AgeTech - який потенціал мають технології для літніх людей?

  • 4 декабря, 16:55
  • 1499
  • 0

Населення Землі з кожним роком старіє. Тривалість життя людей неухильно підвищується, а дітей вони заводять все менше. Щодня більше 10 тисяч американців переступає рубіж в 65 років. 

Всі прогнози говорять про одне - до 2040-2050 літні люди будуть складати чверть всього населення Землі, або близько 2-2,2 мільярдів.

У літніх людей 2040 року менше проблем зі здоров'ям, у них все ще будуть сили продуктивно працювати і брати участь у соціальному житті. А ще вони будуть витрачати. Витрачати багато - трильйони доларів.

AgeTech - який потенціал мають технології для літніх людей?

І все ж літнім людям буде потрібна допомога. Демографічна ситуація призведе до того, що можливості надати цю допомогу в «ручному» режимі не буде - світ зіткнеться з браком медичного та обслуговуючого персоналу, а значить, звернеться за допомогою до технологій. Зокрема, до Age Tech - технологій, спрямованих на поліпшення якості життя літніх людей.

Проблема дійсно глобальна

Age Tech - це величезний і зростаючий ринок. Ви ще не забули, що до 2040-2050 років літні люди будуть складати чверть населення Землі?

Його розмір досить складно оцінити, так як він дуже фрагментований. Найбільш об'єктивний спосіб оцінити цей ринок - це проаналізувати демографічні показники, ступінь «проникнення» технологій в життя цільових груп, а також витрати користувачів.

Age Tech несе основну цінність для людей старше 65. У 2019 ця група людей складає близько 9% від усього населення Землі (тобто близько 680 мільйонів), але більша частина з них живе в країнах, що розвиваються з низьким рівнем проникнення технологій. Для розрахунку ми беремо тільки технологічно розвинені регіони і країни (США, ЄС, Австралії, деякі країни Азії та Латинської Америки) і отримуємо близько 170-180 мільйонів літніх людей (50 мільйонів в США, 70 - в ЄС, 30 - в Японії).

Незважаючи на те, що 46% людей похилого віку зараз використовують смартфони, а 67% - користуються інтернетом, загальний рівень проникнення технологій в їх життя навіть в розвинених країнах залишається досить низьким. Самий показовий приклад - PERS (Personal Emergency Response System - найпоширеніше технологічне рішення для літніх людей на даний момент) використовує близько 2% цільової аудиторії в США і близько 16% - у Великобританії. Виходячи з цього, можемо припустити, що на сьогоднішній день існує близько 15-25 мільйонів активних користувачів Age Tech-рішень.

Але і вони поки не готові витрачати багато. Середній літній юзер в США витрачає на Age Tech-рішення близько $ 1 тисячі на рік, а поширених рішень, що покриваються страховкою, поки не існує. Виходить, що поточний розмір ринку Age Tech становить близько $ 15-25 мільярдів. Не такі зачаровують цифри, як трильйони доларів, особливо з огляду на сильну фрагментованість ринку, але ми віримо, що є у цього ринку є величезний потенціал зростання.

До 2030 року в розвинених країнах буде жити вже приблизно 250-280 мільйонів літніх людей (90 мільйонів в США, 110 - в ЄС, 35 - в Японії) - тобто CAGR (середньорічний темп зростання) тільки за кількістю людей складе 3-4, 5%.

Навіть якщо взяти консервативний сценарій і уявити, що проникнення технологій виросте незначно або залишиться на колишньому рівні, CAGR ринку Age Tech складе близько 5%, а значить, до 2030 року ринок зросте до $ 30-43 мільярдів. Ми все ж віримо в те, що Age Tech буде сильніше вбудовуватися в повсякденне життя людей похилого віку, проникати в менш технологічно розвинені регіони, і до 2030 року обсяг ринку досягне мінімум $ 60-70 мільярдів . Основні фактори, які дозволяють нам робити такі прогнози:

  1. покоління Х, вже досить лояльне до нових технологій, почне виходити на пенсію;
  2. страхові компанії будуть прагнути впроваджувати технології, щоб знизити частоту госпіталізацій і задовольнити попит клієнтів на медичне обслуговування, використовуючи, наприклад, телемедицину;
  3. зі збільшенням кількості літніх людей буде відповідно підвищуватися рівень суспільної уваги до проблеми «комфортного старіння» і будуть вноситися відповідні регуляторні зміни.

AgeTech - який потенціал мають технології для літніх людей?

Які напрямки Age Tech зараз найбільш перспективними?

Крім очевидних напрямків типу Med Tech і Bio Tech є кілька не менш цікавих і перспективних: Fin Tech, Food Tech, housing, transport та інші. Давайте зупинимося на деяких з них докладніше.

Голосові помічники. Голосові помічники принесуть дуже велику цінність літнім людям - від допомоги при замовленні їжі і послуг до управління інфраструктурою домашнього інтернету речей. Велика частина людей похилого віку відчуває проблеми при використанні тачскрін або клавіатур, що ще більше відвертає їх від використання технологій в повсякденному житті. Голосові помічники можуть допомогти усунути цей бар'єр. Самим комплексним завданням для вирішення в цій області стане якісне розпізнавання голосу літніх людей, так як багато хто з них страждає порушеннями мови.

Дизайн і архітектура. Незважаючи на те, що кожна людина унікальна, у будь-якого покоління і групи людей є певний поведінковий патерн. Для літніх людей цим патерном є прихильність до свого дому. Вони вважають за краще жити в своїх будинках як можна довше і проводити там більшу частину свого дня. Переїзд в будинок для людей похилого віку сприймається ними різко негативно, як втрата самостійності. Тому одним з основних завдань зараз є перетворення будинків в місця, комфортні для проживання людей похилого віку. Тільки 0,5% будівель в Великобританії пристосовані до проживання людей похилого віку та навіть у світового лідера за цим показником (Нової Зеландії) цей показник ледь сягає 5%. Рішенням цієї проблеми займуться дизайнери та архітектори. Важливо пам'ятати, що дизайн не обмежується зовнішнім виглядом, але також включає в себе безліч більш глибоких і взаємозалежних аспектів - функціональність, нові матеріали і навіть утилізацію. І ці області постійно потребують нових технологій.

Фінанси. Велика проблема, з якою стикається старше покоління, - це падіння їх доходів. Ця проблема дуже актуальна для пост-СРСР, але, на диво, не менш актуальна і для більш економічно розвинених країн. Наприклад, середній американець до моменту виходу на пенсію має $ 200-300 тисяч на своєму банківському рахунку, а більше 54% мають менше $ 50 тисяч. Цього часто не вистачає навіть на те, щоб покрити непередбачені витрати. Технології можуть надати людям похилого віку можливість заробляти і накопичувати гроші.

Комунікації. Дивно, але розвиток комунікаційних технологій не зробив нас ближчими один до одного - згідно з рядом досліджень люди ніколи не відчували себе більш самотньо, ніж зараз. І ця проблема надзвичайно актуальна для літніх людей. Тільки в США є добрий десяток мільйонів людей, що живуть поодинці, і їх кількість буде тільки збільшуватися. Соціальна ізоляція веде до безлічі інших проблем, а подолати її дуже складно. Кожна четверта літня людина в США зізнається, що періодично відчуває себе ізольованим від суспільства, а кожна третя - що йому не вистачає регулярного спілкування з людьми. Ця проблема може і повинна бути вирішена за допомогою технологій.

Що ще важливо знати?

Не робіть продукт занадто дорогим. На сьогоднішній день середній американський користувач Age Tech-рішень готовий платити за них до $ 100 в місяць. Для інших країн цей показник ще нижчий. Тримайте це в голові при визначенні цінової політики.

Будьте обережнішими з b2c hardware. Компанії, які фокусуються на софт, мають набагато більше шансів досягти успіху на ринку і таким чином набагато більш привабливі для інвесторів ніж ті, які фокусуються на виробництві заліза або комбінації софта і заліза. Залізо найближчим часом стане commodity - нішеві і спеціалізовані девайси кануть в лету, залишаться тільки мейнстрімні «швейцарські ножі» c комплексним функціоналом. Крім цього, ринок поступово відходить від парадигми заліза виключно для літніх людей і приходить до парадигми senior-aware products (приклад - система виявлення падіння в останніх Apple Watch). Єдина можливість для стартапу зайняти «залізну» нішу - це розробити принципово нову технологію, яку дуже складно повторити, і будувати на її основі екосистему.

AgeTech - який потенціал мають технології для літніх людей?

Якщо ви все ж робите залізо, робіть його візуально привабливим. Девайси повинні мати гарний вигляд. Це очевидно, але багато виробників хард-року, схоже, забувають, що у літніх людей теж є смак і почуття стилю, і що вони не будуть носити на собі жахливий шматок пластика або металу навіть якщо він може коли-небудь врятувати їм життя.

Не переоцінюйте потенціал віртуальної реальності. Основна метрика, на яку потрібно звертати увагу, приймаючи рішення, йти або не йти в VR, - це динаміка продажів безпосередньо VR девайсів. У 2018 році було продано близько 4,5 мільйона VR-окулярів, з яких тільки близько 1 мільйона довелося на b2b продажу. Це означає, що ринок b2b VR зараз дуже обмежений і здатність побудувати на ньому масштабований бізнес дуже сумнівна. Хоча ніхто не відкидає можливість зайти з іншого боку і стимулювати зростання продажів цих девайсів, розробивши проривну технологію, заради якої їх будуть купувати.

І будь ласка, відчепіться від страховиків. Бідолахи вже не знають, як відбиватися від пропозицій стартапів, які щодня пачками прилітають до них. Це означає, що ніша перегріта і конкурувати на ній доведеться з тисячами таких же, як ви. Існує безліч інших не менш цікавих бізнес-моделей - спробуйте їх.

Немає часу чекати

Гроші починають приходити на ринок. З 2015 року венчурні фонди інвестували в Age Tech більше $ 4,2 мільярда в рамках більше 400 угод. На ринку вже з'являються фонди з фокусом саме на Age Tech (наприклад, Zigler Linkage Longevity Fund, Third Act Ventures, Mediterranean Towers Ventures і 4Gen Ventures), а також приходять імениті гравці (Andreessen Horowitz, Khosla Ventures, Accel Partners, Kleiner Perkins і Founders Fund).

Також вже є історії успіху. Найбільш цікаві з них - це компанії GreatCall і PillPack. GreatCall продає мобільні телефони і системи медичної безпеки для літніх людей. Компанія була заснована в 2006 році і поступово перейшла від d2c моделі до рітейлу, а потім взагалі до інтеграції в систему охорони здоров'я. За цей час вони встигли підняти $ 74,7 мільйонів і в 2018 році були поглинені BestBuy за $ 800 мільйонів. PillPack ж - це онлайн-аптека, яка на регулярній основі доставляє клієнтам персоналізовані набори ліків. Компанія була запущена в 2013 році, залучила $ 117,8 мільйонів гривень на 2013-2016 роках (включаючи раунд, в якому лідирував Accel Partners), і в 2018 році була поглинена Amazon за $ 1 мільярд.

Age Tech - це один з найбільш масштабних нових ринків. Не доводиться сумніватися, що в найближчі десятиліття він буде рости, тому зараз саме час починати глибше занурюватися в нього. 


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий