У серпні цього року на світ з'явилася нова професія. А все тому, що Facebook вивів з бета версії Spark AR - платформу для створення масок для Instagram і Facebook.
Весь цей рух зародився в надрах Snapchat, але саме Facebook зробив цю технологію масовою.
Передісторія створення Spark AR
Spark AR з'явилась на світ завдяки білоруській команді MSQRD, які кілька років тому набули резонансу своїм додатком. У той час їх купив Facebook. Уже всередині корпорації команда працювала над тим, щоб вбудувати свою технологію в продукти FB. Підсумком цієї роботи стала сама платформа Spark AR.
Чули про людей, які на масках в інстаграм підняли по кілька мільйонів підписників за кілька місяців? Поїзд цього тренда вже розганяється. І зараз є шанс в нього застрибнути 2D і 3D дизайнерам, JavaScript програмістам, ілюстраторам і всім тим, хто пов'язаний з цифровим мистецтвом. Всі ці люди в рамках платформи об'єднані одним терміном - AR creators. Які вимоги і знання необхідні, щоб ним стати?
Що таке Spark AR?
https://sparkar.facebook.com/ar-studio/
Це платформа, яка дозволяє кожному без особливих знань і умінь зробити свою маску. Але без будь-якого досвіду в digital-індустрії ви зможете зробити максимум маску-тату:
Але часи банальних масок пройшли. Тепер в AR індустрії поширюються унікальні та креативні ідеї. І саме тут потрібні навички досвідчених дизайнерів.
Навіщо потрібні маски?
Відповідь проста - це відносно новий і ще не попсовий маркетинговий інструмент, який дозволяє збільшити число підписників, а для брендів лояльність і залученість аудиторії (для самих креативних до того ж безкоштовний).
Ви можете роками збирати свою аудиторію, постити якісний контент, робити колаборації, але не досягти цифри і 10 тис. підписників. Креатори за 1 місяць досягають цифр в 50-100 тис. А найщасливіші збирають мільйони.
Навички для створення маски
Зараз є наступний розподіл масок по типу: 2D, 3D та ігри.
2D маски
Для створення найпростішої 2D-маски необхідно володіти базовими навичками фотошопа. Все, що потрібно - намалювати текстуру і завантажити її в mesh особи в спарці. Уроків по створенню таких масок вже предостатньо.
Але маска може бути і динамічною, а це територія motion-дизайнерів:
Середня вартість: $ 200-300
Необхідні навички:
- Photoshop для статичних масок
- After Effect для динамічних масок (або інший софт для створення 2D- анімації)
3D маски
Якщо для вас такі терміни, як півот, карта нормалей і UV-розгортfyyz не здаються чимось незвіданим, то вам відкривається новий рівень і простір для творчості розширюється до нескінченності.
Оволодіти 3D моделюванням швидко малоймовірно, тому тут комфортно будуть себе відчувати всі ті, хто непогано володіє 3D софтом.
У Spark неможливо імпортувати 3д анімацію на основі зміни об'єкта, але можна використовувати ріггінг і таким чином створювати анімацію або будь-який інший рух на основі кісток. Рух кісток можна запрограмувати всередині спарка. А це відкриває великий простір для творчості для професіоналів.
Середня вартість: від $ 500
Необхідні навички:
- Photoshop для статичних масок
- Моделювання, текстурування, ріггінг в будь-якому 3D софт
На виході ви повинні мати файл fbx, obj, dae, який легко імпортується в Spark.
Про текстурування
Є 6 типів текстур: Flat, Standart, Phisically-Based, Face Paint, Blended, Retouching.
Найбільше можливостей дають Standart і Phisically-Based. У них є текстурні карти: Normal map, Specular, Emission Map, Alpha. У Phisically-Based ще й Environment map.
Retouching дозволяє тільки згладити шкіру обличчя. По суті вона застосовує Blur до шкіри обличчя.
Ігри
Тут в гру вступають JavaScript розробники. Саме ця мова програмування застосовується в Spark AR. В цілому найпростішу анімацію можна зробити і без особливих знань - в Spark використовуються принципи візуального програмування і озброївшись уроками з мережі і згадавши математику, можна зібрати просту анімацію.
У інстаграмі можна створювати ігри на базі міміки і руху особи людини.
Ці параметри зчитує Spark з особи:
- Кліпання очима (boolean)
- Опускання брів (boolean)
- Підняття брів (boolean)
- Щасливе обличчя (boolean) (тільки для facebook)
- Кивок голови (boolean)
- Поворот голови (boolean)
- Поцілунок (тільки для facebook)
- Ліве око закрите (boolean)
- Праве око закритий (boolean)
- Відкритий рот (boolean + значення сили відкриття від 0 до 1)
- Посмішка (boolean)
- Здивована особа (boolean) (тільки для facebook)
Можна створювати анімацію прив'язану до площини використовуючи plane tracker. Зараз працює лише в Facebook. З об'єктами і анімацією можна взаємодіяти стандартними жестами телефону: тап, довгий тап, свайп.
Середня вартість: від $ 3000
Необхідні навички:
- знання JavaScript
Модерація масок
Останнє, що хотілося б обговорити, це модерацію. З кожним місяцем гайки закручуються. Facebook не маленький стартап, тому це накладає обмеження в плані розміщення на її майданчику різних масок.
Зовсім недавно можна було викладати маски з деформованим обличчям (наприклад, з великими очима), зараз таке не пройде.
Найчастіша причина, по якій не затверджують маски - це статичний текст. Терміни модерації масок - 7 робочих днів, але іноді затягується на 10 і більше.
0 комментариев
Добавить комментарий