Директор з бізнес-операцій Google у Східній Європі Дмитро Шоломко – про технологічні тренди майбутнього, безпеку в мережі та особисті інвестиції
– На початку січня Google відкрив в Україні R&D-центр. На чому він зосередиться?
– Насправді це було не відкриття, а придбання міжнародної компанії CloudSimple, в якої є офіс у Києві. Так вона стала частиною глобального Google. Наше завдання в процесі адаптації полягало в тому, щоб допомогти співробітникам компанії розібратися у процедурах Google. У роботі ми майже не перетинаємось. Це самостійна одиниця, що працює безпосередньо з глобальним офісом.
– Якими були фінансові показники українського підрозділу минулого року? Яка динаміка за останні 3-5 років? Яка частка українського ринку в глобальному масштабі?
– Про цифри я говорити не можу. Можу лише сказати, що зростання фінансових показників було значним – понад 38%. У нас завжди була позитивна динаміка, навіть у самий кризовий 2014 р. ми росли.
Якщо казати про частку у глобальному масштабі, то вона невелика. Ми відносимось до регіону EMEA і входимо до регіону Німеччина та Східна і Центральна Європа. Там наша частка вже істотніша. Але, зрозуміло, що на тлі Німеччини ми теж виглядаємо досить скромно.
– Деякі дослідження показують, що занадто персоналізована реклама відлякує споживачів. Як до цього ставляться в Google?
– Дійсно, це дуже відштовхує. Я знаю дуже мало людей, яким це подобається.
А в самому Google є дуже багато можливостей відключити таку рекламу через свій акаунт. У нас для цього є великий набір засобів контролю за тим, що показувати користувачеві.
– Як в Google оцінюють потенційні загрози або нові тенденції/напрямки розвитку?
– Вже зараз ми створюємо майбутнє своїми ж руками. Ми розробляємо і тестуємо сервіси, які користувач зможе отримати лише за 1-2 роки. Тобто ми живемо в майбутньому. В нашій галузі потрібно бігти трохи швидше і самим створювати технології.
– Щодо результатів роботи сервісу Google Pay минулого року. Під час свого виступу на iForum у квітні ви говорили, що Україна вже ввійшла до Топ-10 країн за кількістю тапів. Яка ситуація нині?
– Все стало тільки краще (сміється). Торік ми дуже активно розвивали цей сервіс з точки зору онлайн-еквайрингу, а не просто в магазинах чи деінде. Ось тут і був великий прогрес.
Україна досі залишається однією з топ-країн за динамікою зростання користувачів сервісу. Посідаємо дуже високе місце, але я не можу говорити яке. У самому Google не очікували, що буде таке динамічне зростання.
– З чим це пов’язано?
– Напевно, з тим, що там не дуже розуміють, що собою являє Україна та які її потенційні можливості. Це подібно до того, коли сюди привозять американця, а він дивується, що в нас не стріляють. Репутація впливає.
– Які технологічні тренди, на ваш погляд, будуть визначальними 2020 р.?
– Більше персоніфікації, штучного інтелекту, machine learning, які спрощуватимуть деякі речі на базі поведінки користувача. Наприклад, ми інтегрували в пошукову систему інформаційні картки, які дозволяють зберігати інформацію про те, що ви раніше робили. Ось приклад. Моєму товаришеві певний час видавалась рекомендація о 18.00 йти до пабу в Ірландії. Система запам’ятала, що він досить часто в цей час відвідував саме це місце. Ми з цього приводу довго жартували. Але насправді таких випадків буде все більше. І такі сервіси machine learning ставатимуть дедалі популярнішими, оскільки вони спрощують життя.
Тренди майбутнього – більше персоніфікації, штучного інтелекту, machine learning, які спрощуватимуть деякі речі на базі поведінки користувача
Вже зараз багато сервісів Google побудовані на штучному інтелекті та machine learning, просто мало хто про це здогадується. Так, той же Google-Перекладач або Google-Навігатор – це теж самонавчальні системи. Нас тривалий час звинувачували в тому, що в деяких місцях, де немає повороту, навігатор рекомендує все ж таки звернути наліво. Як з’ясувалось пізніше, в цьому місці для автомобіля дійсно не було повороту, але багато людей там повертали. Тобто це машина, яку чому навчиш, так вона і працюватиме. Тож тут потрібен пильний підхід.
– “Чорне дзеркало” в дії…
– Я вам скажу більше: усі технології, що були показані в перших сезонах, вже давно працюють (сміється).
– Розкажіть про тренди в YouTube. Що за останні роки змінилось у цьому сервісі?
– Насамперед, було проведено велику роботу з якістю контенту. Він насправді став якіснішим, жорсткішою стала політика щодо дитячого контенту, краще працюють фільтри. Google багато що зробив і змінив.
Велика перевага YouTube в тому, що там немає ботів. Тож немає можливості розгорнути рекламну кампанію з їхньою допомогою.
Також потужно зростає сервіс, який ми запустили, – YouTube Premium. Ми бачимо, як швидко збільшується кількість переглядів мобільного відео. Це те, чого не було декілька років тому.
Усе це в комплексі позначається й на фінансовому стані даного напрямку – YouTube став прибутковішим. Торік сервіс приніс материнській компанії $15,15 млрд. Це на 36% більше, ніж роком раніше.
– Поговоримо про безпеку даних. Як все ж таки захистити особисті дані та й взагалі дані, які розміщуються в хмарі (на тому ж Google-Диск), від витоку?
– Насправді коли твої дані знаходяться в хмарі, вони в більшій безпеці, ніж поза нею. Адже хмару зламати дуже важко – на противагу комп’ютеру. Система безпеки у Google дуже добре працює, адже компанія ретельно за цим стежить.
Ясна річ, що абсолютно безпечних систем не існує, але з використанням додаткових сервісів безпеки, ви збільшуєте їхній відсоток у рази. От, наприклад, нещодавно був випадок зламу акаунту засновника Amazon, а в Amazon, повірте, дуже серйозні системи захисту.
Тому краще взагалі нічим не користуватись, якщо не хочете, щоб вашу інформацію викрали. Тільки-но ви зайшли в інтернет – все, пізно (сміється).
Я не користуюсь соцмережами. Раніше я був користувачем Facebook, але рівно до того моменту, як зрозумів, скільки часу це в мене займає
– А ви як захищаєте свою інформацію?
– Я не користуюсь соцмережами. Раніше я був користувачем Facebook, але рівно до того моменту, як зрозумів, скільки часу це в мене займає. Акаунт я не видалив, але відключив усі функції.
Зрозуміло, що користуюсь сервісами Google, знаючи, як вони працюють. І я в курсі куди бігти, якщо зненацька щось трапиться. Якщо говорити серйозно – я взагалі не цифрова людина (сміється).
Хіба що я є в Instagram, де ділюсь фото зі своїми друзями та рідними. Ну і декількома месенджерами користуюсь для комунікації (Hangout, Facebook Messenger, WhatsApp).
– Скільки наразі співробітників в українському офісі Google?
– З інженерами – близько 50.
– В одному з давніх інтерв’ю ви казали, що в українському офісі Google немає правил. Чи цей принцип все ще діє?
– Це не зовсім так. Адже правила потрібні завжди, особливо у великому колективі.
Можливо, йшлося про те, що я не вимагаю, щоб усі були на робочому місці з 9.00 до 18.00. У нас є інше правило: якщо є робота, ти повинен зробити її вчасно.
Ще одне правило стосується взаємоповаги. За 10 років роботи в Google в нас у колективі жодного разу не було конфліктів. І я хочу, щоб і надалі було саме так. Якщо є проблема – краще прийти до мене і поговорити про це, а не влаштовувати “розборки” у команді.
Також є правило глобального Google: work hard play hard. І мені дуже приємно, що в кожного співробітника є великі захоплення в житті. У нас є спортсмени, люди, які захоплюються кулінарією, подорожами, в хорошому сенсі цього слова – добрим алкоголем (сміється). Ми любимо пробувати щось нове, отримувати позитив від життя.
– Які співробітники потрібні Google?Яким критеріям має відповідати претендент?
– Єдиний критерій від мене, якого я прошу дотримуватись при вирішенні кадрових питань: людина має “влитись” у колектив. Це все.
Зі свого боку, я ставлю чіткі задачі в грошовому вираженні й KPI, а як працівники до цього зможуть прийти – це вже питання не моє, а керівників підрозділів і самих співробітників.
– Як вас можна вивести з рівноваги?
– Дуже важко це зробити: я спокійна людина. Скажу так: я можу втратити рівновагу, коли не буду розуміти, яким буде моє майбутнє. Будь-які зміни повинні проходити, коли ти розумієш, що буде попереду, а не коли рішення приймають за тебе. Тож вивести з рівноваги мене можна, прийнявши за мене рішення.
– Які ваші правила в бізнесі? Назвіть 3-5.
– Це забагато. Чим більше правил, тим нижча ефективність.
Дуже важливо бути чесним і не брехати. Коли ти починаєш когось обманювати чи спотворювати конфліктну ситуацію – так чи інакше це вилізе боком.
Я ніколи не прикрашав картину: якщо в тебе може трапитись щось не дуже приємне, то так я і кажу, щоб всі були до цього готовими. Адже люди не довіряють тим, хто постійно викручується. Особливо це важливо в роботі.
Також я дуже не люблю бути комусь щось винним. На жаль, у нинішніх обставинах доводиться, адже в нас є кредити на розвиток бізнесу. Моє правило: якнайшвидше позбавлятись боргів.
– Як ви перезавантажуєтесь?
– Келих доброго вина (сміється). В мене є хороші друзі, які живуть у Швейцарії і мають троє маленьких дітей. І ось коли дружину запитали, як вона справляється з такими гаміркими дітьми, вона, тримаючи келих вина, відповіла: “Алкоголь!”.
А якщо серйозно, я багато подорожую, не люблю сидіти на одному місці тривалий час. У будь-якій подорожі, а найчастіше це робочі поїздки, я завжди дізнаюсь щось нове. Це мене відволікає і перезаряджає.
– Які ваші улюблені країни?
– Дуже цікава Україна. Ми колись створили ініціативу, пов’язану з різними регіонами і цікавими місцями, під час якої я відкрив для себе дуже багато цікавих речей і приємних місць. Наприклад, Актівський каньйон у Миколаївській області з його видами, від яких захоплює подих, або скельний храм у Вінницькій області.
Дуже люблю Бельгію, вона схожа на Україну. Шотландію, Ісландію, Норвегію, Фарерські острови – це ті місця, де можна вийти з дому й одразу потрапити на природу. Також дуже люблю США, адже це величезна країна з безліччю цікавих місць, пам’ятками культури і архітектури.
Не треба боятися ризикувати. Бо якщо чогось боятися, економити кошти, потім не буде що розказати, не буде вражень – без ризику, без досвіду, без спроб щось розпочати. Немає прогресу – немає знань і вражень!
– Що ви порекомендували би підприємцям-початківцям?
– Не боятися ризикувати. Бо якщо чогось боятися, економити кошти, потім не буде що розказати, не буде вражень – без ризику, без досвіду, без спроб щось розпочати. Немає прогресу – немає знань і вражень!
Мене теж питають: навіщо я інвестував кошти в пивзавод, якщо можна було придбати пристойний будинок? Але якщо я сидітиму в цьому будиночку, я не матиму тих вражень і відчуттів, які дає мені пивзавод.
Тож не треба боятися змінюватись.
І ще важливо – не вважати себе експертом у своїй справі. Якщо людина в певний час почне думати, що вона експерт, всього досягла, така розумна, – це буде неправильно. Людина ніколи не буде експертом в тому, що вона робить. Це відчуття потрібно гнати і свідомо виводити себе з цієї зони комфорту.
Джерело: investory.news
0 комментариев
Добавить комментарий