично кожен другий стартап (42%) провалюється через те, що на ринку немає потреби в продукті. Компанія витрачає час і гроші, але абсолютно не розуміє, для кого призначена її розробка, як її позиціонувати, кому і як продавати.

Найчастіше такі провали трапляються тому, що стартап вирішив знехтувати дослідженнями аудиторії. Може бути, коли засновники прочитали, що в Apple довгий час не було research-напрямку, і подумали «Значить, і ми обійдемося». Іронія в тому, що дослідження аудиторії в Apple проводилися - просто їх так не називали. Згадайте інтерв'ю, де Джобс розповідає, як він годинами сидить на лавці, спостерігаючи за людьми, або розпитує їх про звички: це ті ж методи UX-research, які йому вдавалося використовувати інтуїтивно вірно.

Стартап може жити без виділеного дослідника в команді, але без досліджень він жити не зможе.

Можна сподіватися на удачу і намагатися повторити успіх Apple - але для цього потрібно бути майже Джобсом, а ми знаємо, що таких людей небагато. Набагато частіше ми бачимо зовсім інші історії: стартапер малює фантомний портрет цільової аудиторії, спираючись на свої уявлення.

Під них отримують перший, іноді другий раунд інвестицій. Компанія пару років витрачає гроші, захоплено розробляє технологію, прикручує красивий інтерфейс - а потім з'ясовується, що продукт нікому не цікавий і не потрібний.

Якщо мета - розвивати бізнес, а не поповнювати сумну статистику провалів, не потрібно сподіватися на удачу. Знайдіть людину, яка вивчить вашу цільову аудиторію і дізнається, що потрібно користувачам.

Кого обрати

Як правило, стартап не може дозволити собі відразу набрати UX-команду. Розглянемо альтернативи.

UX researcher за сумісництвом

В стартапах співробітники часто поєднують кілька ролей: розробник може займатися дизайном, відповідати за дослідження і замовляти капсули для офісної кавоварки.

Варіант з універсальним бійцем - самий бюджетний, і для стартапу він може бути оптимальним, якщо підійти до найму серйозно. Але приготуйтеся до того, що пошук буде довгим і дорогим. Знайти людину, яка хороший в двох областях, складніше, ніж професіонала в чомусь одному.

Ще один підводний камінь - упередженість. Якщо людина працює над продуктом, він може прагнути не перевірити свої гіпотези, а лише знайти їм підтвердження.

UX-агентство

Агентство - хороший варіант, якщо хочеться зробити разовий дослідний проект.

Проблема з агентствами в тому, що їх звіти часто йдуть в шухляду стола. Підрядник проводить дослідження за межами офісу, а потім формує звіт на сто сторінок. Команда дякує і відкладає звіт в довгий ящик - тому що немає довіри до сторонніх людей.

Щоб уникнути цього, можна на час дослідження взяти співробітника агентства на outstaff, щоб він працював у вас в офісі. Так у ресерчера буде більше можливостей налагодити комунікацію з вашими колегами, зарекомендувати себе як професіонала.

Важливо, щоб і члени вашої команди залучалися до дослідження: пропонували гіпотези, спостерігали за бесідами з респондентами, спілкувалися з аудиторією. Тоді вони набагато уважніше поставляться до результатів дослідження і з більшою ймовірністю використають їх в розробці.

UX-дослідник всередині команди

Головні переваги власного UX-дослідника - те, що він залучений в роботу над продуктом і може самостійно ініціювати дослідження, адже в його обов'язки, на відміну від UX-дослідника за сумісництвом, не входить вирішення інших завдань.

На сприйняття продукту впливає не тільки безпосередня робота з ним. Для аудиторії назва компанії, логотип, банери з рекламою, спілкування зі службою підтримки, лендінг і дизайн продукту - це єдине ціле. Якщо щось з цього списку погано працює або непривабливо виглядає, користувач не буде розбиратися, який відділ в цьому винен: він просто вирішить, що продукт так собі.

Тому важливо, щоб в команді була людина, яка стежить за збереженням єдності у всіх цих моментах. Здорово, якщо це буде ресечер, який проводить всі дослідження і акумулює знання про аудиторію, її проблеми та мотивації.

Як шукати UX-дослідника

У великій компанії вклад окремого співробітника розмивається. А в команді з п'яти - нехай навіть 50 людей, роль кожного дуже важлива. Один працівник, який некоректно проводить дослідження, може відвести розвиток продукту в невідоме русло.

Найкраще проконсультуватися у відомого в індустрії експерта по UX research. Дізнайтеся, чи може він порекомендувати вам фахівця або агентство. Можна попросити консультанта взяти участь у співбесіді і оцінити навички кандидата: чи дійсно людина компетентна в дослідженнях, або просто дописав рядок в резюме, щоб підвищити свої шанси.

Як проводити дослідження

Грамотний поетапний UX research будується за цією схемою.

Крок 1. Аналіз потреб аудиторії

Перш за все потрібно зрозуміти, навіщо людям користуватися вашим продуктом. Для цього необхідно вивчити повсякденне життя потенційного користувача (що він робить, як спілкується з іншими людьми, як вирішує свої завдання, що його мотивує, що відштовхує), і знайти проблеми, які може вирішити ваш продукт.

Крок 2. Створення прототипу

Коли з'явилося розуміння аудиторії та її потреб, можна приступати до прототипування. Сьогодні зібрати інтерактивний прототип можна буквально за кілька днів. Він не буде ідеальним, гладким і красивим, але для користувача він буде виглядати як робочий продукт.

Крок 3. Тестування

Тепер потрібно з'ясувати, чи влаштовує користувачів реалізація продукту. Для тестування можна використовувати метод RITE (Rapid Iterative Testing and Evaluation), розроблений в Microsoft: ви даєте двом представникам цільової аудиторії інтерактивний прототип і пропонуєте пройти стандартні сценарії використання продукту.

Наприклад, якщо мова про поштовій сервіс, потрібно, щоб учасники тестування перевірили вхідні листи, написали лист, спробували прикріпити файл і т. Д. Мета - виявити складності, які виникли у обох користувачів. Логіка така: якщо складності у одного користувача, це можна списати на індивідуальні особливості сприйняття; якщо у двох - це проблема прототипу, яку потрібно вирішувати.

Крок 4 - Доопрацювання прототипу

За списком проблем ви допрацьовуєте інтерфейс, тестуєте оновлений прототип на наступній парі користувачів і, якщо необхідно, повторюєте цикл знову. Будьте готові до того, що з перших спроб ряд проблем ви вирішите не до кінця, або після оновлення зламається то, що під час першого тестування працювало нормально. Для шліфування інтерфейсу буде потрібно п'ять-шість ітерацій.

Чим раніше стане ясно, в якому напрямку розвивати продукт, тим більше часу і грошей ви заощадите. Тому відповідь на питання «Чи потрібно стартапам проводити дослідження користувачів?» може бути тільки одна: потрібно - і як можна швидше.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости

Смотреть все