Як Google перевів 195 тисяч співробітників на овочі та зайнявся інвестиціями в здорову їжу

  • 11 февраля, 17:55
  • 964
  • 0

Безкоштовна їжа в офісі - популярний бонус для співробітників як в Кремнієвій долині, так і за її межами. Перший шеф-кухар Google Чарлі Айерс отримав роботу в 1999 році, він склав меню для 40 співробітників зі стравами на кшталт каррі з курки зі смаженим гарбузом. Незабаром кожна амбітна компанія з Кремнієвої долини була змушена конкурувати з «легендарною їжею в Google».

За останні п'ять років Google потроху змінила продовольчу програму, щоб співробітникам не просто подобалася їжа, але і щоб вони були здоровими.

Компанія застосувала до меню типовий для себе підхід - ітеративний і методичний. Вона проводить великий і амбітний експеримент: як підштовхнути людей до вибору більш здорової їжі

Компанія змінює не тільки їжу, але і подачу: зменшує порції м'ясних страв і десертів, - а також переплановує приміщення так, щоб співробітники вибирали воду і фрукти замість газованої води і M&M's.

За словами директора глобальної продовольчої програми Google Майкла Баккера, мета в тому, щоб зробити вибір здорової їжі простим і кращим.

Як Google перевів 195 тисяч співробітників на овочі та зайнявся інвестиціями в здорову їжу

Майкл Баккер

Результати хоч і обмежені, але вражаючі, пише OneZero. Тільки в офісах Google в Нью-Йорку щодня годують 10 тисяч осіб. На сніданок з'їдають 2300 салатів, тоді як два роки тому їх ніхто не їв.

З 2017 по 2018 рік споживання морепродуктів зросло на 85%, хоча Google орієнтується на більш стійкі, але менш популярні види: форель, восьминіг, молюски та тріска.

Незважаючи на те що споживання газованої води не змінилося (близько 20 банок на людину щорічно), споживання води різко зросла.

У 2018 році нью-йоркські «гуглери» випили майже в п'ять разів більше бутильованої води, ніж солодких напоїв, і це виключаючи воду, випиту в чашках, і безкоштовних багаторазових бутлях з водою, які компанія надає співробітникам, щоб скоротити використання пластику.

Чому важливий експеримент Google

Вчені, захисники громадського здоров'я, корпорації та школи в США довго не можуть відшукати надійні способи поліпшити харчування американців і мотивувати їх їсти здорову їжу.

Ожиріння - майже у кожної п'ятої дитини і кожного третього дорослого, що збільшує ризик розвитку діабету, хвороб серця і раку. Спроби виправити ситуацію поки ні до чого не приводили. Традиційні кампанії хоч і підказують людям, що і як вони повинні робити, але не змінюють їх поведінку.

Наприклад, з 1990-х років Національний інститут раку і Центри з контролю і профілактики захворювань США просувають ініціативу «П'ять в день», щоб спонукати людей щодня їсти п'ять порцій фруктів і овочів. Але тільки 13% американців їдять рекомендовані порції фруктів, а 9% - овочів.

При цьому індустрія корпоративних фітнес-програм зросла до $ 8 млрд, а індустрія схуднення заробляє в рік $ 66 млрд - без будь-яких відчутних позитивних наслідків для працівників.

Поменше тарілки, подалі солодощі: особливості та хитрості експерименту Google

Критики можуть сказати: «Це добре для Google, але чи можна повторити його успіх?» Врешті-решт, капіталізація материнської компанії Alphabet - $ 1 трлн, а в Google - освічені і мотивовані співробітники. Але стратегія Google хороша тим, що вона проста, тонка і відтворена.

Кафе Google схожі на звичайні ресторани швидкого харчування зі шведськими столами. Але деякі дрібниці призводять до серйозних змін.

Ширина тарілок для шведського столу не стандартні 30 см, а 20-25 сантиметрів, що обмежує розміри порції. Овочі завжди стоять на першому місці, тому на той час, як відвідувач добереться до м'яса і солодощів, на тарілці майже не залишиться місця.

Як Google перевів 195 тисяч співробітників на овочі та зайнявся інвестиціями в здорову їжу

Вода з фруктами, лимоном або огірком є скрізь, її ставлять навмисно більше, ніж солодких напоїв і звичайної води в пляшках. А буріто в Google важить 284 грами - на 60% менше, ніж аналогічний за складом буріто в інших місцях.

Завдяки невеликим змінам, Google створила для своїх співробітників світ, в якому немає нескінченних борошняних виробів, потрійних «Воперів» і карамельних фрапучіно по півлітра.

«Google намагається змінити культуру їжі», - вважає директор і засновник Дослідницького центру профілактики Єльського університету і президент ініціативи «Справжнє здоров'я» Девід Кац. На його думку, це той рівень, якого повинні досягти в США, щоб назавжди змінити здоров'я і поведінку суспільства.

Що для Google означає «культура харчування»

Google не ставила перед собою завдання створити «алгоритм здорового харчування», коли запустила свою програму харчування в 1999 році, але для компанії їжа завжди була чимось більшим, ніж засобом підкріпитися.

Співзасновник Google Ларрі Пейдж запустив програму в надії організувати «випадкові зіткнення» - розмови під час їжі, які могли б і не статися і не привести до створення нових ідей і продуктів.

Протягом наступних 15 років кількість співробітників Google різко зросла, і компанії довелося розширити службу харчування від Афін до Сінгапуру, а крім талановитих кухарів Google знадобився досвідчений менеджер-оператор.

У 2012 році Google звернулася до Майкла Баккера, який більше десяти років поспіль відкривав і керував ресторанами в дорогих готелях по всьому світу, і запропонувала йому контролювати корпоративні столові. Спершу він посміявся, але після розмови по телефону погодився.

Його завданням стало не тільки вивести харчування Google на «новий рівень», а й визначити, яким буде цей «новий рівень».

Як змінити поведінку голодних людей і чи можна це зробити

Першим кроком Баккера стало створення більш комфортних «випадкових зіткнень». Для цього потрібно було переробити стерильні кафетерії так, щоб вони стали схожі на ресторани з хорошим освітленням і зручною посадкою або щоб співробітники могли спостерігати за приготуванням страв на відкритій кухні.

Потім команда Баккера витратила близько року, визначаючись, куди рухатися далі. Не дивно, що в її фокус потрапила стара проблема: як перевести людей на більш здорове харчування.

«Молоде покоління не знає їжі, - вважає Баккер, - так як виросло в той час, коли сімейні обіди і вечері не були частиною повсякденного життя, наприклад тому, що працювали обоє батьків. Навіть якщо людині хочеться вибрати хорошу їжу, він не знає як».

І питання, яке хотів вирішити Баккер в Google: що можна зробити, щоб допомогти людям зробити хороший вибір, якщо вони захочуть його зробити.

Як Google перевів 195 тисяч співробітників на овочі та зайнявся інвестиціями в здорову їжу

Спершу Баккер хотів звернутися до дослідників і дізнатися, як змусити співробітників хотіти хорошу їжу, але після довгих розмов з вченими він зрозумів, що зусилля безнадійні: якщо поставити гамбургер поруч з цільнозерновими, практично завжди виберуть гамбургер.

І замість того щоб змінювати раціон, команда Баккера змінила харчової ландшафт, який гарантує, що кожен корисний або майже корисний варіант їжі не залишиться непоміченим. Наприклад, закуски.

Щоб заварити чашку кави на кухні Google буде потрібно близько 40 секунд. А для тих, хто не хоче погладшати, - це дуже небезпечні 40 секунд, так як в очікуванні кави співробітники можуть поїсти на мікрокухнях фруктів, печива, цукерок.

Згідно з дослідженням, люди, які відчувають «високе когнітивне навантаження», до складу яких входить більшість «ґуґлерів», значно частіше перекусять нездорової їжею (печивом та солодощами), якщо зголодніють.

З огляду на це, Баккер провів простий, але радикальний експеримент: переніс закуски далі від кавоварки. Замість звичайних двох метрів стіл з закусками розмістили в п'яти. Зайві чотири-п'ять кроків знизили ймовірність перекусу до 23% у чоловіків і до 17% у жінок, що істотно, якщо врахувати, що більшість співробітників Google - чоловіки, які п'ють три чашки кави в день.

Google переробила 1450 мікрокухонь. Тепер нездорові закуски в основному обмежуються M&M's і мармеладними ведмедиками, які знаходяться далеко від кавоварки і заховані в непрозорих ємностях або ящиках. У той же час поряд з кавоваркою в центрі столу завжди стоїть велика миска зі свіжими фруктами.

Ту ж теорію Баккер застосував до солодких напоїв. Нижня половина скляних дверей кухонних холодильників тепер матова: «гуглери» бачать просту і ароматизовану воду, морквяні палички і йогурт, тоді як газована вода і солодкий чай «заховані» за матовим склом.

Як Google перевів 195 тисяч співробітників на овочі та зайнявся інвестиціями в здорову їжу

При цьому співробітники зізнаються, що прекрасно знають, де знаходяться солодощі, але якщо їх не бачити, знижується бажання їх з'їсти. Більш того, звички брати фрукти і воду переносяться і в повсякденне життя.

Безглузде споживання смачної їжі

Те, що їсть людина, залежить від її смаків, бюджету, оточення і безлічі інших чинників, але в основному це несвідомі звички, які важко переламати. Тому Google співпрацює з вченими, з центром Customer Insights.

В основі змін раціону в Google - ідея «архітектури раннього вибору» дослідника Брайана Вансинк і автора книги Mindless Eating ( «Бездумне поїдання»). Згідно з ідеєю, люди вибирають їжу, яку бачать раніше, а серед пропозицій Вансинк - підсвітити миски з фруктами в кафе, щоб збільшити їх продажі.

Баккер вважає, що в цій ідеї є сенс, але її потрібно доопрацювати: недостатньо виставити овочі та фрукти ближче, ніж м'ясо. Вони повинні бути в достатку і більш привабливими, ніж м'ясо.

Якось раз влітку 2019 року на шведському столі в нью-йоркському офісі були в основному вегетаріанські індійські страви: каррі з кокоса, смажена кольорова капуста з кешью, сир з помідорами і перцем і гострий тофу-віндалу. Єдиною м'ясною стравою було ягня.

Більшість «ґуґлерів» немов на автопілоті заповнили тарілки їжею ще до того, як підійшли до ягняти, лише невелика група співробітників навмисно прийшла до нього з порожніми тарілками і наїлася м'яса. 

Важливі не тільки достаток і подача, але і смак їжі: щоб співробітники їли овочі, вони повинні бути смачними. Оскільки те, що спонукає людей захоплюватися чимось і дотримуватися доброчесної моделі поведінки, пов'язано не стільки з логікою, а з тим, наскільки це подобається людині. Неважливо, йде він в спортзал або їсть овочі.

Ця думка привела Баккера до нового шляху розвитку кухні Google: щоб овочі стали смачніше не за допомогою нейробіологів і фахівців з поведінки людини, а за допомогою кухарів.

Як Google перевів 195 тисяч співробітників на овочі та зайнявся інвестиціями в здорову їжу

Чому у Google може вийти

Більшість досліджень продуктів намагаються пов'язати ті чи інші продукти з конкретними проблемами зі здоров'ям, що призводить до суперечливих висновків, що вводить в оману.

Ще одна складність досліджень - вони покладаються на те, що говорять їх учасники, а інформація може бути ненадійною. Люди не завжди можуть пригадати точно, що їли два тижні тому, і або помиляються, або брешуть.

В ідеальному світі дослідники помістили б випробовуваних в лабораторію і контролювали б їх раціон. Але для цього потрібні роки, складно знайти добровольців. В результаті дані про продукти харчування стали практично марні.

Google же проводить живий експеримент, в якому за допомогою багаторазового щоденного харчування п'ять днів в тиждень змінює звички 195 тисяч чоловік.

Перевага підходу Баккера в тому, що Google не заявляє про існування простих і універсальних рішень для дієти. Компанія створила світ, схожий з «блакитними зонами»: Сардинією, Окінавою і Японією, де їжа і культура підтримують довге і здорове життя.

Як Google перевів 195 тисяч співробітників на овочі та зайнявся інвестиціями в здорову їжу

Google не називає свою продовольчу програму «корпоративним здоров'ям», але її підхід може стати новою моделлю для таких починань, для інших корпорацій Кремнієвої долини, де безкоштовне харчування - норма. Але є способи масштабувати задумки на решту світу.

Буде непросто перетворити світ в одне гігантське кафе Google, тому що для цього потрібно повністю змінити культуру харчування, де багато - не означає краще, а капуста може бути дуже смачною. Але це можливо, адже є багато країн, де здорова їжа незалежно від достатку і освіти - це найважливіша культурна цінність.

Для цього може знадобитися зміна поколінь. Особливо - в школах і університетах, щоб навчити молодих людей насолоджуватися здоровою їжею і підвищувати на неї попит.

Конспект матеріалу OneZero.


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий