Словник мобільного аналітика. Частина 2

  • 20 октября, 11:24
  • 2864
  • 0

Ми зібрали в одній статті необхідний лексичний мінімум для розробників, маркетологів і аналітиків мобільних додатків. В першій частині ми розглядали маркетинг та аналіз аудитрії. А в цій частині представлені основні терміни по монетизаціїї та рекламі.

Для швидкого пошуку натисніть Crtl + F і введіть ключове слово.

Монетизація

Показники, що описують прибуток і ефективність обраних методів монетизації.

Середній чек (Average Check) - середньостатистична сума однієї транзакції.

приклад:

За день користувачі онлайн-кінотеатру купили 20 річних підписок за $ 90 і 45 місячних за $ 12.

Середній чек = загальна виручка / загальна кількість чеків.

20 * 90 + 45 * 12 = $ 2340 - загальна виручка; 20 + 45 = 65 - загальна кількість чеків;

Середній чек = 2340/65 = $ 36.

Підписка (Subscription, subscription-based model) - модель монетизації, при якій користувач регулярно платить гроші за доступ до можливостей програми. Наприклад, раз на місяць.

Словник мобільного аналітика. Частина 2

Рекламна медіація - інструмент, що підвищує дохід додатку за рахунок підбору найбільш вигідного джерела реклами. Наприклад, спеціальні сервіси дозволяють порівнювати умови різних рекламних майданчиків або мереж реклами.

Фріміум (Freemium) - модель поширення додатку, в якій базові функції доступні безкоштовно, а додаткові - за гроші.

приклад:

Додаток «Прогноз погоди» - безкоштовний, але щоб відключити внутрішню рекламу, потрібно купити версію за три долари.

Ad Revenue - модель монетизації, при якій розробник заробляє на рекламі, вбудованій в додаток.

ARPU, Average Revenue Per User - середня виручка з одного користувача в розрахунку на період часу, - за день (ARPDAU) або за місяць (ARPMAU). На відміну від LTV, ARPU завжди розраховується за когортами.

важливо:

При розрахунку ARPU враховуються всі користувачі, - навіть ті, хто не платить за додаток і не здійснюють в ньому покупок.

приклад:

Додатком користуються 1000 осіб. Десять з них зробили внутрішні покупки загальною сумою 50 доларів.

ARPU = 50/1000 = 0,05 - середня виручка з одного користувача.

ARPPU, Average Revenue Per Paying User - середня виручка з одного користувача, що платить. На відміну від ARPU, користувачі, що не платять не враховуються.

приклад:

Додатком користуються 1000 осіб. Десять з них зробили внутрішні покупки загальною сумою 50 доларів.

ARPPU = 50/10 = 5 - середня виручка з одного платить користувача.

IAP, In App Purchase (Внутрішні покупки) - покупка віртуальних товарів всередині програми.

LTV (Lifetime Value) - сума грошей, яку принесе користувач за весь час використання програми.

приклад:

Користувач грав в мобільну гру три місяці. За перший місяць він витратив 5 доларів на внутрішні покупки, за другий - 4 долари, за третій - 1 долар. Після цього він видалив гру і більше до неї не повертався.

LTV = 5 + 4 + 1 = 10 доларів.

Paying Share - частка  користувачів, що платять (Paying Users) від загального числа користувачів.

приклад:

Додатком користується 1000 користувачів. 30 з них - ті хто платить.

Paying Share = 30/1000 * 100% = 3%.

Retention Rate (коефіцієнт утримання клієнта) - показник, що описує частку користувачів, які продовжили використовувати додаток після закінчення періоду часу - дня, тижня, місяця, року.

приклад:

На початку місяця додатком користувалися 200 осіб, в кінці місяця - 207. Протягом місяця шість користувачів видалили додаток, а 13 - вперше його встановили.

Retention Rate = (207 - 13) / 200 * 100% = 97%.

Uninstall Rate - частка вилучень додатку від загальної кількості її установок за період часу.

приклад:

За серпень додаток завантажили 560 раз, а видалили - 200 разів.

Uninstall Rate (за серпень) = 200/560 * 100% = 36%.

Реклама

Терміни та показники для аналізу ефективності рекламних кампаній, майданчиків, інструментів.

CAC, Customer Acquisition Cost - середня вартість залучення одного клієнта.

приклад:

Рекламна кампанія, на яку витратили $ 1000 принесла 4500 нових клієнтів.

CAC = 1000/4500 = $ 0,22.

CPA, Cost Per Action  (Ціна за Дію) - рекламна модель, в якій рекламодавець платить за здійснену користувачем дію, - реєстрацію, залишену заявку.

приклад:

Запустивши таргетингову рекламу на 100 доларів, агентство нерухомості отримало 390 заявок.

CPA = витрати на рекламу / кількість залучених лідів.

CPA = 100/390 = $ 0,26.

CPC, Cost Per Click (Ціна за Клік) - рекламна модель, в якій рекламодавець платить за клік користувача по рекламному оголошенню або банеру.

приклад:

Запустивши таргетингову рекламу на 100 доларів, студія дизайну отримала 4200 переходів на свій сайт.

CPC = витрати на рекламу / кількість переходів.

CPC = 100/4200 = $ 0,02.

CPI, Cost Per Install (Ціна за установку) - рекламна модель, в якій рекламодавець платить за користувачів, які встановили додаток.

приклад:

Розробник витратив $ 100 на рекламу додатка. Завдяки рекламі його додаток завантажили 2000 разів.

CPI = 100/2000 = $ 0,05.

CPM, Cost Per Mille (Ціна за 1000 показів) - вартість тисячі показів рекламного оголошення, банера, відео.

CPT, Cost Per Thousand (Ціна за 1000 показів) - те ж саме, що CPM.

приклад:

Запустивши таргетингову рекламу на 100 доларів, студія дизайну отримала 4200 переходів на свій сайт.

CPC = витрати на рекламу / кількість переходів.

CPC = 100/4200 = $ 0,02.

eCPM, Effective Cost Per Mille (Ефективна Ціна за Тисячу) - показник ефективності реклами, що описує середній дохід від тисячі показів оголошення, банера, відео.

ROAS, Return on Advertising Spend, (окупність витрат на рекламу) - коефіцієнт, який показує ефективність рекламної кампанії.

приклад:

За останні сім днів компанія витратила на рекламу додатку 100 доларів. Цей рекламний бюджет зміг залучити 50 нових користувачів (лідів), які купили додаток і забезпечили прибуток150 доларів.

ROAS = 150/100 = 1,5 (150%)

важливо:

Не плутайте з ROI (повернення інвестицій) - коефіцієнтом, який враховує додаткові витрати на ведення бізнесу. ROAS використовують для більш вузького аналізу - наприклад, ефективності конкретної рекламної кампанії або площадки.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий