AR-креатори: зародження нової професії

  • 14 ноября, 16:12
  • 4161
  • 0

У серпні цього року на світ з'явилася нова професія. А все тому, що Facebook вивів з бета версії Spark AR - платформу для створення масок для Instagram і Facebook.

Весь цей рух зародився в надрах Snapchat, але саме Facebook зробив цю технологію масовою.

  AR-креатори: зародження нової професії

Передісторія створення Spark AR

Spark AR з'явилась на світ завдяки білоруській команді MSQRD, які кілька років тому набули резонансу своїм додатком. У той час їх купив Facebook. Уже всередині корпорації команда працювала над тим, щоб вбудувати свою технологію в продукти FB. Підсумком цієї роботи стала сама платформа Spark AR.

Чули про людей, які на масках в інстаграм підняли по кілька мільйонів підписників за кілька місяців? Поїзд цього тренда вже розганяється. І зараз є шанс в нього застрибнути 2D і 3D дизайнерам, JavaScript програмістам, ілюстраторам і всім тим, хто пов'язаний з цифровим мистецтвом. Всі ці люди в рамках платформи об'єднані одним терміном - AR creators. Які вимоги і знання необхідні, щоб ним стати?

Що таке Spark AR?

https://sparkar.facebook.com/ar-studio/

Це платформа, яка дозволяє кожному без особливих знань і умінь зробити свою маску. Але без будь-якого досвіду в digital-індустрії ви зможете зробити максимум маску-тату:

  AR-креатори: зародження нової професії

Але часи банальних масок пройшли. Тепер в AR індустрії поширюються унікальні та креативні ідеї. І саме тут потрібні навички досвідчених дизайнерів.

Навіщо потрібні маски?

Відповідь проста - це відносно новий і ще не попсовий маркетинговий інструмент, який дозволяє збільшити число підписників, а для брендів лояльність і залученість аудиторії (для самих креативних до того ж безкоштовний).

Ви можете роками збирати свою аудиторію, постити якісний контент, робити колаборації, але не досягти цифри і 10 тис. підписників. Креатори за 1 місяць досягають цифр в 50-100 тис. А найщасливіші збирають мільйони.

Навички для створення маски

Зараз є наступний розподіл масок по типу: 2D, 3D та ігри.

2D маски

Для створення найпростішої 2D-маски необхідно володіти базовими навичками фотошопа. Все, що потрібно - намалювати текстуру і завантажити її в mesh особи в спарці. Уроків по створенню таких масок вже предостатньо.

  AR-креатори: зародження нової професії

Але маска може бути і динамічною, а це територія motion-дизайнерів:

Середня вартість: $ 200-300

Необхідні навички:

- Photoshop для статичних масок

- After Effect для динамічних масок (або інший софт для створення 2D- анімації)

3D маски

Якщо для вас такі терміни, як півот, карта нормалей і UV-розгортfyyz не здаються чимось незвіданим, то вам відкривається новий рівень і простір для творчості розширюється до нескінченності.

Оволодіти 3D моделюванням швидко малоймовірно, тому тут комфортно будуть себе відчувати всі ті, хто непогано володіє 3D софтом.

У Spark неможливо імпортувати 3д анімацію на основі зміни об'єкта, але можна використовувати ріггінг і таким чином створювати анімацію або будь-який інший рух на основі кісток. Рух кісток можна запрограмувати всередині спарка. А це відкриває великий простір для творчості для професіоналів.

Середня вартість: від $ 500

Необхідні навички:

- Photoshop для статичних масок

- Моделювання, текстурування, ріггінг в будь-якому 3D софт

На виході ви повинні мати файл fbx, obj, dae, який легко імпортується в Spark.

Про текстурування

Є 6 типів текстур: Flat, Standart, Phisically-Based, Face Paint, Blended, Retouching.

Найбільше можливостей дають Standart і Phisically-Based. У них є текстурні карти: Normal map, Specular, Emission Map, Alpha. У Phisically-Based ще й Environment map.

Retouching дозволяє тільки згладити шкіру обличчя. По суті вона застосовує Blur до шкіри обличчя. 

Ігри

Тут в гру вступають JavaScript розробники. Саме ця мова програмування застосовується в Spark AR. В цілому найпростішу анімацію можна зробити і без особливих знань - в Spark використовуються принципи візуального програмування і озброївшись уроками з мережі і згадавши математику, можна зібрати просту анімацію.

  AR-креатори: зародження нової професії

У інстаграмі можна створювати ігри на базі міміки і руху особи людини.

Ці параметри зчитує Spark з особи:

  • Кліпання очима (boolean)
  • Опускання брів (boolean)
  • Підняття брів (boolean)
  • Щасливе обличчя (boolean) (тільки для facebook)
  • Кивок голови (boolean)
  • Поворот голови (boolean)
  • Поцілунок (тільки для facebook)
  • Ліве око закрите (boolean)
  • Праве око закритий (boolean)
  • Відкритий рот (boolean + значення сили відкриття від 0 до 1)
  • Посмішка (boolean)
  • Здивована особа (boolean) (тільки для facebook)

Можна створювати анімацію прив'язану до площини використовуючи plane tracker. Зараз працює лише в Facebook. З об'єктами і анімацією можна взаємодіяти стандартними жестами телефону: тап, довгий тап, свайп.

Середня вартість: від $ 3000

Необхідні навички:

- знання JavaScript

Модерація масок

Останнє, що хотілося б обговорити, це модерацію. З кожним місяцем гайки закручуються. Facebook не маленький стартап, тому це накладає обмеження в плані розміщення на її майданчику різних масок.

Зовсім недавно можна було викладати маски з деформованим обличчям (наприклад, з великими очима), зараз таке не пройде.

Найчастіша причина, по якій не затверджують маски - це статичний текст. Терміни модерації масок - 7 робочих днів, але іноді затягується на 10 і більше. 


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий