Як компанії використовують технології для відстеження працівників

  • 31 марта, 17:47
  • 3762
  • 0

Нагляд за ефективністю роботи працівників не є чимось новим. Нові технології допомагають компаніям здійснювати моніторинг робочих  процесів незвичним, інвазивних шляхом.

Стежити не можна помилувати

Протягом семи років, поки він був професійним далекобійником, 25-річний Тревор дозволяв здоровому глузду керувати своїми діями. Але одного разу вночі в листопаді минулого року він «передав повноваження» пристрою, який його роботодавець встановив в його вантажівці. І це мало не закінчилося трагічно.

Як компанії використовують технології для відстеження працівників

Тревор їхав по невеликому місту і дотримувався встановленого обмеження швидкості. Коли він дістався до повороту, розумів, що йому слід сповільнитися, але електронний реєструючий пристрій (ELD), встановлений в його вантажівці, цокав. Якби він втратив час, йому довелося б ночувати на стоянці для вантажівок. 

Через кілька секунд його вантажівка з'їхала з дороги. Кузов був серйозно пом'ятий, а пиломатеріали, які він перевозив, розсипався по шосе, немов палички від ескімо. Дивним чином Тревор відбувся лише кількома синцями.

«- Мені не вистачало п'яти хвилин часу, і я намагався надолужити їх, щоб скоріше побачити свою сім'ю. І це практично коштувало мені життя », - сказав він.

Тревор був відсутній цілий тиждень і хотів провести ніч вдома, перш ніж знову повернутися на дорогу наступного ранку. Гонки з часом звичні для водіїв вантажівок, але доводиться враховувати кожну хвилину. З 2017 року американська водії далеких рейсів повинні перебувати під наглядом ELD, які стежать за їх місцезнаходженням і швидкістю, щоб складати графік сну і водіння.

«- Якби я хотів, щоб кожен мій крок контролювали, я б влаштувався на канцелярську роботу», - говорить Тревор.

Він правий. Якщо ви коли-небудь замислювалися про те, чи відповідаєте ви своїй роботі, можете більше не переживати: тепер у роботодавців є кошти, щоб це з'ясувати. Точно так, як ви можете стежити за тим, скільки кроків робите в день і скільки часу проводите за переглядом телефону, ваше місце роботи може відстежувати вашу продуктивність, ваш розпорядок дня і аналізувати, з ким ви проводите більше всього часу на роботі.

Багатьох працівників не дивує той факт, що їх комп'ютерна активність реєструється кейлогерами і іншим програмним забезпеченням. Однак фізичне відстеження, здійснюване за допомогою переносних пристроїв, таких як Fitbits, шоломи для моніторингу мозкових хвиль і навіть імплантовані мікрочіпи, здадуться порушенням. Крім того, присутній елемент перетворення людської робочої сили в роботизовану, яка загрожує їх засобам для існування.

AI-керівник бажає поспілкуватися

Хоча технологія і змінилася, моніторинг співробітників сам по собі знайомий людству досить давно. Вимірювання ефективності роботи співробітників шляхом нагляду спочатку залишалося на розсуд людей, пізніше спостереження здійснювалося всередині самої структури роботи. У ХVІІІ столітті Джеремі Бентам (Jeremy Bentham) задумав Паноптикум - кругла будівля з відкритим плануванням, яка зробило постійне спостереження своїм пріоритетом - як спосіб спостерігати за всіма, включаючи самих спостерігачів, в тюрмах, на фабриках, в лікарнях і школах.

Паноптикум, хоча і не реалізований так, як уявляв Бентам, майже 200 років по тому викликав гнів філософа Мішеля Фуко (Michael Foucault). Він розглядав структуру будівлі як символ децентралізації влади і небезпеки надання її окремим особам. Паноптізм (і, отже, його сучасна трансформація в технологію, яка контролює співробітників) змінює «традиційні, ритуальні, дорогі, насильницькі форми влади», сказав Фуко, на «тонко, прораховану технологію підпорядкування».

Спадщину Паноптикуму можна побачити в сьогоднішніх офісах відкритого типу і в моніторингу робочих місць, який став повсюдним і інвазивним. Програмне забезпечення обробляє завдання, раніше виконувані супервайзерами або кадровиками. А в деяких компаніях, таких як Amazon, продуктивність співробітників вимірюється не людьми, а штучним інтелектом, який визначає, чи дотримувалися працівники нормативів, і звільняє їх відповідно.

Використання спостереження на робочому місці тільки збільшується. Торішнє дослідження Gartner показало, що нетрадиційні методи моніторингу (включаючи відстеження переміщень співробітників по офісу і їх біометричних даних) 239 великих корпорацій, які досліджували в 2015 році, зросли з 30% до 50% в 2018 році. Очікується, що це число зросте до 80% в 2020 році, говорить Брайан Кроп (Brian Kropp), віце-президент групи по роботі з персоналом в Gartner Inc.

Чи потрібен шефу доступ до ваших мозкових імпульсів?

Коли справа доходить до моніторингу співробітників, може бути складно відрізнити заходи безпеки від порушень конфіденційності.

Для деяких технологій мета здається цілком зрозумілою, як і в випадку з розумною курткою Nokia: CHASE LifeTech FR, призначена для служб швидкого реагування, має змінні модулі, які контролюють частоту серцевих скорочень, температуру, рух і розташування користувача. Але деякі модулі, наприклад, портативні камери, виходять за межі безпеки, відстежують виконання завдань і контролюють робочий процес.

Як компанії використовують технології для відстеження працівників

Те ж саме відноситься і до шапки SmartCap, оснащеної моніторингом ЕКГ для виявлення ознак сонливості у далекобійників та інших працівників, для чиєї безпеки вкрай важлива пильність. Частина SmartCap LifeBand виявляє мікросон, який може статися в критичні моменти і який неможливо виявити самому водієві. 

У Китаї працівники Hangzhou Zhongheng Electric, Ningbo Shenyang Logistics і State Grid Zhejiang Electric Power були оснащені капелюхами і шоломами, які містять датчики для моніторингу їх мозкових хвиль, нібито для оптимізації ефективності роботи. «Бездротові датчики постійно відслідковують мозкові хвилі користувача і передають дані на комп'ютери, які використовують алгоритми штучного інтелекту для виявлення емоційних сплесків, таких як депресія, неспокій або лють», - повідомляє газета South China Morning Post. State Grid Zhejiang Electric Power вихваляють економію, можливу завдяки впровадженню шоломів, але їх точність все ще під питанням.

Вся справа в зап'ясті

Працівники з Китаю, які не згодні з умовами інвазивної роботи, ймовірно, повинні уникати роботи в сфері санітарії. Хоча їхні емоції не відслідковуються, за фізичною активністю ведеться спостереження. Nanjing West River Environmental Services в провінції Цзянсу забезпечила робочих браслетами GPS, які перевіряють, коли вони приходять і йдуть з роботи, чи знаходяться вони там, де повинні бути.

Могло бути і гірше, і було ... браслети посилали повідомлення, в яких говорилося: «Будь ласка, продовжуйте працювати, піддайте трохи!» працівникам, які не рухалися більше 20 хвилин. Публічне обурення призупинило повідомлення, але не моніторинг.

У Дубліні працівники складу та оператори вантажопідйомників в продуктовій мережі Tesco контролювалися за допомогою переносних терміналів Motorola, які реєстрували швидкість, з якою вони переміщали запаси, і час, який вони витрачали на походи в туалет.

Це наочний урок для працівників складу Amazon, які можуть незабаром вдатися до ще більш інвазивної технології: два патенти на ультразвукові браслети, подані компанією.

Знак Дішонора

Велика частина моніторингу здійснюється за представниками робочих спеціальностей, але одна з найбільш інвазивних систем прихована в бейджах, які деякі працівники носять щодня.

Як компанії використовують технології для відстеження працівників

У Deloitte і Bank of America робочі носили значки Humanyze, які бачать і чують все, що вони роблять. Значки аналізують мову власника за інтенсивністю і висотою звуку, зазначають, з ким він проводить час, а також щоденні маршрути. Відстеження працює через маяки, розміщені по всьому офісу. 

Генеральний директор і співзасновник Humanyze Бен Вейбер (Ben Waber) говорить, що мета компанії - допомогти організаціям спроектувати робочі місця, які не лише оптимізовані для продуктивності і залученості, але також приносять користь самим співробітникам. «- Щоб зробити все це, ми дивимося на дані про спілкування та спільну роботу - отримання контенту - які включають датчики робочого місця, календар, чат і електронну пошту», - каже Вабер.

Концепція Humanyze прийшла з MIT Media Lab, яка виявила, що у випадку з працівниками гірничодобувної промисловості більш ефективно аналізувати комунікації співробітників, а не відбирати цю інформацію із запису особистих взаємодій, стенограм чату і тексту і теми листа, як вони спочатку задумували.

Чіп в плечі

В Three Square Market, постачальника торгових автоматів у Вісконсені, більше 80 співробітників добровільно погодилися вживити в свої руки мікрочіп RFID. Вони можуть використовувати їх для роботи і для оплати їжі.

Ця історія була викладена під веселими заголовками «Компанія вбудовує мікрочіпи в своїх співробітників, і їм це подобається» і «Чому більшість співробітників Three Square Market вхопилися за можливість носити мікрочіп». Спираючись на хороший PR, компанія також просунула свої плани зі створення GPS-версії для пацієнтів з деменцією в медичних цілях.

Як компанії використовують технології для відстеження працівників

Мікрочіпінг співробітників не обмежується кордонами США. Британська BioTeq і шведська Biohax впроваджують чіпи співробітникам у фінансовій та машинобудівній галузях. BioTeq позиціонує себе як «провідних фахівців з імплантації людських технологій в Великобританії» і поставляє мікрочіпи RFID і NFC. На сайті компанії перераховані функції для мікрочіпів, які включають в себе вхід в офіс, безконтактні платежі, а також в розділі «Індивідуальні рішення», системи відстеження. 

Офісні плітки

Навколишні монітори, які використовують Apple Siri і Amazon Alexa, слухають співробітників як невидимий, нав'язливий колега. Ви не обов'язково побачите їх в офісі, але вони все ще можуть бути там.

Тепер Siri працює з Salesforce, щоб нагадувати співробітникам про зустрічі під час моніторингу їх мови. З огляду на, що ви кладете айфон в кишені, межі поняття «робоче місце» і спостереження того, що відбувається, можуть значно розшириться.

Alexa для бізнесу об'єднує загальні пристрої в конференц-залах, копіювальних кімнатах, лобі і інших загальних офісних приміщеннях з персональними пристроями, які встановлені на робочих столах або в будинках співробітників.

Walmart запатентував систему, яка шпигує як за покупцями, так і за співробітниками в магазинах: у своїй заявці на патент компанія заявила: «Існує необхідність відстеження звуків, які виходять від людей в торговому центрі, і визначати продуктивність співробітників на основі цих звуків».

Висновки

Мотивація компанії майже завжди зводиться до її підсумкового прибутку. 

Хоч би якими були переваги моніторингу працівника (зниження крадіжок, простота оцінки ефективності, контроль безпеки), іноді ціна цього вище, ніж вартість самої технології. Нагляд може бути контрпродуктивним, обмежуючи продуктивність співробітників і серйозно обмежуючи творчий потенціал.

Співробітники, які знаходяться під наглядом, можуть відчувати себе ніяково і відчувати стрес на робочому місці і подальший негативний вплив на своє психічне і фізичне благополуччя. 

Джерело перекладу


0 комментариев
Сортировка:
Добавить комментарий