Дмитро Шоломко: Усі технології, що були показані в перших сезонах “Чорного дзеркала”, вже давно працюють

  • 17 февраля, 12:52
  • 4428
  • 0

Директор з бізнес-операцій Google у Східній Європі Дмитро Шоломко – про технологічні тренди майбутнього, безпеку в мережі та особисті інвестиції

– На початку січня Google відкрив в Україні R&D-центр. На чому він зосередиться?

– Насправді це було не відкриття, а придбання міжнародної компанії CloudSimple, в якої є офіс у Києві. Так вона стала частиною глобального Google. Наше завдання в процесі адаптації полягало в тому, щоб допомогти співробітникам компанії розібратися у процедурах Google. У роботі ми майже не перетинаємось. Це самостійна одиниця, що працює безпосередньо з глобальним офісом.

Дмитро Шоломко: Усі технології, що були показані в перших сезонах “Чорного дзеркала”, вже давно працюють

– Якими були фінансові показники українського підрозділу минулого року? Яка динаміка за останні 3-5 років? Яка частка українського ринку в глобальному масштабі?

– Про цифри я говорити не можу. Можу лише сказати, що зростання фінансових показників було значним – понад 38%. У нас завжди була позитивна динаміка, навіть у самий кризовий 2014 р. ми росли.

Якщо казати про частку у глобальному масштабі, то вона невелика. Ми відносимось до регіону EMEA і входимо до регіону Німеччина та Східна і Центральна Європа. Там наша частка вже істотніша. Але, зрозуміло, що на тлі Німеччини ми теж виглядаємо досить скромно.

– Деякі дослідження показують, що занадто персоналізована реклама відлякує споживачів. Як до цього ставляться в Google?

– Дійсно, це дуже відштовхує. Я знаю дуже мало людей, яким це подобається.

А в самому Google є дуже багато можливостей відключити таку рекламу через свій акаунт. У нас для цього є великий набір засобів контролю за тим, що показувати користувачеві.

– Як в Google оцінюють потенційні загрози або нові тенденції/напрямки розвитку?

– Вже зараз ми створюємо майбутнє своїми ж руками. Ми розробляємо і тестуємо сервіси, які користувач зможе отримати лише за 1-2 роки. Тобто ми живемо в майбутньому. В нашій галузі потрібно бігти трохи швидше і самим створювати технології.

– Щодо результатів роботи сервісу Google Pay минулого року. Під час свого виступу на iForum у квітні ви говорили, що Україна вже ввійшла до Топ-10 країн за кількістю тапів. Яка ситуація нині?

– Все стало тільки краще (сміється). Торік ми дуже активно розвивали цей сервіс з точки зору онлайн-еквайрингу, а не просто в магазинах чи деінде. Ось тут і був великий прогрес.

Україна досі залишається однією з топ-країн за динамікою зростання користувачів сервісу. Посідаємо дуже високе місце, але я не можу говорити яке. У самому Google не очікували, що буде таке динамічне зростання.

– З чим це пов’язано?

– Напевно, з тим, що там не дуже розуміють, що собою являє Україна та які її потенційні можливості. Це подібно до того, коли сюди привозять американця, а він дивується, що в нас не стріляють. Репутація впливає.

– Які технологічні тренди, на ваш погляд, будуть визначальними 2020 р.?

– Більше персоніфікації, штучного інтелекту, machine learning, які спрощуватимуть деякі речі на базі поведінки користувача. Наприклад, ми інтегрували в пошукову систему інформаційні картки, які дозволяють зберігати інформацію про те, що ви раніше робили. Ось приклад. Моєму товаришеві певний час видавалась рекомендація о 18.00 йти до пабу в Ірландії. Система запам’ятала, що він досить часто в цей час відвідував саме це місце. Ми з цього приводу довго жартували. Але насправді таких випадків буде все більше. І такі сервіси machine learning ставатимуть дедалі популярнішими, оскільки вони спрощують життя.

Тренди майбутнього – більше персоніфікації, штучного інтелекту, machine learning, які спрощуватимуть деякі речі на базі поведінки користувача

Дмитро Шоломко: Усі технології, що були показані в перших сезонах “Чорного дзеркала”, вже давно працюють

Вже зараз багато сервісів Google побудовані на штучному інтелекті та machine learning, просто мало хто про це здогадується. Так, той же Google-Перекладач або Google-Навігатор – це теж самонавчальні системи. Нас тривалий час звинувачували в тому, що в деяких місцях, де немає повороту, навігатор рекомендує все ж таки звернути наліво. Як з’ясувалось пізніше, в цьому місці для автомобіля дійсно не було повороту, але багато людей там повертали. Тобто це машина, яку чому навчиш, так вона і працюватиме. Тож тут потрібен пильний підхід.

– “Чорне дзеркало” в дії…

– Я вам скажу більше: усі технології, що були показані в перших сезонах, вже давно працюють (сміється).

– Розкажіть про тренди в YouTube. Що за останні роки змінилось у цьому сервісі?

– Насамперед, було проведено велику роботу з якістю контенту. Він насправді став якіснішим, жорсткішою стала політика щодо дитячого контенту, краще працюють фільтри. Google багато що зробив і змінив.

Велика перевага YouTube в тому, що там немає ботів. Тож немає можливості розгорнути рекламну кампанію з їхньою допомогою.

Також потужно зростає сервіс, який ми запустили, – YouTube Premium. Ми бачимо, як швидко збільшується кількість переглядів мобільного відео. Це те, чого не було декілька років тому.

Усе це в комплексі позначається й на фінансовому стані даного напрямку – YouTube став прибутковішим. Торік сервіс приніс материнській компанії $15,15 млрд. Це на 36% більше, ніж роком раніше. 

– Поговоримо про безпеку даних. Як все ж таки захистити особисті дані та й взагалі дані, які розміщуються в хмарі (на тому ж Google-Диск), від витоку?

– Насправді коли твої дані знаходяться в хмарі, вони в більшій безпеці, ніж поза нею. Адже хмару зламати дуже важко – на противагу комп’ютеру. Система безпеки у Google дуже добре працює, адже компанія ретельно за цим стежить.

Ясна річ, що абсолютно безпечних систем не існує, але з використанням додаткових сервісів безпеки, ви збільшуєте їхній відсоток у рази. От, наприклад, нещодавно був випадок зламу акаунту засновника Amazon, а в Amazon, повірте, дуже серйозні системи захисту.

Тому краще взагалі нічим не користуватись, якщо не хочете, щоб вашу інформацію викрали. Тільки-но ви зайшли в інтернет – все, пізно (сміється).

Я не користуюсь соцмережами. Раніше я був користувачем Facebook, але рівно до того моменту, як зрозумів, скільки часу це в мене займає

– А ви як захищаєте свою інформацію?

– Я не користуюсь соцмережами. Раніше я був користувачем Facebook, але рівно до того моменту, як зрозумів, скільки часу це в мене займає. Акаунт я не видалив, але відключив усі функції.

Зрозуміло, що користуюсь сервісами Google, знаючи, як вони працюють. І я в курсі куди бігти, якщо зненацька щось трапиться. Якщо говорити серйозно – я взагалі не цифрова людина (сміється).

Хіба що я є в Instagram, де ділюсь фото зі своїми друзями та рідними. Ну і декількома месенджерами користуюсь для комунікації (Hangout, Facebook Messenger, WhatsApp).

– Скільки наразі співробітників в українському офісі Google?

– З інженерами – близько 50.

– В одному з давніх інтерв’ю ви казали, що в українському офісі Google немає правил. Чи цей принцип все ще діє?

– Це не зовсім так. Адже правила потрібні завжди, особливо у великому колективі.

Можливо, йшлося про те, що я не вимагаю, щоб усі були на робочому місці з 9.00 до 18.00. У нас є інше правило: якщо є робота, ти повинен зробити її вчасно.

Ще одне правило стосується взаємоповаги. За 10 років роботи в Google в нас у колективі жодного разу не було конфліктів. І я хочу, щоб і надалі було саме так. Якщо є проблема – краще прийти до мене і поговорити про це, а не влаштовувати “розборки” у команді.

Також є правило глобального Google: work hard play hard. І мені дуже приємно, що в кожного співробітника є великі захоплення в житті. У нас є спортсмени, люди, які захоплюються кулінарією, подорожами, в хорошому сенсі цього слова – добрим алкоголем (сміється). Ми любимо пробувати щось нове, отримувати позитив від життя.

– Які співробітники потрібні Google?Яким критеріям має відповідати претендент?

– Єдиний критерій від мене, якого я прошу дотримуватись при вирішенні кадрових питань: людина має “влитись” у колектив. Це все.

Зі свого боку, я ставлю чіткі задачі в грошовому вираженні й KPI, а як працівники до цього зможуть прийти – це вже питання не моє, а керівників підрозділів і самих співробітників.

– Як вас можна вивести з рівноваги?

– Дуже важко це зробити: я спокійна людина. Скажу так: я можу втратити рівновагу, коли не буду розуміти, яким буде моє майбутнє. Будь-які зміни повинні проходити, коли ти розумієш, що буде попереду, а не коли рішення приймають за тебе. Тож вивести з рівноваги мене можна, прийнявши за мене рішення.

Дмитро Шоломко: Усі технології, що були показані в перших сезонах “Чорного дзеркала”, вже давно працюють

– Які ваші правила в бізнесі? Назвіть 3-5.

– Це забагато. Чим більше правил, тим нижча ефективність.

Дуже важливо бути чесним і не брехати. Коли ти починаєш когось обманювати чи спотворювати конфліктну ситуацію – так чи інакше це вилізе боком.

Я ніколи не прикрашав картину: якщо в тебе може трапитись щось не дуже приємне, то так я і кажу, щоб всі були до цього готовими. Адже люди не довіряють тим, хто постійно викручується. Особливо це важливо в роботі.

Також я дуже не люблю бути комусь щось винним. На жаль, у нинішніх обставинах доводиться, адже в нас є кредити на розвиток бізнесу. Моє правило: якнайшвидше позбавлятись боргів.

– Як ви перезавантажуєтесь?

– Келих доброго вина (сміється). В мене є хороші друзі, які живуть у Швейцарії і мають троє маленьких дітей. І ось коли дружину запитали, як вона справляється з такими гаміркими дітьми, вона, тримаючи келих вина, відповіла: “Алкоголь!”.

А якщо серйозно, я багато подорожую, не люблю сидіти на одному місці тривалий час. У будь-якій подорожі, а найчастіше це робочі поїздки, я завжди дізнаюсь щось нове. Це мене відволікає і перезаряджає.

– Які ваші улюблені країни?

– Дуже цікава Україна. Ми колись створили ініціативу, пов’язану з різними регіонами і цікавими місцями, під час якої я відкрив для себе дуже багато цікавих речей і приємних місць. Наприклад, Актівський каньйон у Миколаївській області з його видами, від яких захоплює подих, або скельний храм у Вінницькій області.

Дуже люблю Бельгію, вона схожа на Україну. Шотландію, Ісландію, Норвегію, Фарерські острови – це ті місця, де можна вийти з дому й одразу потрапити на природу. Також дуже люблю США, адже це величезна країна з безліччю цікавих місць, пам’ятками культури і архітектури.

Не треба боятися ризикувати. Бо якщо чогось боятися, економити кошти, потім не буде що розказати, не буде вражень – без ризику, без досвіду, без спроб щось розпочати. Немає прогресу – немає знань і вражень!

– Що ви порекомендували би підприємцям-початківцям?

– Не боятися ризикувати. Бо якщо чогось боятися, економити кошти, потім не буде що розказати, не буде вражень – без ризику, без досвіду, без спроб щось розпочати. Немає прогресу – немає знань і вражень!

Мене теж питають: навіщо я інвестував кошти в пивзавод, якщо можна було придбати пристойний будинок? Але якщо я сидітиму в цьому будиночку, я не матиму тих вражень і відчуттів, які дає мені пивзавод.

Тож не треба боятися змінюватись.

І ще важливо – не вважати себе експертом у своїй справі. Якщо людина в певний час почне думати, що вона експерт, всього досягла, така розумна, – це буде неправильно. Людина ніколи не буде експертом в тому, що вона робить. Це відчуття потрібно гнати і свідомо виводити себе з цієї зони комфорту.

Джерело: investory.news


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости

Смотреть все