Дві українські дизайн-студії — Advanced Team та Obys — наприкінці 2019-го номіновані на звання «Студія року» від Awwwards. Переможців оголосять під час конференції в Амстердамі 19 — 21 лютого. А поки розповімо, як влаштована робота Advanced Team.
Спочатку була Advanced Group. Саме «group». Ще у 2012 вона задумувалась як об’єднання фрілансерів. Але потім ця ідея переросла в інхаус-студію: з власниками та залученими співробітниками — як ведеться. Офіційно це сталось у 2015-му: саме тоді група перетворилась на команду — Team.
Засновники студії Advanced Team — уже добре знані серед гравців ринку Дмитро Заплава та Євген Тіодоров. «Ідея створити студію переслідувала нас із самого початку. Але Дмитро Заплава часто переїжджав із міста в місто, тому це було практично нереально. Як тільки з’явилася можливість «осісти», ми відразу ж відкрили офіс», — розповідає Євген Тіодоров.
Євген Тіодоров (зліва) та Дмитро Заплава (справа), засновники Advanced Team
Студія — не перший підприємницький досвід засновників Team. Хоча це й не принесло їм якоїсь помітної переваги, адже робота у B2C сегменті споживчих товарів значно відрізняється від продажу послуг. У сервісному бізнесі досвіду було мало.
Власники кажуть, що управління студією — їхнє спільне завдання: «Кожна людина в команді робить свій власний внесок в її розвиток. Це колективна робота і ми не намагаємося виділити головного».
Наразі кістяк команди складають три людини. Один дизайнер, один менеджер, він же бухгалтер/юрист і тімлід, і ще один — full stack програміст. Але в залежності від цілей і завдань, студія залучає вже перевірених професіоналів з інших напрямків. Завдяки цьому команда може реалізувати будь-який проєкт, за який береться. «У нас немає мети зростати кількісно, наша мета — рости якісно. Ми придивляємося до того, аби залучити до роботи інших лідерів індустрії. Хочемо працювати тільки з професіоналами».
В Advanced Team не користуються поняттям KPI. Оцінюється кінцевий результат, тому всі працюють на максимум.
Ціль команди — робити якісний продукт для локального ринку. Євген Тіодоров каже, що ще п’ять років тому така артикуляція мети у них самих викликала б сміх. А зараз це вже реальність, мета досягається. «Ми спостерігаємо як змінюється ринок та індустрія загалом. Сучасні підприємці не хочуть просто «рубати бабло», вони прагнуть робити якісний продукт. А ми хочемо забезпечити їхньому бізнесу якісне візуальне оформлення».
Якість власного продукту в Advanced Team визначають гармонією між функціональністю за зовнішньою привабливістю. За словами Євгена, студія зараз фокусується на UI/UX- дизайні — просто тому, що це їм приносить задоволення: «Технічно, ми можемо зробити будь-який проєкт. Зараз у нас є на це ресурси й експертиза. Просто існує думка що UX — некрасиво, але зручно, а UI — це красиво, але незручно. Ми хочемо довести зворотне. Будь-який інтерфейс може бути і красивим, і зручним, якщо дотримуватися певного балансу».
Успішність, номінації та інший «тлєн»
За минулий рік команда, окрім номінації на звання Студії року від Awwwards, отримала 4 нагороди Site of the Day від Awwwards, 4 — від CSS Design Awards, і 2 FWA (Favorite web-site) of the day.
«Ми цього року дебютанти. Треба розуміти, що є студії, які номіновані вп’яте чи вдесяте. Вони тримають стандарт якості вже багато років, багато працюють і мають клієнтів, які можуть оплатити їхні ідеї та реалізацію. Зараз на нас поки дивляться скептично. Чи зможемо ми повторити свій минулорічний результат і перевершити його? Поживемо- побачимо».
Приводом для гордості в Advanced Team називають не стільки номінації чи річні фінансові показники, скільки зростання рівня власного професіоналізму: «Пишаємося тим, наскільки сильнішими стали наші технічні навички. Зараз можемо робити речі, які ще минулого року здавалися складними і недосяжними. Плюс, нам здається, що загалом рівень наших робіт істотно виріс». Наразі студія активно освоює нові бібліотеки та постійно оптимізує власну, вдосконалюється в роботі з 3D, WebGl, PixiJS, створює власні рішення для «приємного скроллу».
Продажі, за словами Євгена Тіодорова, почали активно зростати, коли студія визначилась із нішею та зрозуміла свої найсильніші сторони. І з 2015 року дотепер річний дохід компанії збільшився у 3 рази, а середній чек проєкту — у 8 разів.
На ринок великого бізнесу студія вийшла після того, як зробила сайт для музею Фаберже. Потім почались цікаві замовлення від західних клієнтів, як-от сайт для Max Colt. Крім того, протягом минулого року вдалося створити промовідео для Mr. Pops, сайт для Макса Коржа і проєкт Talia, який номінований на сайт року в рубриці e-commerce від Awwwards.
Кажуть, що номінація «Студія року» на роботу поки помітно не вплинула. Хоча після того, як отримали низку нагород Site of the Day, їхній авторитет в очах клієнта почав зростати: «Наші нові клієнти дають нам практично карт-бланш».
«Ми не просто створюємо сайт. Якщо клієнти готові вчитися і відкриті до нових ідей презентації бренду, ми не шкодуємо часу на їхнє навчання».
Щодо рівня цін на послуги, то на них впливає не сама нагорода чи номінація, а нові здобуті навички та зростання рівня професіоналізму (що і собі є причиною для нагороди), кажуть в Advanced Team. «Ми суттєво прокачали наші навички і, зрозуміло, хочемо отримувати справедливу винагороду за нашу роботу. Хоча все одно залишилися на досить прийнятному рівні цін для локального ринку. Підходимо як середньому бізнесу, так і великому. Напевно, з зовсім малого бізнесу вже виросли, але завжди раді попрацювати з кимось дуже крутим і цікавим».
«Цікавий проєкт визначається межами для творчості (чи їх відсутністю) та тематикою. Звичайно, завжди цікаво працювати із відомими брендами». Взагалі Advanced Team приваблює індустрія медіа-контенту, реклами, відео, продакшену. Студія планує цього року працювати з більшою кількістю проєктів у цих сферах.
Якщо до якогось проєкту «не лежить душа», то команда намагається не брати його в роботу. Навіть якщо пропонують «нормальні» гроші. Вважають, що це нечесно по відношенню до клієнта — «тому що така робота не принесе задоволення ні клієнту, ні нам». А буває навпаки — проєкт студії видається дуже цікавим, а бюджет клієнта менший, ніж йому озвучили. У таких випадках команда намагається знайти компроміс.
Поєднувати бажання та уявлення замовника із власним творчим баченням не завжди легко. «У клієнта є власне уявлення проєкту, засноване на тому, що він уже бачив. Переважно, це сайти конкурентів чи лідерів ринку. І зазвичай це сайти, яким більше п’яти років». Команді доводиться йти на деякі поступки, якщо вони не суперечать логіці та цілям проєкту.
Єдиного рецепту, яким має бути сайт, щоб отримати нагороду SotD у Advanced Team немає: «Можу сказати лише те, що всі вони дуже технічно складні з точки зору фронтенду. Багато дрібних деталей, на які мало хто звертає уваги, опрацьовуються дуже ретельно. Наприклад, коли на сайті maxcolt.com наводити на точку перемикання слайдів, з’являється мініатюра слайда, який знаходиться на цій позиції».
Разом із тим, користуватись тими ж самими, хай і «переможними», прийомами команда не зацікавлена: «Ми хочемо розвиватися, і щоразу самі собі ставимо завдання зробити те, чого ще не робили. Тому, наприклад, у наших нових сайтах з’являється більше 3D- елементів».
Джерело: telegraf.design
0 комментариев
Добавить комментарий