iPhone 14 Pro проти Canon EOS 1100D або любительська дзеркалка з минулого проти айфонографії

  • 4 ноября, 12:00
  • 4370
  • 0


Однією з основних характеристик сучасного смартфона, яка змушує покупця вибрати ту чи іншу модель, є якісна камера. Далеко не всім потрібний флагманський процесор, а ось можливість зробити гарну світлину на свій мобільний пристрій приваблює значно більше користувачів. Водночас ходить думка, що фотоможливості  флагманів від Apple як мінімум не гірші, ніж у дзеркальних фотокамер, а в чомусь смартфони вже навіть їх переважають. В даній порівняльній статті я спробую з’ясувати, чи може iPhone 14 Pro скласти конкуренцію звичайній любительській “дзеркалці” Canon 1100D зі стоковим об’єктивом з далекого 2011 року.

Як тільки смартфонам вдалося досягнути прийнятної якості світлин при денному освітленні, багато хто відмовився від бюджетних цифрових фотокамер – “мильниць”. Адже, навіщо додатково носити з собою окремий пристрій, якщо мобільний завжди у кишені? В той самий час, власники дзеркальних і без дзеркальних фотокамер звисока дивляться на поціновувачів мобільного фото, тому що, на їх думку, в якості фото між ними лежить прірва.


Як смартфон став королем фотографії

Ми всі любимо час від часу зробити пару сотень знімків, і цілком логічно, що інвестиції у висококласну камеру можуть бути дещо надмірними, особливо для тих, хто не є експертом у цій галузі. 


Зовсім не дивно, що згідно з дослідженнями: 92% людей віддають перевагу камерам смартфонів, і лише 6% обирають цифрові фотоапарати, декілька відсотків навіть фоткають планшетами.

Вплив смартфонів на продажі фотоапаратів

На даному графіку ми можемо спостерігати цілу драму про те, як безперервний 60-річний ріст дав збій при появі нового конкурента. Як бачимо, приблизно у 2009-му році перші камерофони зробили свої пробні кроки для здобуття популярності у масовому ринку мобільного фото. В подальшому вони перетворились на абсолютних господарів любительського фоторинку.  

Простота використання – основа популярності

Поява різноманітних платформ і додатків для соціальних мереж, таких як Instagram чи TikTok, а також хмарні сховища, без сумніву, зіграли важливу роль, адже керувати контентом, який ви створюєте, значно зручніше виключно зі свого смартфона. 

Рядовому користувачеві більше не потрібно підключати свій фотоапарат до комп’ютера чи ноутбука, коригувати окремо кожну світлину у графічному редакторі та аж потім скидати це все в онлайн. Завдяки мобільним екосистемам та доступності самого процесу фотознімання, ми отримали ріст фотоматеріалів у геометричній прогресії – простота завжди завойовує серце звичайного користувача. Крім того, автозавантаження у хмарні сервіси позбавило одвічної проблеми споживачів, коли вони не могли навести порядок зі своїми фотоархівами.


Як всі раптово перетворились на фотографів?


Мобільне фото від часів свого зародження ніколи не стояло на місці: розвивалась оптика, сенсори, а також просунуті алгоритми (детальніше про них ТУТ) та системи ШІ. В якийсь момент середньостатистичний користувач перестав бачити різницю між професійною фотокамерою та середньобюджетним смартфоном, не кажучи вже про флагманів. На те є декілька причин:

  • Смартфони дійсно добились достойних результатів (з урахуванням їх габаритних обмежень)
  • Люди переглядають фото на своїх же мобільних пристроях і тому часто не помічають деталей.
  • Мобільні світлини завдяки ефектам HDR, “шарпенінгу” та контрастності створюють ілюзію більшої деталізації, якщо їх не збільшувати у масштабі.
  • Більшість користувачів смартфонів банально не володіють базовими поняттями фотознімання. З таким багажем знань середньостатистичний мобільний фотограф вважає завищену насиченість, контрастність та Sharpening ознакою кращої світлини.

Який сенс в цьому порівнянні?

Щоб зрозуміти, як обрати переможця серед світлин, потрібно спочатку визначитися з тим, в яких сценаріях використання ми будемо порівнювати пристрої. Адже, якщо нас цікавить побутове використання для фоткання лічильників, робочих документів, котиків та застілля після 10-го тосту чи банальне селфі, то типовий власник смартфону висловить свій самий головний аргумент: 


“Все одно мій мобільний краще, бо він завжди в кишені та не потрібно нічого налаштовувати.”

 І це вірно, в його сценарії використання не потрібна ніяка дзеркалка чи бездзеркалка. 

Чому я вибрав опонентом саме Canon EOS 1100D? Тому що це представник любительських “дзеркалок”, він поступив на ринок за ціною 600$ в завершальний відрізок часу, у якому ще спостерігався зріст продажу фотоапаратів (згадуємо вищенаведений графік). Тобто, в той час, саме така техніка була хорошим вибором для шукачів вдалих світлин. Зараз такий фотоапарат можна придбати хіба що у вигляді б/в за ціною близько 80 долларів, у залежності від стану.


 Через те, що iPhone  – це масовий пристрій для звичайного користувача, то порівнювати його з професійного сучасною технікою буде не зовсім чесно, вони орієнтовані на різну аудиторію, а от з фотокамерою для початківців з минулого – чому б ні? (Just for fun)


Ласкаво просимо в “Айфонографію”

Вже досить давно з’явилися спільноти, які позиціюють себе, як фотографи без фотоапарата.  Це люди, які захоплюються мистецтвом фотографії, але водночас не використовують громіздкі та дорогі фотоапарати з цілим парком змінних об’єктивів і великим рюкзаком для їх транспортування. Вони використовують одну з основних переваг мобільного фото –  можливість без підготовки, максимально швидко “зловити момент”. В цьому параметрі класичні фотоапарати не здатні конкурувати зі своїми маленькими мобільними  опонентами. 

З’явився окремий термін – «айфонографія», яка стала справжнім трендом. Саме в такій парадигмі використання я вирішив порівняти iPhone 14 Pro та Canon EOS 1100D не у побутовому плані, а в якості “камери вихідного дня” для художнього фото.

Камера iPhone 14 Pro

Протягом багатьох років Apple використовувала в камерах своїх смартфонів 12-мегапіксельні матриці, вважаючи їх золотою серединою. Проте, 2022 року iPhone 14 Pro отримав камеру на 48 МП. Далі ми побачимо, чи це маркетингові числа або реальний бонус в деталізації.


Компанія Apple, надивившись на Android конкурентів, вирішила звернутися по допомогу технології Pixel Binning, що об’єднує кілька пікселів в один для покращення якості зображення. 

Основні характеристики камери iPhone 14 Pro:

Курс QA .
Це хороший спосіб розвитку вашої кар'єри в IT-індустрії. Після проходження курсу Mate гарантує вам офер мрії.
Ознайомитись з курсом
  • Основна камера: 48 МП (1/1.28″, f/1.8) із OIS.
  • Надширококутна камера: 12 МП (1/2.55″, f/2.2).
  • Телеоб’єктив: 12 МП (1/3.5″, f/2.8) із 3-кратним зумом.
  • Фронтальна камера: 12 МП (1/3.6”, f/1.9).

На окрему згадку заслуговує процесор iPhone 14 Pro Apple A16 Bionic, який отримав у своє розпорядження 5-ядерний графічний чіп. Процесор для мобільного фото має не менш важливе значення, ніж оптика, адже від його швидкодії залежить наскільки складні алгоритми можуть використовуватися при обробці щойно створених світлин.


Canon EOS 1100D

Мій екземпляр – Canon EOS 1100D

EOS 1100D – цифрова дзеркальна камера початкового рівня сімейства EOS японської компанії «Canon», представлена в лютому 2011 року і призначалась для любителів та фотографів-початківців. Незважаючи на це, в ній є декілька цікавих можливостей, на які я хотів би звернути увагу:

  • Підтримка брекетинг експозиції: ±2 EV, з кроком 1/2 або 1/3 ступені. Тобто, ця “кілер-фіча” дозволяє конкурувати з сучасними смартфонами, які також використовують брекетінг у HDR, щоб розширити динамічний діапазон. 
  • Підтримка знімання у форматі RAW, що дає нам величезні можливості при подальшій обробці світлини у Camera Raw чи аналогах. 

Цих двох речей дуже не вистачало у фотокамері Canon A590 IS з мого попереднього порівняння (ось ТУТ).



З детальними характеристиками обох пристроїв ви можете ознайомитися у наступній таблиці.

Характеристики:iPhone 14 ProCanon EOS 1100D
Датчик зображення

 Основний – Sony IMX803 1/1,3”

Телефото – Sony IMX713

22,2 × 14,7 мм (кроп-фактор 1,62)  ≈ 25 % більша за опонента
Число ефективних пікселів, Мп

Основна – 48 (12)

Телефото – 12

12,2  
Оптичне збільшення3-кратне3-кратне на стоковому об’єктиві
Процесор обробки зображеньApple A16 BionicDIGIC 4
Світлосила

Основна – F1.78

Телефото – F2.2

F 3.5
Діапазон фокусних відстаней, у 35-мм еквіваленті26–7718-55
Система автофокусуванняАвтофокус9-точкове інтелектуальне автофокусування
Світлочутливість одиниць в ISO-еквіваленті

Основна: 57-12768

Телефото: 32-3072

100-6400
ВидошукачЕлектроннийОптичний, електронний
ДисплейLTPO OLED – 6,1″TFT – 2,7″
Підтримка карток пам’ятіВнутрішня flashSD, SDHC, SDXC
Габарити, мм147,5×71,5×7,9129,9 × 99,7 × 77,9
Маса, грам206495
Ціна на момент виходу, $1050600

Декілька нюансів мобільного фото

Перш ніж будемо розглядати пікселі, хочу зауважити декілька моментів, що стосуються критеріїв оцінювання і суб’єктивізму:

Поціновувачі мобільного фото, які звикли до агресивного HDR, сприймають необроблену картинку з дзеркального фотоапарата, як мильну і кажуть, що вона недостатньо деталізована. Я не втомлюсь повторювати, що деталізація – це не збільшена алгоритмами штучна контрастність контурів, а кількість реальних деталей та відтінків, які ми можемо роздивитися на одиниці площі. Спробую показати це у наступній демонстрації.

При збільшенні прекрасно видно, що собою представляє алгоритмічна деталізація: контури з перешарпом, неприродні кольори та ніяких додаткових реальних деталей ви там не побачите.

Чи здатні алгоритми замінити справжній ефект боке і їм цілком вистачає мобільної оптики, особливо з лідаром?

Ось вам відповідь на це питання. В простих сюжетах алгоритми можуть спрацювати досить непогано, а от в таких випадках я думаю немає потреби щось пояснювати.


Порівняння iPhone 14 Pro та Canon EOS 1100D

Одразу зазначу, що фотографії з Canon EOS 1100D зберігалися у RAW-форматі та надалі були перетворені у JPEG за допомогою Adobe Camera RAW 16.0, що являє собою плагін до Photoshop 2023 року.

В галереї ви можете відшукати світлини, зроблені обома пристроями, оригінали зображень також доступні за посиланнями перед висновком. Знімки робилися з однієї спроби, який би кадр не виходив зрештою.

Курс Англійської.
Онлайн-навчання англійської за методикою Кембриджу - вибір понад мільярда людей.
Вивчити курс

В додаток до всього я підготував для вас порівняння у відеоформаті, у якому бонусом крім iPhone 14 Pro та Canon EOS 1100D присутній ще Samsung S21 FE з встановленою Google Camera, який також склав хорошу конкуренцію своєму більш “статусному” опоненту.


Порівнюємо світлини


 Тут фото більш-менш рівні, хоча в реальності тепліші кольори правильніше передав Canon.

А ось типовий випадок, коли алгоритми iPhone на перший погляд дали світлішу картинку і здавалося, більш деталізовану. Але при збільшенні ми бачимо, що насправді ніяких реальних деталей там немає – це художня самодіяльність алгоритмів. На фото з Canon ми можемо прочитати номер транспорту, а ось у iPhone там піксельна каша.


Тут у нас досить схожі результати.  


На цій світлині пожовкла осіння трава була вкрита дрібними крапельками ранкової роси. Знімання велося проти сонця, що є досить складними умовами. Canon спробував надати глибини цьому сюжету, відділивши фронт від поступово впадаючого у розмиття заднього фону, але картинка вийшла темною та невиразною. 

Хоча iPhone 14 PRO зробив дану світлину більш плоскою, з великою глибиною різкості, але завдяки більш просунутому брекетінгу передав нам більш насичену картину, хоч і дещо прикрашену. Насправді росинки так сильно не виділялися, але спишемо це на вдалий художній алгоритмічний ефект:) Перемогу в цьому сюжеті однозначно віддаю iPhone.


В даному сюжеті всі камери гарно спрацювали. iPhone класично не завищує насиченість, а Canon передає пейзаж у тепліших тонах. Звісно, все це можна змінити в Lightroom, тоскільки обидва пристрої підтримують RAW. 

Тут я також спробував зробити світлину у режимі 48 мегапікселів на Айфон і результат мені дуже сподобався. Підтверджую на 100% – це не просто маркетинг, результат цього режиму набагато деталізованіший, правда займають такі фото близько 100 мегабайтів. Ось невеличка демонстрація з порівнянням “кропу” двох фотографій з iPhone 14 Pro: одна з них у режимі 12 Мп, а друга – 48 Мп. 


Якийсь час я користувався моторолою з 100-мегапіксельним сенсором, але на світлину у повному масштабі було важко дивитися без сліз. На рахунок 48-ми мегапікселів у iPhone – моя повага! Ось тут я спробував сфотографувати колоски трави з ефектом боке. В такому сценарії з 3-х кратним збільшенням айфон поступається фотоапарату, не зумівши надати необхідної глибини. А це мій улюблений персонаж, скільки його не фотографуй, він завжди терпляче чекає і не рухається. Результат оцінюйте самі, кожен з пристроїв по своєму гарно передав цей момент, але Canon трішки промахнувся, що помітно в оригіналах, тому деталізація у смартфона мені подобається більше. 

А ось ще одна спроба добитися гарного боке: у фотоапарата воно глибше та природніше, але Айфон більш вдало скомпонував експозицію. 

В даному сюжеті дзеркалка передає натуральність реальної картинки, а айфон намагається дати ширший динамічний діапазон. Впевнений, що при перегляді сирців професіоналам більше сподобається перша світлина, масовому споживачу більше “зайде” HDR, тут я не берусь щось стверджувати остаточно – кожному своє.


Макрорежим швидше за Айфоном, взагалі у такому сценарії стоковий об’єктив дзеркалки занадто довго фокусується і кінець кінцем нерідко промахується. У похмуру погоду Айфон знову скомпонував більш вдалу експозиційну картину, в цілому, світлина на Canon виглядає темнішою, хоча нема ніяких проблем виправити це у Camera RAW. Ось тут айфон якось підозріло втратив кольори, але для графічного редактора можливо майже все. У нічному фото на великому моніторі впадає в око “перешарп” з боку айфона, але, на мою думку, йому варто віддати шану за швидкість і можливість зробити фото з рук. Об’єктив “Canon” хоч і природніше передав реальну картинку, але дуже довго фокусувався, десь 1,5-2 секунди. В сценарії з приглушеним освітленням у темному підземеллі Canon чесно зробив свою роботу, передавши сюжет рівно так, як я його бачив. Айфон класично завдяки HDR додав цеглинкам таких “шейдерів”, який в реальності і близько не було. Але загалом, світлина вийшла приємною і брекетінг позбавив нас від засвітів ламп на столі.


Галереї та оригінали фотографій iPhone 14 Pro та Canon EOS 1100D


Нажаль, на певному етапі цього порівняння фотоапарат показав мені ось таке повідомлення, тому певна кількість матеріалу не увійшла в цю статтю. Це ще одна причина, чому мобільне фото зручніше для звичайного користувача, ми хоча б можемо не хвилюватися, коли всі наші світлини автоматично синхронізовуються у хмару.

Перша світлина у галереї належить Canon EOS 1100D, наступна iPhone 14 Pro.

1

Оригінали фотографій Canon EOS 1100D

Оригінали фотографій iPhone 14 Pro


Висновок

Так чи правда те, що iPhone 14 Pro не гірше за дзеркалку? Якщо це стара любительська фотокамера зі стоковим об’єктивом, то в багатьох випадках точно не гірше, а в деяких сценаріях навіть краще!  Скажу більше, не тільки iPhone, а ще й багато смартфонів, за ціною від 700 доларів можуть скласти їй серйозну опозицію. Особливо мені сподобався режим 48 мегапікселів у iPhone 14 Pro, який дарує більш деталізовані знімки для вимогливих поціновувачів мобільного фото.

Поки що я бачу лише одну причину купувати професійну камеру у 2023 році — це знімання із зумом та потреба користуватися об’єктивами.  Якщо б я встановив кращий об’єктив на Canon EOS 1100D, то світлини вийдуть на інший рівень якості. Тут же криється і основна проблема, адже той самий Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM коштує дорожче за весь iPhone 14 Pro.

Як на мене, так з появою формату ProRAW та LiDAR на iPhone, мобільна фотографія вийшла на новий рівень і вже може змагатися з фотокамерами. Головна перевага смартфона – це готовність швидко зробити кадр в будь-який момент і його можливостей вистачить в більшості випадків. Крім того, автосинхронізація з хмарними сховищами дозволяють нам не турбуватися про втрату своїх світлин.



Теги: фото
0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости

Смотреть все