Донати на ЗСУ замість корпоративів. Як IT-компанії стимулюють працівників під час війни

  • 9 января, 14:42
  • 2623
  • 0

Через війну компанії змушені відмовлятись від традиційних корпоративів та подарунків. Та потреба підтримувати штат не зникла. Як український бізнес береже свої таланти?

Новорічно-різдвяний період – зазвичай час корпоративних подарунків та святкувань. Однак війна внесла суттєві корективи до традиційних HR-підходів. Багато компаній цьогоріч відмовились від корпоративів та цінних винагород для працівників – через фінансові складнощі чи колективне рішення передати кошти для ЗСУ.

Однак потреба підтримувати команди нікуди не поділась. Втрата робочих рук через війну та міграцію штовхає українські компанії шукати нові рішення для згуртування та мотивації колективу. Як вони втримують таланти під час війни?

Замість подарунків – гроші для ЗСУ

Війна змусила багато компаній відмовились від централізованих новорічних подарунків для усіх працівників. Про це повідомили компанії в опитуванні для LIGA.net.

"Гроші, які ми зазвичай виділяємо на подарунки працівникам, колективно вирішили віддати на допомогу нашим військовим – а це  кілька мільйонів гривень",- розповіла Олена Плахова, директорка з управління репутацією групи компаній "Нова пошта". Перед цим у НП провели спеціальне опитування серед працівників, і понад 70% обрали саме цю ідею, каже вона. Подарунками цьогоріч компанія привітала лише дітей своїх працівників на День святого Миколая.

ІТ-гігант ЕРАМ вчинив схоже, але після опитування фокус-групи отримав стовідсоткову підтримку працівників на передання коштів, запланованих на корпоративні дитячі подарунки ($100 000) благодійному фонду "Діти героїв". Фонд опікується дітьми, що втратили батьків внаслідок війни в Україні, повідомила  Наталя Колядко, директорка з управління талантами EPAM Україна. Натомість компанія планує провести кілька зимових подій для найменших дітей, підлітків та їхніх батьків. 

Також від традиційних подарунків для всіх працівників цьогоріч відмовились в українській ІТ-компанії SoftServe: "Єдині подарунки, які не скасовували в Україні через війну, – це подарунки з нагоди річниці роботи в компанії", – каже Анастасія Фролова, Country manager SoftServe.

Український сервіс замовлення таксі Uklon замість звичних корпоративних презентів дарував своїм гравцям так званий Emergency Box. "Портативна газова плита, сертифікат на газові балони до неї, потужний power bank, термос, спальник та USB-ліхтарик – ці позиції з боксу точно стануть у пригоді", – пояснює Сергій Смусь, операційний директор та співзасновник Uklon.

Корпоративи "не на часі"

Однак від корпоративів у традиційному стилі Uklon відмовився: "Натомість заходимо у нові формати івентів, які зараз більш "на часі" та поєднують неформальне спілкування команди і підтримку ЗСУ. Наприклад, у грудні зустрічались на благодійному стендапі", – каже Смусь.

"Корпоративні свята проводимо, хоч і онлайн. Крім формату, змінилась і суть – майже всі наші онлайн-посиденьки супроводжуються збором коштів для наших колег, що служать", – розповіла  Марина Дайнеко, Head of Sales Join UP!.

Через питання безпеки SoftServe не заохочує працівників зустрічатись для масових святкувань, але дозволяє менш багатолюдні події, як-от тимбілдинги, новорічні майстер-класи, вечорниці та воркшопи. Незмінною, попри війну, залишилась подія SoftServe Awards для відзначення кращих працівників, каже Фролова. 

У EPAM щорічне відзначення дня народження компанії  у 2022 році також трансформували у збір коштів для підтримки робіт з розмінування Харківської та Херсонської областей (ініціатива благодійної платформи UNITED24). Вдалося зібрати 4 млн грн, розповідає Колядко. Саме волонтерство цьогоріч стало потужним драйвером залученості команди EPAM, каже вона. Спеціалісти компанії реалізували 15 IT-проєктів з розробки цифрових рішень на запит державних органів, компанія запустила донорську програму Response та передала допомогу на понад 90 млн грн.

Нова пошта також започаткувала корпоративний волонтерський рух "Свої для своїх", у межах якого працівники компанії збирають кошти на купівлю техніки для колег, які захищають країну в лавах ЗСУ: "Якщо працівники власними силами зібрали 1 млн грн, компанія додає ще 1 млн", – пояснює Плахова. Так НП вже спрямувала 22,5 млн грн, ще 45 млн грн на місяць виділено на матеріальну допомогу мобілізованим працівникам.

Крім волонтерства, для підтримки згуртованості команди НП започаткувала різноманітні клуби за інтересами – читацькі, з вивчення мов, тематичні майстер-класи для дітей та батьків, розповідає Плахова.

Святкові вихідні

Частина компаній попри воєнний стан, повернулися до додаткових вихідних у дні державних та релігійних свят.

"У серпні ми повернули вихідні на всі державні свята. Хоча, відповідно до трудового законодавства, під час воєнного стану такі дні є робочими буднями, ми вирішили, що цей час потрібен нашим людям для відновлення ресурсу", – пояснює Смусь з Uklon.

Також святкові вихідні не скасовували в EPAM.

"На якісь довгі канікули не розраховуємо, особливо знаючи, що наші військові без вихідних боронять нашу землю", – зазначила Дайнеко з Join UP! 

Вона пояснює: команді відкрито говорили, що цьогоріч компанія не може собі дозволити якісь значні святкові бенефіти. Першочергові цілі Join UP! – підтримка бізнесу з фокусом на збереження штату та працівників, що пішли до лав ЗСУ, каже представниця Join UP! Також до HR-підходів додалося забезпечення належних умов праці – зв’язком, теплом, електроенергією – в умовах обстрілів РФ української енергоінфраструктури.

Нові HR-підходи

"Нашою відповіддю на виклики війни стали зміни у безпековій аналітиці, створення нових типів оплачуваної відпустки та фінансової підтримки, а також зміни в комунікації зі спеціалістами, оцінці рівня фахівців, переліку навчальних тренінгів та багато іншого", – розповідає Колядко.

Так, після нападу РФ 24 лютого в EPAM з’явилися оплачувана відпустка на випадок непередбачуваних життєвих обставин, фінансова допомога фахівцям та їхнім сім’ям, що виїхали за кордон, фінансова допомога на тимчасове переміщення за кордон (сім рекомендованих країн Європи) на зимовий період.

Війна змусила переглянути фокус – місце звичних раніше "плюшок в офісі" займає забезпечення більш базових потреб, які стали в рази важливішими, пояснює Фролова з SoftServe. "Можливість обирати, звідки працювати, гнучкий графік, можливість захищати країну в ЗСУ, але продовжувати отримувати компенсацію в компанії та гарантоване місце роботи, медичне страхування, допомога з релокацією та легалізацією в нових країнах", – перелічує вона.

Ще на початку повномасштабного вторгнення Нова пошта започаткувала проєкт "Штаб SOS", головним завданням якого стало стабілізувати стан співробітників, забезпечивши їх комплексною підтримкою, як-от допомога з працевлаштуванням, евакуацією, налагодженням побуту в новому місті, пошук  зниклих працівників, юридична, психологічна та матеріальна допомога.



Найбільшими викликами у галузі управління людьми є безпека працівників (60%), забезпечення неперервності робочих процесів (60%) та психологічний стан членів команди (55%), свідчить опитування Deloitte Україна та Американської торговельної палати щодо актуальних викликів у галузі управління людським капіталом, що постають перед роботодавцями в Україні, поточними діями організацій та пріоритетами на 2023 рік.

Значно більшого значення набула психологічна підтримка, каже Плахова з НП – компанія збільшила кількість психологів у штаті до понад 50: "Багато працівників не усвідомлюють зміни у своєму стані як порушення, тому ми відпрацьовуємо з ними кожну травму та вчимося піклуватись про себе, як у літаку: спочатку вдягнути маску собі, а потім – сусіду", – пояснює вона.

Вміння дослухатись один до одного всередині команди, розуміти потреби, обговорювати проблеми та разом шукати їх вирішення – залишились ключовими, попри війну, певна Дайнеко з Join UP!: "Один з важливих уроків для нас з 2022 року – варто не забувати дякувати, такі прості речі дійсно мотивують".



Ключовими HR-пріоритетами організацій на 2023 рік є підтримка та допомога працівникам у режимі реального часу (50%), перегляд чисельності/організаційної структури (38%), управління робочим навантаженням (38%) та розробка/адаптація програми підтримки добробуту працівників (38%), свідчать результати опитування Deloitte та Американської торговельної палати.

Лише 17% опитаних організацій планують скорочення у 2023 році, 35% – не планують, ще 25% – не змогли відповісти на це запитання.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий