Створити ринок фітнес-трекерів і продати свою компанію Google за $ 2,1 млрд: історія Fitbit

  • 10 ноября, 10:38
  • 4729
  • 0

Незважаючи на скандал з хімічними опіками від браслетів і конкуренцію з Apple, компанія залишається другою за обсягами продажів «розумних» годинників в світі.

Створити ринок фітнес-трекерів і продати свою компанію Google за $ 2,1 млрд: історія Fitbit

Ерік Фрідман і Джеймс Парк 

1 листопада 2019 року Google оголосила про покупку Fitbit. На момент угоди компанія - другий за величиною постачальник «розумних» годинників в світі, який поступається лише Apple.

Свій перший фітнес-трекер Fitbit випустила в 2009 році. За останні десять років компанія почала випускати технологічні ваги, дитячі браслети і «розумні» годинники.

Крім того, Fitbit не раз ставала об'єктом нападок конкурентів, політиків і вчених, а після покупки одного з конкурентів Pebble - і фанатів.

Від прототипу в дерев'яній коробці до першого випущеного трекера

Fitbit заснували в 2007 році Джеймс Парк і Ерік Фрідман. Парк (в минулому спортсмен-любитель) шукав не тільки ідеї для стартапу, а й спосіб повернути колишню форму.

Парк з Фрідманом займалися розробкою програмного забезпечення в b2b-стартапі Epesi Technologies і працювали над сервісом для обробки фотографій Windup Labs. Останній купила Cnet Networks - згодом Парк два роки займав в ній позицію директора з розвитку продуктів.

На старті у Fitbit було $ 400 тисяч капіталу і друкована плата в дерев'яній коробці як прототип. Продукт для ринку вони зробили через рік і показали на щорічній конференції TechCrunch50. Попередні замовлення оформили 2000 відвідувачів.

У засновників Fitbit не було виробничого досвіду. Але з'явилися гроші: в жовтні 2008 року вони залучили $ 2 млн від фондів True Ventures, SoftTech VC і Angel Investors.

Парк і Фрідман вирушили в Азію і провели там три місяці, вибираючи постачальників компонентів і налагоджуючи виробництво. Коли продукт був майже готовий, засновники виявили несправність антени Fitbit.

Я сидів у своєму готельному номері і думав, що ми пропали. Але рішення знайшлося - ми буквально заліпили проблемну ділянку плати піною, щоб антена заробила. - Джеймс Парк, генеральний директор Fitbit

До кінця 2009 року у Парку і Фрідмана було 25 тисяч попередніх замовлень і готовий продукт. Перша версія трекера була виконана у вигляді прищіпки для одягу. Пристрій збирав інформацію про пройдену відстань, приблизну кількість спалених калорій і якість сну.

Bluetooth ще не використовувався - трекер з'єднувався з док-станцією, і вона відправляла дані в хмару. Вся інформація синхронізувалися з аккаунтом власника Fitbit на сайті компанії.

Створити ринок фітнес-трекерів і продати свою компанію Google за $ 2,1 млрд: історія Fitbit

Fitbit 

У трекера був монохромний дисплей. Особливістю Fitbit стала троянда, яка «розквітала» на екрані в тому випадку, якщо користувач проходив 10 тисяч кроків.

Крім того, за допомогою Fitbit можна було отримати доступ не тільки до своєї статистики, а й до статистики друга, сусіда, колеги або родича.

Створити ринок фітнес-трекерів і продати свою компанію Google за $ 2,1 млрд: історія Fitbit

Fitbit 

Завдяки збірці трекерів в Південно-Східній Азії вдалося скоротити їх собівартість - вона склала $ 17,36 за ціною Fitbit в $ 99. Перші партії продавалися безпосередньо з сайту Fitbit, що дозволило розробникам отримувати всю суму з продажів без комісії магазинм-посередникам.

Після відвантаження всіх попередньо замовити трекерів Fitbit почала продавати пристрої в мережах магазинів електроніки. Першим партнером стала BestBuy, що пустила пристрої Fitbit спочатку в 40, а потім і в 650 своїх магазинів.

Ставка на соціальність

Fitbit виділяла на ринку функція доступу до статистики інших користувачів. Редактор видання Wired Пітер Рубін розповідав, що багато власників Fitbit стали більше рухатися тільки для того, щоб позмагатися з друзями.

Я змагався не з однією людиною, а з усім людством. З приятелем з коледжу, який, ставши батьком, і став накручувати 4000 кроків до початку робочого дня. З колегою, який йшов до офісу пішки, поки я їхав на автобусі. - Пітер Рубін, редактор Wired

Завдяки відкритості даних користувачі могли не тільки змагатися один з одним, але і використовувати їх в суді. Наприклад, в грудні 2014 року адвокат спортивного тренера послався на дані Fitbit, щоб довести непрацездатність свого клієнта після нещасного випадку.

А в 2016 році дані Fitbit були допомогли довести неправдиві свідчення в суді. 44-річна мешканка Пенсільванії Жанін Ріслі заявила в поліцію про зґвалтування невідомим, що пробрався в її будинок.

Один з поліцейських виявив в кімнаті потерпілої Fitbit. Дані з трекера показали, що вночі Жанін не спала під час інциденту, як стверджувала, а гуляла навколо будинку. Згвалтування виявилося вигадкою.

Публічність даних привела і до негативних наслідків - у 2011 році Fitbit зіткнулася з першими проблемами, пов'язаними з конфіденційністю інформації користувачів.

Дані Fitbit за замовчуванням були публічними. Пізніше з'ясувалося, що власники трекерів ділилися в тому числі і даними про сексуальну активність.

Fitbit виправила уразливість, змінивши режим за замовчуванням з публічного на приватний.

У серпні 2014 американський сенатор Чарльз Шумер назвав Fitbit «кошмаром для конфіденційності» і заявив, що компанія може надавати дані про активність користувачів третім особам.

Fitbit заявила, що ніколи не продавала дані і готова співпрацювати з сенатором у вирішенні питання про конфіденційність. У вересні Fitbit оголосила, що зробить політику конфіденційності більш прозорою, а також найняла юридичну фірму Podesta + Partners для спілкування з політиками.

Нові функції та розширення асортименту

У 2011 році компанія представила свій другий продукт - Fitbit Ultra. Пристрій одержав висотомір, цифровий годинник, секундомір і функцію Chatter - підбадьорюючі повідомлення на початку тренування. Ціна залишилася колишньою - $ 99.

Створити ринок фітнес-трекерів і продати свою компанію Google за $ 2,1 млрд: історія Fitbit

Fitbit Ultra 

У 2012 році компанія випустила Fitbit One і Fitbit Zip - перші трекери, які використовували Bluetooth для з'єднання зі смартфоном. Інформацію про активність можна було переглянути в iOS- і Android-додатках. Ціна Fitbit One склала $ 99,95, Fitbit Zip - $ 59,95.

У січні 2012 року Fitbit анонсувала свої перші «розумні» ваги Aria. Вони могли використовувати Wi-Fi, вміли вимірювати вагу, відсоток жиру і індекс маси тіла - все дані агрегованого в акаунті Fitbit.

Створити ринок фітнес-трекерів і продати свою компанію Google за $ 2,1 млрд: історія Fitbit

Fitbit Aria 

У 2013 році компанія запустила в продаж трекери Fitbit Flex і Fitbit Force. Однак останню модель вже на початку 2014 року зняли з виробництва через алергічну реакцію користувачів на нікель, і флагманським пристроєм компанії став Flex. Модель була водонепроникною і дозволяла користувачам змінювати ремінці.

Створити ринок фітнес-трекерів і продати свою компанію Google за $ 2,1 млрд: історія Fitbit

Fitbit Flex 

Довгий час в пристроях компанії не було GPS-датчиків. Як пояснював співзасновник компанії Джеймс Парк, мета Fitbit - створювати пристрої, які будуть справлятися зі своїми функціями, наприклад, виведенням на екран повідомлень. А програвання музики, дзвінки і GPS краще залишити смартфонам.

Першим трекером з GPS став браслет Fitbit Surge, анонсований в кінці 2014 року разом з Charge і Charge HR c функцією автоматичного вимірювання пульсу.

У цих моделях з'являються повідомлення про виклики. Surge зберіг функції попередника Fitbit Force, отримав GPS і кілька видів тренувань. Трохи пізніше «розумні» годинник Fitbit Surge будуть помічені на зап'ясті Барака Обами.

За підсумками 2012 року збитки Fitbit склали $ 4 млн, за підсумками 2013 року - $ 52 млн. Однак в 2014 році компанія не тільки відбила витрати, але і отримала прибуток - $ 132 млн. Продажі в той рік склали 10 млн пристроїв, і компанія зайняла близько половини ринку фітнес-трекерів.

Суди

У березні 2013 року лондонський виробник фітнес-трекерів Fitbug подав до суду на Fitbit. Причина позову - ряд навмисних запозичень, включаючи підозріло схожу назву. Fitbug не змогла довести провину компанії в суді, а також запізнилася з позовом на п'ять років (суддя заявив, що майже однакові назви компаній не були таємницею з 2008 року) - через два роки розглядів Fitbit перемогла.

Також в 2013 році компанія представила Fitbit Force - найбільш функціональну на той момент модель з екраном і вбудованим висотоміром.

Покупці стали масово скаржитися на алергію на нікель. Дослідники з Комісії з безпеки споживчих товарів припустили, що отримані власниками Fitbit Force плями на шкірі могли бути хімічними опіками. У лютому 2014 року Fitbit відкликала продані Fitbit Force у постраждалих і повернула їм гроші за трекер і доставку.

Створити ринок фітнес-трекерів і продати свою компанію Google за $ 2,1 млрд: історія Fitbit

Fitbit Force 

У 2015 році компанію атакував конкурент - виробник фітнес-трекерів Jawbone. За заявою позивача, Fitbit спеціально переманила співробітників Jawbone, щоб отримати конфіденційні дані, бізнес-плани і виробничі секрети. Відповідач подав зустрічний позов про порушення патентів, але пізніше відкликав його - Jawbone незабаром розорилася.

Крім того, в 2016 році компанію звинуватили в неточності вимірюваних даних. Доктор Едвард Джо порівняв результати вимірів з тими, що видають медичні прилади, і виявив, що навіть кілька пристроїв Fitbit, одягнутих на одну руку, показують різні дані.

У відповідь компанія надала результати своїх досліджень і заявила, що продукти Fitbit - не медичні прилади, для діагностування проблем з серцем варто звертатися до лікаря.

Колаборації та співпраця з брендами

У серпні 2013 року некомерційна організація і один з найбільших приватних медичних центрів Mayo Clinic використовував трекери Fitbit для дослідження процесів відновлення пацієнтів після операцій на серці.

Частину аудиторії Fitbit отримала після угоди з корпорацією HTC в 2014 році. З цього часу додаток компанії передвстановлюють на смартфони тайванського бренду.

У той час HTC займала 1,6% на глобальному ринку смартфонів, а в рейтингу найбільш популярних смартфонів 2014 роки від видання ZDNet модель HTC One M8 з двома операційними системами зайняла відразу дві строчки - шосту і десяту.

Створити ринок фітнес-трекерів і продати свою компанію Google за $ 2,1 млрд: історія Fitbit

Fitbit однією з перших почала вступати в колаборації з модними брендами. Одна з модифікацій Fitbit Flex випускалася спільно з Tory Burch. Компанії випустили латунні браслети і кулони за $ 195 і $ 175, а також  бюджетні ремінці за $ 38 з логотипом у формі букви T.

Створити ринок фітнес-трекерів і продати свою компанію Google за $ 2,1 млрд: історія Fitbit

Wonderzine

Джеймс Парк в інтерв'ю Wareable заявив, що розширення лінійки аксесуарів привернуло увагу жіночої аудиторії, що фактично означало «подвоєння ринку».

Fitbit продовжує співпрацювати з модними брендами і зараз: «розумні» годинник Versa доступні в дизайні від Kim Shui, а браслети Alta - в оформленні від Public School.

Поглинання Pebble і перемога фітнесу

У 2016 році Fitbit купила конкурента Pebble за $ 30-40 млн. 

Глава Pebble Ерік Мігіковскі визнав, що Pebble неправильно оцінила ринок таких пристроїв, а ідея носити подобу iPhone на зап'ясті не прижилася.

Активним людям подобається використовувати пристрій, що зчитує біометричні показники і відстежує заняття.

Ми не зрозуміли цього в 2014 році - якби ми тоді позиціонували себе як виробника «розумних» годинників для фітнесу, то, можливо, все було б по-іншому. - Ерік Мігіковскі, глава Pebble

У 2018 році Fitbit з 5,5 млн проданих пристроїв зайняла друге місце на ринку «розумних» годинників за кількістю продажів, поступившись Apple. За даними IDC, Fitbit входить в п'ятірку головних виробників носимих пристроїв, конкуруючи з Xiaomi, Apple і Huawei.

У число актуальних пристроїв, які можна купити на офіційному сайті компанії, входять «розумні» годинник Versa Lite Edition, Versa 2 і Ionic за ціною $ 159,95, $ 199,95 і $ 249,95 відповідно. Fitbit Ionic - найдорожчий пристрій компанії. 

Fitbit Ionic

Актуальні фітнес-трекери: Charge 3, Inspire Family і дитячий Ace 2. Крім того, Fitbit продає аксесуари до своїх пристроїв, «розумні» ваги і підписку на Fitbit Premium - сервіс з індивідуальними рекомендаціями по фітнесу.

Google купує Fitbit

1 листопада 2019 року Google оголосила про покупку Fitbit за $ 2,1 млрд. Віце-президент Google Рік Остерло супроводжував заяву традиційним текстом про внесок Fitbit в ринок трекерів і заявив, що потенціал технологій компанії буде посилено ресурсами Google.

Fitbit була справжнім піонером в галузі і створила привабливі продукти і лояльне співтовариство користувачів.

Працюючи в тісному контакті з командою експертів Fitbit і об'єднуючи кращі технології, програмне забезпечення та обладнання, ми запропонуємо інновації і створимо продукти, які принесуть користь ще більшій кількості людей в усьому світі. - Рік Остерло, віце-президент Google

Також Остерло уточнив, що Google не збирається піддавати ризику конфіденційність приватних даних про активність і використовувати їх при розробці рекламних алгоритмів.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий

IT Новости

Смотреть все