VW проти Uber, Apple і Google: автовиробник вирішив стати розробником програмного забезпечення

  • 1 декабря, 10:14
  • 959
  • 0

Найбільший за підсумками минулого року автобудівник світу здійснив якщо не зміну бізнес-моделі, то в усякому разі серйозне її коригування. Надалі Volkswagen буде випускати вже не тільки легкові і вантажні автомобілі, але і софт до них. Для цього в підпорядкування новій структурі передаються всі ті співробітники, відділи та дочірні фірми, які «розробляють програмне забезпечення для автомобілів і цифрових екосистем». Про це оголосили в штаб-квартирі німецького автогіганта в Вольфсбурзі.

VW проти Uber, Apple і Google: автовиробник вирішив стати розробником програмного забезпечення

Іншими словами, концерн збирає воєдино всіх тих, хто до сих пір більш-менш скоординовано (або ж розрізнено) займався різними цифровими технологіями в материнському концерні VW і в компаніях Audi і Porsche, які йомуналежать. Тепер загальне керівництво ними передається софтверному підрозділу компанії Audi в баварському Інгольштадті – Audi Electronics Venture.

Однак айтішників об'єднують організаційно, але не територіально. Рішення що стоять перед Car.Software-Organisation завдань будуть шукати в Берліні, Бохумі, Інгольштадті, Штутгарті, Вольфсбурзі, а також в США (в Сіетлі) і в Китаї (в Пекіні), підкреслюється в повідомленні VW. А завдання ці вельми амбітні.

Головне: в найкоротші терміни різко збільшити частку власного фірмового софта в автомобілях концерну з нинішніх менше 10% до понад 60% у 2025 році, вказується в офіційному повідомленні концерну.

Для цього, зокрема, необхідно подальший розвиток власної операційної системи концерну vw.os з тим, щоб через п'ять років вона встановлювалася на всіх нових моделях концерну. Така уніфікація допоможе істотно знизити витрати на програмне забезпечення для тих не менше 10 млн автомобілів, які Volkswagen випускає наразі і має намір виробляти в майбутньому.

А довгострокова мета – створення власного, «фольксвагеновського» бренду програмних продуктів і комерційна реалізація цього софта на світовому ринку.

Новий підрозділ Car.Software-Organisation буде працювати на п'яти ключових напрямках. Це, по-перше, все те, що позначається терміном Connected Car: підключення автомобіля до різних систем комунікації і зв'язку, в тому числі до власних хмарних технологій концерну, інформаційну взаємодію з іншими транспортними засобами та пішоходами.

Другий напрямок – рішення, пов'язані з людино-комп'ютерним взаємодією в салоні, перш за все – уніфіковане програмне забезпечення для приладової панелі.  Третє – автономне та автоматизоване керування, четверте – софт, який регулює електричну підзарядку автомобіля, роботу акумуляторної батареї, двигуна, електроніки (Vehicle Motion & Energy).

П'яте: «Цифровий бізнес і сервіси, що забезпечують мобільність». Тут маються на увазі різні технології, пов'язані, наприклад, з короткостроковою орендою автомобілів (каршерінг), із замовленням та оплатою послуг через смартфон або навігацією.

Таким чином, новий підрозділ концерну Volkswagen буде координувати всі ті розробки, якими класичні автобудівники в минулому мало або взагалі не займалися. Однак в сучасних автомобілях, особливо в електромобілях, на які VW зробив рішучу ставку, вони грають все більш важливу роль і складають дедалі більшу частину кінцевої вартості продукції.

Зазначається, що реорганізація Volkswagen викликана прагненням «не потрапити в залежність від IT-гігантів типу Apple і Google», що розробляють в США різні цифрові рішення для автотранспорту. Керівник Центру автомобільного менеджменту (CAM) в Бергіш-Гладбахе професор Штефан Братцель (Stefan Bratzel) до все більш грізним конкурентам класичних автобудівників відносить також китайських IT-гігантів Tencent, Baidu, Alibaba.

Він також вважає, що серйозний виклик традиційній бізнес-моделі автопрому кидають такі компанії, як американська Uber або китайська Didi Chuxing, які розробили успішні програми для виклику таксі і приватних водіїв і грають в силу цього дедалі важливішу роль в швидкому зростанні сфері сервісів, що забезпечують мобільність .

Нагадаємо: раніше цього місяця влада ФРН заявила, що оштрафує трьох найбільших автовиробників країни – BMW, Volkswagen і Daimler – загалом на 100 млн євро за створення картелю для покупки сталі.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий